Toon posts:

Moederbord/BIOS F*CKED???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik nogal een probleem.Als ik me pc aan doe gaan alle koelertjes enzo en me voeding geluid maken en ronddraaien. So far,so good. Maar hier blijft het dan ook bij. Me monitor gaat niet vanzelf aan( wat ie anders wel deed) Voor de duidelijkheid, mijn BIOS zie ik dus al helemaal niet over me scherm komen!. Ook de al om bekende "piep" bij het aandrukken van je comp hoor ik ook niet. Ik weet zeker dat het me HD de oorzaak niet is, deze heb ik namelijk in een andere comp geprobeerd en daar deed ie et wel.

Ik heb overigens vlak voor het gesodemieter wel een nieuwe cd fikkerin me comp ge"installeerd. Hiernaa deed ie et nog wel, pas na 3 x reboote ging die moeilijk doen. Het lijkt me sterk dat het aan me burner ligt maar als iemand een idee heeft hoor ik het graag.

Ik denk zelf dat me bios/moederbord FUCKED is. Ik heb overigens nog een (zeldzame) SLOT AMD Athlon 700 op een AOPen AK 72, 1x 128 MbSDRam + 1x 256 MbSDRam, sound onboard en een hele mooie Club 3D GF2 GTS 64 mb TV OUT. Ow jah, en een 30 gig Maxtor.

WIE o WIE kan mij helpen???of advies geven?

Vast bedankt.

Verwijderd

Om te achterhalen wat de oorzaak is:
1. Alle kaarten eruit, behalve je videokaart.
2. cmos ff resetten. (Zie boekje mainboard)
3. alle ide kabels en floppy loshalen van het mainboard.
4. voedingstekker ook even loshalen en terug zetten.
6. CPU ff uit het slot en weer terug zetten.
6. 1 memorymodule eruit.
7. PC aanzetten...

Als die het nu wel doet:
1. memory wisselen met de andere module -> testen.
2. beide modules erin -> testen.
3. een voor een kaarten terugzetten -> testen.
4. een voor een ide apparaat/floppy aansluiten -> testen.

Op die manier kan je snel achterhalen waar het probleem zit.

suc6

PS: Post even een reply zodat wij weten hoe het gegaan is.... :)

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-07 23:11
Hmm... geen post piep en het beeld blijf zwart? Toen ik mijn processor had gekilled deed ie ook zo raar, vervang em es door een andere die zekerweten wel werkt en kijk of het wat uitmaakt

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx for the advice.

Ik ben nu even bij me ouders in Sneek. Ga morgen weer terug naar huis, zal dan welweereven lopen kloten. Ik post donderdag of vrijdag vanaf school weleven hoe het gegfaan is.

Heb thuis nl. nog geen internet. Chello "kan pas op 7 januari" langskomen om internet aan te leggen :(:(:(:(

naja.. je hoort et wel