Toon posts:

Nog een vraagje over de aldi pc

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben Belg en dus is het pas vanaf woensdag onze beurt om massaal naar de aldi winkels te stormen! Ik ben dit ook van plan, maar ik heb toch nog enkele vraagjes:

Ik ben in ieder geval van plan om er de XP home versie af te gooien, en de XP prof te installeren, maar kan ik de pc gewoon volledig formateren, of wis ik dan drivers die niet op de XP cd-rom staan, want met die onboard toestanden weet je nooit? (op mijn vorige aldi pc stonden alle installatiefiles op een aparte partitie)

Nog een vraagje, die geforce 3, is dit een kaartje, of is die ook onboard?

Zijn er problemen mogelijk met de onboard netwerkkaart? Is deze uit te schakelen, en te vervangen door een echte PCI?

Thx voor de reacties

• korp_hi
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Drivers op aparte partitie(Vrij wel zeker van)
zwaartekracht3 is een kaart
en die onbord kan vast wel uit op een manier(BIOS of uit XP)

mijn ouders hebben hem gekocht bestwel mooi ding, zit goed in elkaar.
suckes

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik hem formateer, dan ben ik al mijn drivers kwijt?

Heeft iemand hem al geformateerd, en hoe heb je het dan opgelost?

Verwijderd

internet misschien?

Verwijderd

Niet elke keer zetten ze de drivers op een aparte partitie. Bij een kennis van mij stonden de drivers wel op een cdrom, maar wel heel goed verstopt, 't duurde ff voordat ik ze gevonden had. Maar dit was bij een aldi pc van een half jaar terug, dus ik weet niet of ze het ondertussen alweer veranderd hebben.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zou die PC lekker laten staan.. er zit namelijk PC133 SDRAM in, waardoor de power van die Pentium 4 op 1.8GHz enorm wordt afgeknepen.

• TheShadow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-07 19:22

TheShadow

Automonteur in hart en nieren

Drivers? Die pluk je gewoon van internet. De nVIDIA drivers bijvoorbeeld hebben ze hele mooie van op hun eigen site. Je moet gewoon ff kijken wat voor rommel er in die PC zit en op internet kijken.
Mocht je er helemaal niet uitkomen, kun je op www.windrivers.com op fcc nummer (of zoiets) zoeken met een aantal omwegen. Anders kun je nog een keer met altavista proberen (Bijvoorbeeld: merk type +32168463) maar ik denk dat dat niet nodig is, tenzij er baggerspul in zit.

Owja, waarom gooi je er niet lekker 98se op? 8-)

Een dag niet geprutst is een dag niet geleefd.

• korp_hi
  • Niet online
Heb ff gekeken, op de d:/driver/ staat alles wat je nodig hebt. Ik meende niet de netwerkkaart drivers te vinden maar die kan je zo downloaden en XP het ze zelf wel.
De netwerk kaart kon je niet uit zetten in de BIOS, teminste dat dacht ik. Kon het niet zo snel vinden hoe je het uit zet maar die onbord netwerk is gewoon een realtek 8139. Dus 10/100 half/full duplex dus een ander kaartje hoeft niet, behalve een 3Com natuurlijk :).

Verder is het een goed ding, prima voor inet, waarvoor ze hem gebruiken. Allen jammer van dat geheugen, maar mijn ouder zitten daar niet mee...

Hoop je aan voldoende info tehebben geholpen anders vraag je het maar..

Mzzl

Wat zit nou ook alweer de ANY-key?

Verwijderd

Topicstarter
thx manne,

Das zowat alles wat ik moest weten, en ja, ik weet het van het geheugen, maar het zal toch nog altijd stukken beter gaan dan mijn huidige pent III 500Mhz!

