Toon posts:

Nieuwe scsi hdd in Sparcstation 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een sparcstation 4 staan met een sca scsi schijfje van 500mb, veels te klein dus. Kan ik deze schijf vervangen door een grotere?

Welnu, dat is ondertussen gebeurd. Ik heb er een quantum atlas sca scsi schijf ingehangen. Alleen nou krijg ik het niet aan de praat. Telkens als ik probeer te starten van schijf dmv boot disk (of boot via een zelfgemaakte alias)krijg ik de melding can't open bootdevice.

Ik ben eens aan het klussen geslagen met scsi testen en aliasen aanbrengen, maar ik kom maar niet verder. Zie ik wat over het hoofd?

Het vreemde is, ik kan wel gewoon solaris via het netwerk op die schijf installeren. Maar van die schijf starten dus niet.

Let op: het gaat hier om openboot, en niet om solaris, want dat kan ik dus niet starten, duh (:

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

probeer anders ff een linux bootflop te downen voor de sparc. kan je ten minste de boel formateren enz.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Ik zal nog wat meer info geven.
Dit is geen linux, dit is een unix werkstation.
Er zit geen cdrom of floppydrive in.
Alle installatie werkzaamheden worden vanaf het netwerk gedaan.

Het gaat er dus om dat ik niet kan starten vanaf schijf.
Het lijkt erop of de alias naar de schijf niet goed is.

Dit alles speelt zich af nog voordat er een besturingssysteem geladen wordt.

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-04 19:21

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

sorry verkeerd gelezen |:(

ik denk dat je met de (plaats hier de stop a equvilant van de sparc 5) toets even in de eeprom de scsi boot af moet stellen.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Stop a werkt ook op de ss4 (:

Hier zo wat instellingen ut m'n hoofd die van belang zijn.

boot-device disk

Die alias van disk verwijst naar scsi-id 3 lun 0 op de scsi bus. Aangezien sca dit alles zelf insteld hoefde ik niets aan die nieuwe schijf te doen.

Als ik dan ook een probe-scsi-all command geef, krijg ik netjes:
/immno@1,000000/sdma@4,100blabla/bla\
target 3:

maar hier komt geen beschrijving van de schijf, maar misschien ligt dat eraan omdat die quamtum dat niet ondersteund.