Creative Audigy Player, geluid kraakt :((

Pagina: 1
Acties:
  • 544 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
ik heb dus op de hcc dagen bij funprice deze geluidskaart gekocht. nu kraakte hij vrijdag al dus ik bracht en zondag weer trug en kreeg een nieuwe deze kraakt nogsteeds.

hij komt binnenkort wel in een nieuw sys te zitten die nu open en bloot op mijn buroo ligt maar ik heb hem nu ff in mijn wat oudere pc, daar zat een LIVE! value in. mijn vraag is nu wat kan het gekraak door komen?? khad hem met de live dus niet!!

ligt het puur aan de oude drivers die er misschien nog opstaan van de live! ?? of is het dat de drivers die op de cd staan van Creative erg brak ??

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
[topic=288637/1/50]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 22:58 schreef tbusquet het volgende:
[topic=288637/1/50]
draai geen XP draai win2k!!

XP sucks (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is erg vaak voorbij gekomen, lijkt een groot probleem te zijn. Ik hou dat probleem hier wel centraal en zet dit topic in de live faq erbij.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 23:03 schreef JvS het volgende:
Dit is erg vaak voorbij gekomen, lijkt een groot probleem te zijn. Ik hou dat probleem hier wel centraal en zet dit topic in de live faq erbij.
maar kan het eraan liggen dat de drivers niet goed zijn weggehaald op mijn pc?? omdat daarvoor een Live! value inzat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Op maandag 26 november 2001 23:03 schreef JvS het volgende:
Komen de problemen met krakend geluid ook voor bij de Audigy?! :o
Zou Creative dan niets geleerd hebben van de eindeloze stroom klachten die ze daarover gehad hebben?
Ik dacht er juist over om mijn Live! value die hier ook te kampen mee heeft op termijn te vervangen door een Audigy value. Eerst maar eens wachten tot ze de drivers wat verder hebben doorontwikkeld misschien. (Al kan dit erg lang duren...)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Laatst online: 20-04 22:01
Mijn Live Player kraakt ook altijd, tenzij ik men CPU constant 100% belast (ook een reden om een }:O te hebben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:14
pak eens een helemaal vers geinstalleerd systeem en kijk wat daar op gebeurt....heb dat kraken ook wel eens gehad met mn live....bleek gewoon een probleem te zijn met de interrupt........effe alles opnieuw geinstalleerd en alles werkte goed......misschien dat hier ook helpt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 01:10 schreef kroegtijger het volgende:
pak eens een helemaal vers geinstalleerd systeem en kijk wat daar op gebeurt....heb dat kraken ook wel eens gehad met mn live....bleek gewoon een probleem te zijn met de interrupt........effe alles opnieuw geinstalleerd en alles werkte goed......misschien dat hier ook helpt
k, dat wordt ff 120Gb partitioneren en formateren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Aantal tips:
- zorg dat de Audigy in een slot zit dat zo min mogelijk interrupt requests deelt met andere sloten en onboard devices. In de handleiding van je moederbord staat als het goed is een tabel met daarin een overzicht welke sloten interrupt requests met elkaar delen. De vuistregel 'zo ver mogelijk van je AGP slot' gaat lang niet altijd op.
- als je (onboard) RAID hebt, zorg dan voor de nieuwste drivers. Vooral bij de highpoint RAID controllers wil dit helpen. De laatste versie voor de highpoint drivers is 2.0.0919 (zie http://www.highpoint-tech.com/370drivers_down.htm).
- zorg dat je alle benodigde chipset drivers hebt (4-in-1 voor VIA, Intel Chipset Software Installation Utility voor Intel, etc.)
- download de nieuwste drivers voor de Audigy. Op deze pagina staan de nieuwste drivers, die zowel onder XP als 2000 werken (alhoewel er op de pagina alleen XP staat).
- een verse Windows install wil nog wel eens helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Hier een verser install, alle nieuwste driver van alles.

EN NOG GEKRAAK!!!

ik word er helemaal ziek van!!!

iemand een oplossing ervoor, of zijn het weer brakke drivers??