En ik vind (voorlopig) win 98 se ook beter, maar als ik toch van nul moet beginnen, dan ga ik het maar ineens proberen met XP prof! Kwestie van binnen een paar weken niet WEER opnieuw te moeten beginnen! :(

Greetzzzz
Killer1

Verwijderd

Topicstarter
toch nog een vraagje, die harddisk is die in ntfs formaat?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:43

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 27 november 2001 15:49 schreef Killer1 het volgende:
toch nog een vraagje, die harddisk is die in ntfs formaat?
Je kan zelf kiezen bij het formateren tussen ntfs en fat32. Standaard zal waarschijnlijk fat32 zijn, maar dat is makkelijk om te zetten :)

Verwijderd

Topicstarter
ik had eerlijk gezegd verwacht dat het ntfs zou zijn, want er staat standaard XP home op!

Verwijderd

ook niet twijfelen aan die XP !! werkt stukken beter(stabiel!!)dan 98

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Op dinsdag 27 november 2001 16:13 schreef mce het volgende:
ook niet twijfelen aan die XP !! werkt stukken beter(stabiel!!)dan 98

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Mensen vergeet in godsnaam niet hetvolgende :

Er zit geen monitor bij ! Iedereen die me iets over Aldi verteld zegt 50000 incl monitor. Dit is dus fout.

En heeeeere Jezus :) het is een Pentium iV met SDRAM !!!
Een PIV wordt GRUWELIJK gebottlenecked door SDRAM en waarschijnlijk is een het 423 pins socket, dan kan je upgraden ook al schudden ! Dit is gewoon cleanup van de supertrage 423 CPU's !!!
Koop dan liever een custom built systeem met RDRAM of als je dat te duur vindt een AtlonXP met DDR, ben je nog het snelste uit ook.

Ik wil Aldi niet flamen, dit systeem is zeer goed voor Jan met de Pet maar toch niet voor Tweakers !

Just my 2 cents

edit:
Ik zie net dat iemand me al lang voor was maar deze persoon werd genegeerd.

• Dr.Dokter
  • Laatst online: 30-07 11:20
De HD is NTFS.

Verder is het een kwestie van een nieuw mobootje kopen met RDram en hoppa! Niet dat ik dat op korte termijn ga doen (beetje platzak nu) en dat SDram vertraagd de P4 inderdaad, maar om nou te zeggen 'gruwelijk' veel, vind ik overdreven.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15

markvt

Peppi Cola

www.medion.com daar staan ALLE drivers op.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Nariman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01-2024
Op maandag 26 november 2001 23:17 schreef Killer1 het volgende:

Ik ben in ieder geval van plan om er de XP home versie af te gooien, en de XP prof te installeren, maar kan ik de pc gewoon volledig formateren, of wis ik dan drivers die niet op de XP cd-rom staan, want met die onboard toestanden weet je nooit? (op mijn vorige aldi pc stonden alle installatiefiles op een aparte partitie)
De drivers zitten op een bijgeleverde CD-Rom, dus je kan hem gewoon formateren (Heb ik ook gedaan).En die Netwerkkaart werkt prima, dus waarom zou je hem uitschakelen? *D

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 07:51

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik heb er nu Win98 SE op een aparte partitie bijopgezet. Maar nu zijn er nauwelijks drivers bijgeleverd voor Win98, en zelfs als ik de GeForce3 drivers van Nvidia.com installeer, krijg ik al helemaal geen normaal beeld meer, het apparaat wordt totaal niet herkend... Ik houd het dus voorlopig maar weer bij XP, kep Home laten staan en met PM7 nieuwe partitie voor Pro gemaakt...

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 12:49 schreef Nariman het volgende:

[..]

De drivers zitten op een bijgeleverde CD-Rom, dus je kan hem gewoon formateren (Heb ik ook gedaan).En die Netwerkkaart werkt prima, dus waarom zou je hem uitschakelen? *D
Ik hem em ook geformateerd. Maar Nariman, werken bij jou die progjes van de wincinema cd? Zoals windvd enzo? Bij mij geeft ie aan bij het installeren dat de serial die op de cd staat fout is :(
Pagina: 1