Toon posts:

Geen computers zichtbaar bij Netwerkomgeving.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn oude internethostcomputertje in mijn LAN had ik ineens een vage error met Vnetsup.vxd en Vredir.vxd (bij het opstarten van windows, moest je 2x op enter drukken). Na deze uit de registry verwijderd te hebben zoals vermeld op de microsoft site kon ik ineens via netwerkomgeving de andere pc's niet meer zien en er ook gewoon niet op komen. Ook andersom niet, maar het internet op de andere pc's werkt wel gewoon (via die pc), er is dus wel verbinding. Host en computernaam staan goed ingesteld. Hoe fix ik dit?

Ook vroeg ik me af hoe die twee errors bij opstarten ineens kunnen verschijnen, ik heb niets ingesteld of veranderd. Gewoon uitgezet en volgende dag waren ze er. ISDN van Teles is erook mee gekapt daarna.

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
edit:

beter leren lezen, flat©!
sorry voor deze zwaaar nutteloze post, Erwie

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

ja die vxd-files zijn van je netwerk en tja, als je die weghaalt d.m.v. het register dan doet je netwerk het niet meer...

het enige wat je zou kunnen proberen is alle protocollen + je netwerkadapters weg te halen bij de netwerkinstellingen en daarna je computer te rebooten. Wanneer hij dan de netwerkkaart(en) vind gebruik je de originele driver-disks (of de windows cd-rom :?). Daarna ga je je protocollen weer installeren + instellen. Na op ok gedrukt te hebben gaat hij bestanden van je cd-rom (windows) zoeken, zorg er dus voor dat je windows-cd in je cdrom zit. Daarna rebooten en als je geluk hebt staan die dingen die je uit het register hebt verwijderd er weer in. Zo niet zul je windows opnieuw moeten installeren OF natuurlijk handmatig die registerdingen weer terugzetten maar ja dat moet je dan wel onthouden hebben :)

p.s. Vertel ff of het is gelukt, dit vergeten heel veel mensen altijd en dat is best wel irritant :(

Hoi

• dontcare
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024

dontcare

Nomen est Omen

niets nuttigs maar ik moet get toch even kwijt :
tja dat krijg je met teles kaarten ....

* dontcare heeft er een hekel aan

.Quod me nutrit me destruit.

Verwijderd

Typisch geval van windows over windows installeren en alles is weer opgelost, zonder verlies van settings, data of progs. 20 minuten en je kan weer verder.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 10:05 schreef dontcare het volgende:
niets nuttigs maar ik moet get toch even kwijt :
tja dat krijg je met teles kaarten ....

* dontcare heeft er een hekel aan
Tja, KNP heeft die kaartjes toen cadeau gedaan bij ISDN verbindingen he, maar computershops hebben er ook een hekel aan hoor ik. Klote duitse crap.

Btw, ik zal alle adviezen opvolgen en eens zien of ik het weer aan de praat krijgt. In principe werkt het netwerk wel maar alleen zie ik de pc's niet, dus reinstallen is miscshien een optie en anders voer ik die settings wel weer opnieuw in.

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Zou in plaats van heel windows alleen je windows networking opnieuw installeren. Bij network properties je kaart eruit halen en opnieuw opstaerten. Dan weer ff opnieuw beginnen.

There is no art to find the minds construction in the face

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Op dinsdag 27 november 2001 12:35 schreef -Muppet- het volgende:
Zou in plaats van heel windows alleen je windows networking opnieuw installeren. Bij network properties je kaart eruit halen en opnieuw opstaerten. Dan weer ff opnieuw beginnen.
laat dat nou precies zijn wat ik heb lopen omschrijven :P

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Tis me nie thelemaal gelukt, ended up installing computertje helemaal opnieuw, maar toen werkte het weer. Ging wat mis, klein crashje ofzo, waardoor ik nadat ik OK drukte bij netwerk hij in een oneindige loop terecht kwam en maar bleef laden. Viel dus nix meer mee te doen dus toen maar opnieuw geinstalleerd. Thnx voor de help anyways.
Pagina: 1