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Wat je ook kunt doen en dat was voor mij zelfs noodzakelijk is het veranderen van je systeem van een ACPI in een standard pc configuratie. Dan reserveert windows niet meer 1 irq voor alle pci devices. Mijn Audigy kwam dus resources te kort in Cubase en nu dus niet meer na de pci devices over meer irq's verdeeld te hebben.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op woensdag 19 december 2001 22:48 schreef Noordpark_Terrorist het volgende:
Wat je ook kunt doen en dat was voor mij zelfs noodzakelijk is het veranderen van je systeem van een ACPI in een standard pc configuratie. Dan reserveert windows niet meer 1 irq voor alle pci devices. Mijn Audigy kwam dus resources te kort in Cubase en nu dus niet meer na de pci devices over meer irq's verdeeld te hebben.
Mijn audigy heeft zijn eigen IRQ, voor de rest lijkt me niet zo belangrijk, dus daar ligt het ook niet aan, kheb ook ander PCI slot gebruikt, mocht ook niet baten.

Ik denk toch dat het aan brakke drivers ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Gump_
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kheb de oplossing,

bij mij lag het aan de Via 4in1 drivers, Kheb nu 3.37 erop, en die werkt nu perfect...

Geen gekraak meer, en geen geouwehoer meer met vastlopers enzow....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 16:27

MartNL

Bij mij werkte de Via "PCI Latency" patch goed.
Daarna geen gekraak meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmaruhm , is het betere geluids kwaliteit dan een gewone pci 128 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Op dinsdag 25 december 2001 00:17 schreef RaZoR2k het volgende:
mmaruhm , is het betere geluids kwaliteit dan een gewone pci 128 dan?
Jah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 25 december 2001 00:16 schreef MartNL het volgende:
Bij mij werkte de Via "PCI Latency" patch goed.
Daarna geen gekraak meer gehad.
waar download ik die ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 11:55
Ik heb hetzelfde probleem maar ook die latency patch werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 15:32
Ik heb dit probleem nu sinds 10 minuten.

Dance platen geeft geen goede bass meer, eigenlijk helemaal niets, ineens is het geluid fucked up.
Net ofdat de Speakers zijn opgeblazen, zo'n geluid heb ik.

Heb ik te maken met hetzelfde probleem?

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:47
Wat bedoelen jullie precies met dat kraken?
Mijn Audigy Player met Creative 5300 speakersetje begint als hij meer dan de helft open staat behoorlijk te vervormen. Het is net alsof hij dan ineens voorbij een punt komt waar het geluid anders begint te klinken. Is dit ook jullie probleem? Indien het antwoord nee is, kennen jullie mijn probleem, en is er een oplossing voor?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het niet aan je stekkertje.

Ik had ook een kraakje bij de lage tonen ( oud speakersetje ). Ik draaide aan het stekkertje en het werd erger. Kheb het stekkertje eruit gehaald schoon gemaakt en hij werkte weer prima.
Zijn trouwens de kraakjes bij iedere bron te horen ?? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

*kick*

Heeft nog iemand ervaringen te melden? Ik was namelijk van plan binnenkort een Asus moederbord met VIA-chipset, en een Audigy te kopen...
Is dit probleem nou op te lossen met die patch of werkt dat niet altijd?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had er eerst geen last van... maar nu... niet normaal meer... alles al geprobeerd wat hier staat maar niks helpt gewoon... echt erg dit...

ik vraag me ook af of die echt ALLEEN bij via is? anders is het voor mij simpel dag via, hallo intel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

Misschien (hopelijk :P) heb jij een ander probleem...

Maar zijn er ook veel mensen die geholpen zijn door de nieuwe drivers?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 21 april 2002 13:53 schreef ShaDoW het volgende:
Ik had er eerst geen last van... maar nu... niet normaal meer... alles al geprobeerd wat hier staat maar niks helpt gewoon... echt erg dit...

ik vraag me ook af of die echt ALLEEN bij via is? anders is het voor mij simpel dag via, hallo intel :)
mjah, of dag creative, hallo terratec

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:07

arnova

weet veel, maar niet alles

Op zondag 21 april 2002 13:53 schreef ShaDoW het volgende:

Nope, gekraak is niet alleen met VIA. Ik heb hiervoor mijn Live! op een p5a board gehad (socket 7 met ALi chipset) en die had ook al problemen. Ik heb hetzelfde geouwehoer en ik word er echt helemaal ziek van. Ik heb er echt zo'n spijt van dat ik voor Creative heb gekozen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Op zaterdag 27 april 2002 13:21 schreef master_artech het volgende:

[..]

