Toon posts:

[Flash5] vage brekingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ffies wezen klooien met flash maar iedere keer als ik nog maar net begonnen ben dan zakt me de moedalweer in de schoenen omdat mijn flash heel raar de plaatjes op de achtergrond breekt op de een of andere manier (kun je heel goed zien aan de zwarte lijntjes)
Hier is voorbeeld van swf

kan iemand mij plzplz ffies helpen?

Verwijderd

leuk heh dat flash :)

Dingen waarvan ik hoor dat helpt:
- Zet je images op hele coordinaten (20, 40 itt 20.23, 40,44)
- _alpha op 99%
- allow smoothing uit (rechter knop op image in library -> properties)

Verwijderd

Topicstarter
ehm hartstikke bedankt dat je wilde helpen maar geen van die dingen wertk echt :'(

misschien iemand anders?

Verwijderd

Topicstarter
plz? ik zou het heel graag nu nog ffies willen weten anders zittik strx de hele n8 weer te peikeren waarom het iedereen altijd wel lukt en mij weer niet

Verwijderd

Does rustig...

Het moet wel liggen aan de motion tween waarbij je de _alpha van de bitmapjes laat gaan van 0 naar 100, als je dit veranderd in van 0 naar 99 zou het goed moeten zijn, zoniet, dan ze een .fla online, of de plaatjes hebben gewoon een verschillende grootte....

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 19:36

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Wat ik in zo'n geval vaak doe is in de bovenste laag gewoon een rechthoek pleuren (wel in de lib) en daar alfa van op 0 zetten.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 23:11 schreef OzBoz het volgende:
Wat ik in zo'n geval vaak doe is in de bovenste laag gewoon een rechthoek pleuren (wel in de lib) en daar alfa van op 0 zetten.
k dan! dat werkt ook nog...
ik kan met gerust hart slapen

sjezus maar waarom kan flash dat nou niet goed berekenen dan?

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 26 november 2001 23:14 schreef SFie het volgende:

[..]

k dan! dat werkt ook nog...
ik kan met gerust hart slapen

sjezus maar waarom kan flash dat nou niet goed berekenen dan?
Sja.. dat weet ik niet.. maar oplossing is vrij doeltreffend en makkelijker dan dingen op 99% zetten.. hoewel veel mensen daar bij schijnen te zweren :)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 23:17 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Sja.. dat weet ik niet.. maar oplossing is vrij doeltreffend en makkelijker dan dingen op 99% zetten.. hoewel veel mensen daar bij schijnen te zweren :)
Wist jouw manier niet eens :)...

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 26 november 2001 23:18 schreef Seraph het volgende:

[..]

Wist jouw manier niet eens :)...
Kweet ook niet wie me ooit die hint heeft gegeven.. maar lees erg vaak over alfa op 99% terwijl dit bij mij altijd heeft gewerkt.. geen garantie uiteraard :)

Verwijderd

Topicstarter
bij text op alpha 99 dietie er niets op uit...bij mij dan...

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 15:56

tie-rep

nu met ir. !

image op 99% ipv 100%! werkt meestal erg goed bij mij.

even in fotosoep plaatje vergroten en in flash op 99% zetten.

Een blok als laatste laag kan heel goed werken. Wat hier echter wel een probleem kan zijn is het soepel lopen van de movie;

Een keer een soort assenkruis gemaakt wat met scriptje zijn plaats zocht op een kaart. Iedere laag die hierover heen ging, zorgde voor een grote vertraging in het op 25 fps afspelen. Maarja, soms heb je die snelheid niet nodig.... :z
Pagina: 1