Toon posts:

Cyberdrive werkt niet goed onder WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, mijn cd-rom speler (Cyberdrive 52x ATAPI) heeft altijd goed gewerkt in Win98se. Maar nu ik WinXP heb, leest hij de cd-rom maar 1 keer (bij het opstarten) en als ik dan een andere er in doe, zie ik nog steeds de directory's van de vorige cd. Ik heb ook al een andere cd-rom drive erin gestopt en die werkt perfect. Conclusie volgens mij. WinXP driver is slecht. Wie weet waar ik een nieuwe driver kan halen (www.cyberdrive.com werkt niet) Of is dit toch een ander probleem. (Het ligt ook niet aan de master of slave stand)

Al vast bedankt jongens.

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

Jij bent denk ik gewoon te langzaam. :)

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 22:36
Heb exact hetzelfde probleem.. en baal er behoorlijk van...!!! :(
Gaat effe op zoek naar een oplossing!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Nou mijn cd-rom speler (asus 50 speed) leest geen cd's meer. Hij ziet ze gewoon niet. In mijn bios staat hij gewoon en bij devicemanager staat hij ook zonder problemen. Ik heb asus drivers en ASPI drivers geinstalleerd maar het helpt niets. Ik heb hem ook een keer schoongemaakt maar dat helpt ook niet. Of hij is gewoon verrot of het ligt aan mijn Win XP. (hij heeft het wel gedaan onder xp). Maar ik heb weinig zin om alles weer opnieuw te installeren.

Hebben jullie nog een oplossing?
Misschien eens die cd-rom eruit halen en op de zaak proberen of hij het nog doet. Zo ja dan ligt het aan XP (wat ik gewoon denk)

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 22:36
Mijn probleem is opgelost!!!!
Het ligt dus aan de Windows XP ondersteuning!
Ik heb een moederbord met VIA chipset... EN heb dus gewoon alle nieuwste drivers voor die chipset geinstalleerd...
dus gewoon www.via.com.tw en dan alle drivers installeren... dus VIA 4.35V en IDE Drivers... en het werkte toen allemaal!!!
Geen problemen meer ;)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je hebt helemaal gelijk. Het ligt puur aan de IDE miniport driver. Die is dus helemaal KUT van Bill. Maar ja, ben al lang blij dat ik weer normaal cd kan afspelen.
Pagina: 1