Nope, gekraak is niet alleen met VIA. Ik heb hiervoor mijn Live! op een p5a board gehad (socket 7 met ALi chipset) en die had ook al problemen. Ik heb hetzelfde geouwehoer en ik word er echt helemaal ziek van. Ik heb er echt zo'n spijt van dat ik voor Creative heb gekozen....
Op mijn KT7 werkte me Live! prima alleen me WinTV suckte... Op me P4(i850) werkt zowel de Live! als de Audigy perfect(ook me WinTV werkt super).
Misschien gebruiken Ali/Via andere timings oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 22:43
Op dinsdag 27 november 2001 01:53 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

k, dat wordt ff 120Gb partitioneren en formateren...
???????

gewoon instellingen veranderen onder windhoos

bijvoorbeeld ACPI computer door standaard PC vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Op zaterdag 27 april 2002 15:06 schreef MR_WAZOO het volgende:

[..]

???????

gewoon instellingen veranderen onder windhoos

bijvoorbeeld ACPI computer door standaard PC vervangen
En weet iemand wat de handigste manier is in Win2K om ACPI uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:38
Op zondag 28 april 2002 14:08 schreef master_artech het volgende:

[..]

En weet iemand wat de handigste manier is in Win2K om ACPI uit te zetten?
In de setup van win2k als je f6 kan rammen op f5 rammen, en dan instellen op "normal pc".. Je kan het ook veranderen bij je device manager, moet je "computer" veranderen..

Ik heb hier nog geen kraak gehoort btw.. :)

| I've got permission to color outside the lines |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ok, ik heb em dus van APCI gehaald en er een default PC van gemaakt => werktte ook niet.. Maar nou ben ik nog ff verder aan het knoeien geweest en ik heb het OPGELOST!!!!

Ik heb mijn SB verplaatst van SLOT 3 naar 4 (welke overigens zijn IRQ shared met slot 5) en mijn probleem is gewoon helemaal opgelost. Dus geen gekraak meer!!!! Mijn vraag is nou alleen nog (moet ik nl. nog proberen) komt dit nou alleen door het verplaatsen (IRQ is namelijk weer hetzelfde in de BIOS) of zou het heel heel heel misschien kunnen komen doordat ie samen met een andere kaart zijn IRQ shared (een HCF modem)? Ik hoop dat andere mensen hier wat aan hebben. Btw. ik heb dus verder GEEN VIA latency patch enzo draaien (want dat hielp toch niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Mijn broertje had gekraak bij het afspelen van cd's. Ik heb DMA uitgeschakeld op zijn cd speler en nu is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat ik deze topic omhoog schop, maar ik heb erg veel problemen gehad met een krakende Audigy, en ik heb het nu eindelijk opgelost, dus ik post even hoe. Mijn Chipset is een VIA KT133. Het probleem was dus een afschuwelijk gekraak uit mijn audigy, met name tijdens schijfactiviteit.:o

Zoals iedereen ook al zei is het probleem dat onder XP alle apparaten onder dezelfde IRQ worden gezet als ACPI aan staat in de BIOS. Bij mij was dat IRQ 5. Na veel geklooi heb ik maar een reistall gedaan van mijn systeem met de ACPI uitgeschakeld, waarbij ik door het heen en weer schuiven van de kaartjes heb gezorgd dat de Audigy een eigen IRQ heeft(hij deelt hem wel met de systeembus, maar dus niet met de onboard sound, video-, of netwerkkaart).

Na installeren van de nieuwste VIA-4in1-drivers had ik eindelijk voor het eerst een ruisvrij, kraakvrij en zalig helder geluid uit mijn kaart. Ik moet zeggen, het geluid is fantastisch en er is geen ruis te horen. :z :z

Nou ja, ik hoop dus dat iemand er wat aan heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 19 december 2001 22:11 schreef Damian het volgende:
iemand een oplossing ervoor, of zijn het weer brakke drivers??
Geen Creative zooi meer kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 27 mei 2002 18:14 schreef Dwarre1 het volgende:
Sorry dat ik deze topic omhoog schop, maar ik heb erg veel problemen gehad met een krakende Audigy, en ik heb het nu eindelijk opgelost, dus ik post even hoe. Mijn Chipset is een VIA KT133. Het probleem was dus een afschuwelijk gekraak uit mijn audigy, met name tijdens schijfactiviteit.:o

Zoals iedereen ook al zei is het probleem dat onder XP alle apparaten onder dezelfde IRQ worden gezet als ACPI aan staat in de BIOS. Bij mij was dat IRQ 5. Na veel geklooi heb ik maar een reistall gedaan van mijn systeem met de ACPI uitgeschakeld, waarbij ik door het heen en weer schuiven van de kaartjes heb gezorgd dat de Audigy een eigen IRQ heeft(hij deelt hem wel met de systeembus, maar dus niet met de onboard sound, video-, of netwerkkaart).

