Toon posts:

Breed beeld 1500,- gulden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen welke breedbeeld tv
ik het beste kan kopen voot een bedrag
van maximaal 1500,- gulden

JVC heeft lichtelijk mijn voorkeur
maar het gaat erom dat ie gewoon goed is
tenminste voor dit bedrag dan

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Je zoekactie naar 'tv 1500 piek' leverde 45 resultaten op. Resultaten 1 - 45.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
1699 Panasonic breedbeeld, ??? da's 100 Hz toch wel 'n hele goedkope, denk de goekoopste... Voor < 100 Hz ben je wel voordeliger uit, dus, moet ie 100 Hz zijn? :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op maandag 26 november 2001 23:37 schreef geinponum het volgende:
Wie kan mij vertellen welke breedbeeld tv
ik het beste kan kopen voot een bedrag
van maximaal 1500,- gulden

JVC heeft lichtelijk mijn voorkeur
maar het gaat erom dat ie gewoon goed is
tenminste voor dit bedrag dan
http://www.kieskeurig.nl

kan je ook eens kijken voor ervaringen enz

Ik heb net een panasonic breedbeeld gekocht, valt niet tegen :)

Verwijderd

rond die prijsklasse is het de keuze of je flatscreen of honderd hertz wil. panasonic heeft voor 1799 de 28dk20 die is 100 hz maar heeft een ronde beeldbuis., de jvc's rond die prijsklasse zijn vrij slecht, de pixels doen vrij grof aan en er zit een waas voor het beeld.
er is een samsung van 1499 honderd hertz die qwa beeld erg aardig is, alleen de kwaliteit is dan een ander verhaal ;-)
sony heeft een paar aardige 50 hz tv's die wel flatscreen zijn.

ik persoonlijk zou voor 1799 die panasonic kopen , puur en alleen omdat de beeldkwaliteit vergelijkbaar is met tv's van 2400 die wel flatscreen zijn.

ik hoop dat je eruit komt.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Aristona **w8416, bij de Megapool voor 1699. Is Pielips, 100 Hz en ik dacht zelfs plat...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Techknow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-11-2022
www.miepkniep.nl

Philips 28PW8506, 100hz, 70cm, stereo, relatief kleine kast

fl 1700,- echt beter dan die JVC...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bedenk wel, als je eenmaal een 100hz tv hebt, je nooit meer terug wil.

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
wwillem: ik geloof je direct :)

Ik heb nu ook een fatsoenlijke monitor en ik kan niet meer fatsoenlijk op een 60 hz monitor kijken :)

Ik ben ook van plan binnenkort een breedbeeld te kopen, en die Aristona die hierboven stond (van kieskeurig.nl, goedkoopst bij MegaPool) leek me wel leuk ...

ik heb in de winkels ook eens wat 50hz en 100hz vergeleken, maar als je ff tuurt, dan merk je dat verschil behoorlijk (nog los van het feit dat als je iets naast de tv kijkt, je het beeld verschrikkelijk ziet trillen op 50hz :( )

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05-2025
een ronde beeldbuis
En wat dan nog? Vervorming rond de hoeken van het beeld is bij niet-vlakke beeldbuizen tegenwoordig echt minimaal hoor. Een REALFLAT beeldbuis tv weegt ook nog een een stuk meer (55KG voor een 70cm 4:3 REALFLAT TV).

Hij is zwaarder, kost meer, geeft relatief verwaarloosbaar beter beeld. REALFLAT vind ik echt een trend, das apart, dan onderscheid je jezelf van anderen. ;r |:(

Die hebben mijn ouders dus gekocht (4 maanden geleden). Toen kosstte hij nog F2299,- 100Hz, 70cm, stereo, kast is niet bepaald klein. Hij weegt trouwens 55KG (klas is DIK zo). Ik had mijn ouders een Panasonic aangeraden, ze wilde eerste Sony nemen (maar die vonden ze te klein, voor een te hoge prijs, en ik ben het daar wel mee eens) toen zijn ze omgepraat ofzo door een It's verkoper. En ik vind nu nog steeds die panasonic lekkerder beeld geven. Geluid is altijd brak, maar dat is het altijd. Die speakertjes zijn volgens mij vooral gemaakt om stemmen weer te geven. Maar ach, sluit gewoon je fatsoenlijke stereo er op aan.

Ik blijf vinden dat Panasonic gewoon het meest natuurlijke beeld geeft in de prijsklasse F1000,- tot F2500,-.

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-08 17:57
Op dinsdag 27 november 2001 18:28 schreef Techknow het volgende:
www.miepkniep.nl

HAAH wil je ontzettend veel gedonder met je bestelling, dan moet je via miepkniep bestellen echt heel erg!

p.s

nee dat zeg ik niet op DIE reden :)

• Techknow
  • Laatst online: 22-11-2022
Op dinsdag 27 november 2001 19:40 schreef xxxMaverick het volgende:

[..]

HAAH wil je ontzettend veel gedonder met je bestelling, dan moet je via miepkniep bestellen echt heel erg!

p.s

nee dat zeg ik niet op DIE reden :)
Offtopic maar wat is er dan mis met MiepKniep??? Ik sta op het punt het een en ander bij ze te bestellen...!!!

• Sagittarius
  • Niet online
Ga voor een Panasonic. Voor de prijs die jij er maximaal voor wilt geven is dit echt de beste. Ik kan het weten, want ik heb een paar maanden geleden dezelfde tv gekocht met het zelfde maximum in gedachten voor fl. 1399. Is alleen niet 100 Hz en natuurlijk ook niet plat. En zoals al eerder gezegd is de geluidskwaliteit van dit soort tv's (ook Sony en Philips) net niet goed genoeg. Dus aansluiten op je HiFi.

