Toon posts:

Plextor en 8 cm cds?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb net een 8 cm cd mp3 speler gekocht (napa380 unit) enne ik wilde wat mp3tjes gaan branden met me plextor 4/2/20 maar als ik die krengen erin gooi dan gaat er alleen maar een vaag oranje lichtje branden en hij leest die cds niet, nou had ik al wat topics afgelezen en las ik dat plextor problemen had met die cds

Zijn er oplossingen voor zonder een nieuwe brander aan te schaffen?

Groeten,
Aloe

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Ik heb zelf ook een plextor (SCSI 8/2/20) en ik krijg het zelfde vage lampje als ik een klein cdtje wil branden :?, kzou ook wel willen weten wat dat nou is

Verwijderd

Topicstarter
En zou iemand me misschien ook even uit kunnen leggen (mbv een plaatje ofzo) wat een adapter ring is want ik kan me er niets bij voorstellen

Groeten,
Alessio

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:03

Yucko

One clown to rule them all !

Ik heb geen plaatje voor je maar ik kan het wel ff proberen uit te leggen.

Zo'n adapter ring is eigenlijk niets meer dan een grote platic ring (ter grote van een gewone cd) met in het midden een gat ter grote van zo'n 8cm cd. Je kunt deze ring vastklikken/vastmaken aan zo'n 8cm cd en zo dus in een cdspeler leggen die niet zo'n uitsparing heeft waar die kleine cd's in liggen (in het klepje dus)

Ik heb vroeger zoiets gehad om een 8cm audio cd die ik bij een tijdschrift gekregen had af te kunnen spelen. Helaas ooit eens kwijt geraakt :(

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
aha bedankt, maar is het dan nog steeds niet zo dat de 8 cm cd nog steeds in die verlaging gaat liggen van het klepje?
Enne het gekke is ook nog dat ik een creative dvd rom heb die die 8 cm cd ook niet wilt lezen!!!
Het lijkt me dus dat ik zo'n adapter ring moet gaan bouwen hmmm...

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:03

Yucko

One clown to rule them all !

aha bedankt, maar is het dan nog steeds niet zo dat de 8 cm cd nog steeds in die verlaging gaat liggen van het klepje?
Nee, want de ring zorgt ervoor dat hij dus in de grote "verlaging" valt ipv de kleine. Zowiezo, als je zo'n kleine "verlaging" hebt, dan is het niet nodig zo'n adapter te gebruiken. Is alleen voor oudere cdspelers die een tray hebben zonder zo'n kleine "verlaging"
Enne het gekke is ook nog dat ik een creative dvd rom heb die die 8 cm cd ook niet wilt lezen!!!
Het lijkt me dus dat ik zo'n adapter ring moet gaan bouwen hmmm...
Tja ... ik hoop wel dat je geen slot-in model hebt zoals mijn DVD speler (die de cd's van voren "opslurpt" :)) want daar kun je geen 8cd cd's in doen.

Ik snap het eigenlijk niet. Ik heb hier een 32x Aopen CDROM, en een Plextor burner (8/4/32a) en die pakken die 8 cm dingen toch gewoon hoor. Zelfs een 4 speed mitsumi (>:)) in mijn firewall/gateway pakt ze nog (en die mitsumi is echt een kutdrive, neem dat maar van me aan :P)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Topicstarter
Maar als hij ze niet wilt lezen en dus ook niet wilt fikken, heeft het dan wel zin om zo'n adapter te proberen. Oftewel, kan het dan werken als ik een adapter ring gebruik?

Groeten,
Alessio

Verwijderd

Ik heb ook een Plex8432, een Acer12x8x32 en ze kunnen beiden 8cm-cd-r`s branden. Kijk eerst `s ff of je de goede kant probeert te bescrijven (kep wel eens met een andere cd-r gehad, leek echt de goede kant, dus nie |:( ).
Zo`n ring is meer uit mijn tijd (8> , ik denk niet dat dat zo goed zal werken, er zijn nl 3 aansluitpunten waar je m tussen moet klemmen. Daar door wordt het gewicht niet errug goed door verdeeld, maar nog wel goed genoeg om in een normale cd-speler te zetten. Als ik morgen tijd heb, dan scan ik m wel in. Als je niet ver weg woont, dan kunnen we ff kijkuh wat we kunnen regelen.(ik moet `m ook nog vinden errugus)

Succez

Shit je woont in Nijmegen, das iets te ver.....

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

Pas vanaf de 8/4/32 versies worden de 8cm CD'Rs ondersteund, dit heb ik vernomen van Plextor Support, voorgaande modellen kunnen niet overweg met deze CDs, ook niet met een firmware upgrade.

Verwijderd

Topicstarter
Me ouders wonen in Rijswijk en ik ga elk weekend terug dus dat kan wel lukken toch??

Naja ik denk dat het niet zoveel zin heeft zo'n adapter, want je kan toch dan niet burnen?? Lijkt me niet echt soepel gaan enzo...zit er dik in dat ik maar een nieuwe plextor moet gaan kopen, kan deze wel spekken aan me ouders :)

In ieder geval bedankt maat !

Groeten,

Alessio
Pagina: 1