[3dsMAX] path animatie naar keyframe animatie...?

Pagina: 1
Acties:

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
Ik ben dus laatst bezig geweest een animatie te maken in Max om die vervolgens te exporteren naar Flash vectors.

Om een animatie te maken gebruik ik vaak (Okay, altijd) een path om de camera's langs te bewegen. het probleem is nu dat de plug-in die voor de export zorgt alleen keyframe animatie accepteerd.

Kan ik de beweging die de camera maakt ook omzetten naar een keyframe animatie? net als je in flash een motion-tween om kunt zetten in een keyframe animatie...?

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Ik heb het nog nooit gedaan, maar volgens mij kun je dat doen bij het motion-tabblad (wieltje, weetjewel) en dan daarbinnen het rechter blad (trajectories geloof ik, mijn geheugen laat me even qua zekerheid in de steek).

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik dacht dat als je exporteert naar .3ds het ook keyframes wordt...maar weet niet zeker....

specs

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016
Op dinsdag 27 november 2001 17:20 schreef gladiool het volgende:
ik dacht dat als je exporteert naar .3ds het ook keyframes wordt...maar weet niet zeker....
nee hoor, een .3DS is het standaard 3D studio formaat, als je daar naar wegschrijft gaan er echt geen gevens verloren.

misschien is er wel een ander formaat trouwens...

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
nee .MAX is het max formaat, .3ds is veel simpeler en accepteert geen path constraints dacht ik. Ik heb het even geprobeerd en mijn path constraint ging verloren.

specs

Verwijderd

camera => motion tab => trajectories => collapse transform

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-01 21:29
Het is zelfs zo erg dat .3ds een enorme lading aan gegevens dumpt, eigenlijk alles wat nog niet in de oude DOS-versies van MAX mogelijk was op de huidige manier.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Pagina: 1