Na installeren van de nieuwste VIA-4in1-drivers had ik eindelijk voor het eerst een ruisvrij, kraakvrij en zalig helder geluid uit mijn kaart. Ik moet zeggen, het geluid is fantastisch en er is geen ruis te horen. :z :z

Ey bedankt!

Mijn probleem bestaat echter nog steeds. De Audigy heeft IRQ 10, samen met de highpoint raid controller. Ik denk dus dat ik een van de twee moet verschuiven. Hoe kan ik dit het beste doen? ACPI staat uit, en in een format heb ik geen zin.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 27 mei 2002 18:17 schreef warp het volgende:

[..]

Geen Creative zooi meer kopen? ;)
had ik eerder moeten weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

AAAARRRGGHHH. Nu zit m'n Audigy op dezelfde IRQ als mijn GeForce :(

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

YES!!! Hij kraakt niet meer :) :) :)

BLIJ :)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een PCI patch gedownloaded bij PinnacleSystems (van die PCTV kaarten) na dit installeren werkte mijn geluid perfect onder XP !! :)
hiet een linkje: ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/extras/ActualPPE.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik vind dat ding echt vreemd...

Ik heb dus af en toe LICHT gekraak, vooral als mijn bass omhoog gaat in muziek. De Audigy deelt IRQ 11 met mijn tweede netwerkkaart, lijkt me vrij onschuldig..
Mijn oude Live Drive is geconnect en mijn geluid door de Live Drive klinkt snoei hard nog zuiver..alleen slaat Winamp af en toe over, dan gaat hij terug een aantal seconden. Raar takke ding, mijn vorige SbLive had no probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 05:30
Bij deze geef ik u de oplossing voor het probleem :)

http://download.viahardware.com/vlatency_v019.zip

Volgende keer even zoeken want dit heeft 10.000.000 keer in de search gestaan :+

en het gebeurd niet alleen op VIA chipsets maar ook op ALI, nVidia ook geloof ik, Intel, etc. De Intel 440BX was wel goed geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 12:03

pbd

vlatency and pci latency patches zijn in meeste gevallen de oplossing....had hier ook hetzelfde probleem en heb me rot gezocht en gepatched... uiteindelijk bleek vcool (cpu idle koelertje voor amd cpu) de boosdoener te zijn... gewoon uitzetten werkte niet omdat service dan nog blijft draaien... de oplossing was bij mij om bij de pci options van vcool de optie "master read caching" aan te zetten ... maw probleem kan ook aan je cpu idle proggies liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik heb, na een hoop geprobeerd te hebben, nog wat kinder ziektes geloof ik...als ik een EAX effect selecteer, met name de Musik Anhoren (waarom staat er in godsnaam Duits met Nederlands vermengd!!!) en dan EQ:Pop. M'n speakers kraken lichtjes, met name mijn center speaker (Op een Dolby Pro Logic set). De Gold Mine demo loopt op 1 bepaald effect gewoonweg vast, dacht panning. Dan nog het vage dat Winamp heel af en toe overslaat (CPU staat continue op 1% ongeveer), en ik heb t tijdens alles wat ik doe wel.
Het maakt ook niet uit welke drivers ik gebruik.
Damn wat een mensen daar zeg bij Creative!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

En na een mailtje kwam Creative met wat oplossing, de moeite waard om door te nemen :

Geachte Klant,

Kunt u even het volgende proberen:

There are numerous causes of and possible solutions to problems with bus noise with PCI soundcards. This can sound like scratching/hissing/crackling/popping and may sometimes get worse when eg. moving the mouse. Here are some possible solutions.

* Update the PC's BIOS.

* Enable "Enhanced Chip Performance" in the BIOS. This may not be present on all machines.

