Geluidsisolatie - Bitumenmat Conrad

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• phaedrus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 20:29
Ben het lawaai van mijn PC langzaam aan zat (zoals zovelen) en ik wil hem dus gaan isoleren.
Nou zag ik bij Conrad bitumenmat staan, dat zou de trillingen wel moeten dempen, eventueel met nog een beetje noppenschuim tegen de hogere tonen erop geplakt.

Kent iemand dit spul? Is het te fatsoenlijk te bewerken/snijden? Stinkt het (heb wel eens over vergelijkbaar materiaal gelezen dat het nogal kon stinken gedurende enige tijd)?

Verwijderd

Uit welk materiaal is het gemaakt ? Dat bepaald namelijk de eigenschappen. Kurk-rubber is goed (= een bitume ?)

• phaedrus
Ik geloof dat bitumen meer een soort dakbedekkings materiaal is, maar dat weet ik dus niet zeker, vandaar mijn vragen.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-08 22:21

ChUcKiE

Dus........

In de auto werkt het perfect!

Helemaal zoals jij zelf aangeeft als je daar nog wat noppenschuim op plakt!

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik dacht inderdaat ook dat bitumen een materiaal was wat als dakbedekking wordt gebruikt, maar ik kan het ook mis hebben.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Tapijt tegels hebben een bitumen achterkant. Die werken ook prima. Je hebt er twee nodig voor een full tower

Noppenschuim doet niets in een PC. Dat helt alleen tegen echo's in een grote ruimte. In een PC wil je trillingen dempen en dat is wat anders

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• phaedrus
Tapijttegels kan ik ook wel eens naar kijken, hoewel het idee van tapijt in mijn PC me niet zo aanstaat.

Noppenschuim helpt denk ik wel, maar enkel tegen de hoge tonen en het meeste lawaai wordt veroorzaakt door trillengen van je kast, die vrolijk dienst doet als klankkast. Daarom dat ik ook naar een combi aan het kijken ben.

Verwijderd

Ik heb bitumen gebruikt tegen de linkerkant van het deksel van de PC.
Ook van binnen bij de harde schijven als een soort geluids sluis. Dat werkt prima :)

Het enige nadeel is dat het Lood-bitumen is wat voor toepassing in luidspreker boxen is. Nu heb ik dus niet alleen loodzware luidsprekers, maar ook een loodzwaar deksel van de PC... :P

Maar jouw idee is dus prima, en het werkt !!!

Verwijderd

Mhh,
nog iets. De trillingen komen van de fans en de harde schijven. De enige oplossing daarvoor is het ophangen in rubber. De Hema fietsbanden + wat BisonTix hebben wonderen verricht hier !! ;)

T'is alleen veel werk, je moet de hele drive bay demonteren en alle punten die de kast raken met rubber bekleden, maar daarna ben je wel die gekmakende zoem en dreuntoon kwijt.

Met tanden schuim in de kast ben ik nooit veel opgeschoten. Alle herrie komt bij deze PC uit de outtake fan achter de CPU. Maar de PC staat in een PC meubel in de hoek, en ik heb een groot vel tandenschuim in die hoek van de muur gezet, dat gaat uitstekend.

//edit
PS de meeste herrie komt nu uit de DVD speler/CD brander. :Y)

• phaedrus
Goed, ik ga dat spul gewoon bestellen.

Mijn intake fan heb ik al ophangen met rubbertjes en tie-wraps, werkt prima, ga ik denk ik ook doen met de outtake fans (lopen allemaal al op 7V).

Van die schijven vindt ik eigenlijk wel een goed idee, ik heb een Aopen HQ-08 en twee schijven in de bovenste kooi hangen, die kan ik vrij eenvoudig ontkoppelen, ga ik ook proberen.

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:45
Misschien een beetje laat: bitumen is dat zelfde spul als wat tussen de grindjes in asfalt zit. Een soort teer dus. Of het geluid dempt weet ik niet.
Pagina: 1