Iedereen die bij mij thuis op bezoek is geweest, was er zeer over te spreken. Diegenen die daarna een breedbeeld wilden, hebben ook daadwerkelijk een Panasonic gekocht.

Het is vooral de weinigzeggende naam die Panasonic hier heeft. Dat is wel anders in de rest van de wereld.

Succes met je zoektocht. :)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op woensdag 28 november 2001 08:34 schreef Sagittarius het volgende:
Ga voor een Panasonic. Voor de prijs die jij er maximaal voor wilt geven is dit echt de beste. Ik kan het weten, want ik heb een paar maanden geleden dezelfde tv gekocht met het zelfde maximum in gedachten voor fl. 1399. Is alleen niet 100 Hz en natuurlijk ook niet plat. En zoals al eerder gezegd is de geluidskwaliteit van dit soort tv's (ook Sony en Philips) net niet goed genoeg. Dus aansluiten op je HiFi.
Iedereen die bij mij thuis op bezoek is geweest, was er zeer over te spreken. Diegenen die daarna een breedbeeld wilden, hebben ook daadwerkelijk een Panasonic gekocht.

Het is vooral de weinigzeggende naam die Panasonic hier heeft. Dat is wel anders in de rest van de wereld.

Succes met je zoektocht.
======================================================================================================================

Ja hij klinkt wel oke ja
ik denk ook dat ik die neem
weet je ook toevallig hoe die samen gaat met de Playstaion2
want die wordt er ook op aangesloten voor de kids
en geeft ie ook normaal beeld zodat je niet van die
dikke mensen krijgt of zo een soort auto switching
welk type nr is het trouwens
:( :P

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer info voor me ???

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
[..]

En wat dan nog? Vervorming rond de hoeken van het beeld is bij niet-vlakke beeldbuizen tegenwoordig echt minimaal hoor. Een REALFLAT beeldbuis tv weegt ook nog een een stuk meer (55KG voor een 70cm 4:3 REALFLAT TV).

[/quote]

Sterker nog... Ik heb het idee dat de vervorming in de hoeken bij Real Flat alleen maar ernstiger zijn geworden. Het licht waarschijnlijk aan het feit dat de hoeken moeilijk rechte te vormen zijn wanneer je deze perst. Aan de binnenzijde is dus nog wel een afbuiging.

• Sagittarius
  • Niet online
Panasonic heeft de functionaliteit om zelf het juiste beeld (proberen) te kiezen.

De handmatige opties zijn: Auto-zoom, juist, 4:3 en wide (dacht ik)

Ik speel er zelf constant met mijn DreamCast op. Gaat perfect. :)

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Neem Aub geen 70 cm breedbeeld. Daar krijg je echt spijt van. Het beeld is dan niet hoog genoeg voor breedbeeld uitzendingen. (of het moet voor de slaapkamer, dan is het extra) Koop dan een grote niet breedbeeld.

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

Op donderdag 29 november 2001 12:01 schreef Masselink het volgende:
Het beeld is dan niet hoog genoeg voor breedbeeld uitzendingen.
Zou je dat misschien kunnen toelichten voor de leek :?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 29 november 2001 11:58 schreef Sagittarius het volgende:
Panasonic heeft de functionaliteit om zelf het juiste beeld (proberen) te kiezen.

De handmatige opties zijn: Auto-zoom, juist, 4:3 en wide (dacht ik)

Ik speel er zelf constant met mijn DreamCast op. Gaat perfect. :)
Kun je me vertellen welk type nr die panasonic is
is het de TX-28DK1 , want die staat te koop voor 1399,-

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:30

Masselink

Voor de dorst

Op donderdag 29 november 2001 20:28 schreef victorvo het volgende:

[..]

Zou je dat misschien kunnen toelichten voor de leek :?
Ik weet het zelf ook niet precies, maar Breedbeeld uitzendingen hebben een bepaalde verhouding. (volgens mij 16:9) een (gewone) 70cm tv is een vierkant (niet helemaal) een breedbeeld 70 cm (heeft dus de zelfde diagonaal) maar om breedbeeld te bereiken gaat het dus ten koste van de hoogte. waardoor de breedte van de 16:9 verhouding wel gehaald wordt maak de hoogte niet. dus zou er in theorie een stuk van je scherm afvallen. Dit is wel weer op te lossen door het beeldvullend te maken, maar dan krijg je een rare mensen die breeder zijn dan, Wielen die niet rond zijn...etc

Wireguard VPN Client: https://github.com/masselink/MasselGUARD

• Sagittarius
  • Niet online
klopt

Verwijderd

Ik heb nu een half jaar een 70cm Samsung 100Hz. Ik ben er happy mee. Koste FL 1450 inclusief bij de Makro.

Het is geen flatscreen maar ik vondt het verschil in beeldkwaliteit tussen gewoon en flatscreen het aanzienlijke prijsverschil niet waard.

Je kunt er automatisch of handmatig switchen tussen 4:3 en 16:9, plus nog een stel andere combinatiemodussen. Je kunt dus altijd zonder vervorming kijken als je wilt.

Review/specs vindt je hier:
http://www.kieskeurig.nl/kieskeurig/kieskeurig.nsf/telemerk/2173A8E7009E295FC1256A4C00293089?opendocument

Mocht je er een willen kopen let dan op, er zijn ook 50Hz versies met dezelfde kast, deze hebben alleen niet het 100Hz logo linksonderaan.
Pagina: 1