* In Device Manager, disable DMA for IDE Hard Disks and CD/DVD Drives - this is not relevant if they are SCSI drives. Unfortunately, this may also result in a performance decrease. To avoid this, the latest IDE Bus Master drivers should be installed for the system and DMA enabled. Here are the links to driver download pages of the majopr chipset manufacturers:
VIA/ETEQ: http://www.via.com.tw/drivers/index_new2.htm
AMD: http://http://www.amd.com/products/cpg/bin/
Intel: http://support.intel.com/support/chipsets/driver.htm
SIS: http://www.sis.com.tw/support/download/driver.htm
Please note that after installing any IDE driver other than that included with the operating system, DMA should no longer be enabled/disabled through Device Manager. Instead it will be possible either during the driver installation or with a utility provided with the IDE drivers.

* In the BIOS, ensure that DMA mode for IDE devices is not enabled but instead set to AUTO.

* Try moving the soundcard to different PCI slots - the farther away from components like the Hard-Drive and Processor, the better.

* In the BIOS, try changing the latency value of the PCI-Bridge or PCI Latency to 0 - the default is 32. This helps in some cases and shouldn't have any negative impact on other hardware. For more detailed information on this and ways to change this value if not present in your BIOS, please check here: http://www.deinmeister.de/mvp3_zlt_e.htm

* If there is a "Memory Hole" setting in the BIOS, try changing this from "disabled" to "15M-16M".

* If there is a PCI Graphic Card installed, ensure that both this and the soundcard are not sharing the same IRQ and try lowering the Hardware Acceleration of the Graphic Card. Also contact the Graphic Card manufacturer to see if there is a way to disable "PCI-retries" or similar. If the system has an AGP slot, it may be necessary to use an AGP graphic card instead of PCI.

Indien u nog vragen heeft mag u die altijd stellen.

Met vriendelijke groet
Dries Devens
Technical Support
Creative Labs Europe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VioLenT
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-11-2018

VioLenT

Biertje?

bij mij piept mijn audigy alleen als ik cs speel wat kan dit zijn?

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie niet allemaal het slachtoffer van de Soundblaster Live! bug keert terug in Audigy serie

Ik heb het zelf ook gehad op m'n VIA bordje :(

/Edit: op de site van Creatve staat nog een compleet stappenplan (RESOLUTION): http://www.americas.creative.com/support/kbase/article.asp?ID=959&Centric=207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL
  • Laatst online: 16:27

MartNL

Op maandag 25 februari 2002 19:49 schreef Robbie007 het volgende:
Ik heb dit probleem nu sinds 10 minuten.

Dance platen geeft geen goede bass meer, eigenlijk helemaal niets, ineens is het geluid fucked up.
Net ofdat de Speakers zijn opgeblazen, zo'n geluid heb ik.

Heb ik te maken met hetzelfde probleem?
Ik heb het soms ook.
Bij helpt winamp opnieuw installeren.
(niet altijd maar soms wel) >:)

Dan is het meestal weer een paar weken goed.
En die via latency patch installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ik heb al een tijdje gezocht naar een oplossing in de verschillende topics die over het welbekende 'Creative Audigy kraakt probleem' gaan en heb daar niks kunnen vinden wat mij kan helpen. Mijn config:

Windows XP Pro
Soundblaster Audigy Player
Asus P4B266-E

Onboard soundkaartje is uitgemept door mij in de bios, die zat op dezelfde IRQ.

Drivers: Heb eerst de cd die erbij zat geinstalleerd, daarna de update voor XP die op de site van Creative neer te halen valt.

Wat doe ik fout? Heb ik wat over het hoofd gezien of is de volgorde van het installeren van de drivers niet goed of had ik die cd niet moeten installeren?

Wie kan mij helpen? :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Ik had eerst ook problemen met de Audigy maar na een format had ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:31
Verwijderd schreef op 27 mei 2002 @ 18:14:

Ook ik heb gekraak op mn geluid tijdens schrijfactiviteit, ik zou ook wel eens willen proberen wat jij gedaan hebt, toch nog volgende vraagjes, wat is ACPI, en wat doet het ? En hoe zorg je er voor dat de de geluidskaart een ander IRQ geeft, en wat is IRQ eigelijk?

groetjes
(specs onder het lijntje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
[rml][ sb] kraakt bij hdd activiteit[/rml]

Dit topic is maar een paar uur oud, kijk daar eens in~, als je wilt
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.