nieuwste debian iso

Pagina: 1
Acties:

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
ok je mag me voor gek verklaren / newbie of wat dan ook maar ook na lang zoeken kan ik nergens een iso vinden van de nieuwste debian en die eerste op www.linuxiso.org werkt bij mij niet dan zit ie telkens te zeuren om een username en pwd dus is er iemand met links waar wel de iso's staan??

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ftp.debian.nl/debian-cd/

of bedoel je dat niet?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
nee, maar Debian raadt het ook niet echt aan om een complete iso te downen, tenzij je geen (of een slechte) internettoegang hebt, en je moet het installeren op meerdere machines. Je kunt als het puur voor jezelf is, en je hebt een kabelmodem, eigenlijk ook beter via ftp installeren. Is niet alleen ZEER gaaf (eat this, Microsoft!), maar je downloadt dan ook alleen de dingen die je echt nodig hebt!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• flat
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 22:05 schreef 0siris het volgende:
nee, maar Debian raadt het ook niet echt aan om een complete iso te downen, tenzij je geen (of een slechte) internettoegang hebt, en je moet het installeren op meerdere machines. Je kunt als het puur voor jezelf is, en je hebt een kabelmodem, eigenlijk ook beter via ftp installeren. Is niet alleen ZEER gaaf (eat this, Microsoft!), maar je downloadt dan ook alleen de dingen die je echt nodig hebt!
jupz, i agree!

--Roy Goodman

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
En hoe kan je (ik heb de CD's al maar geraak vast in de package manager :( ) een ADSL PPPOE verbinding maken vanuit deze boot floppy's ?

Verwijderd

Ik ben nu bezig met een servertje te installeren... Jezus ik ben een weekje wel zoet denk ik...

• Kogelvis
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 17:05

Kogelvis

Nu ook met gitaar

Topicstarter
ik heb dus wel een kabelinternet verbinding maar ik heb dus nu eigenlijk de iso ff nodig omdat ik hem morgen wil installeren waar ik dus geen internettoegang heb en ik vind een iso over het algemeen wel makkelijk maar ik moet waarschijnlijk hier nog ff een station doen ga ik die over ftp doen omdat die altijd internet heeft.
en yes die link zocht ik thnx

<Jeroen> Wirf: vrouwen versieren kan je gewoon in het OSI model proppen hoor :P
I am dyslexic of Borg prepare to have your ass laminated
Real Programmers always confuse Christmas and Halloween because oct31 = dec25

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 02:11
Op maandag 26 november 2001 22:10 schreef XTerm89D het volgende:
En hoe kan je (ik heb de CD's al maar geraak vast in de package manager :( ) een ADSL PPPOE verbinding maken vanuit deze boot floppy's ?
Ik heb eerst bij iemand die al een server had staan Debian-base geinstalleerd en toen met apt-get de benodigde onderdelen voor PPP enzo, en ff nieuwe kernel gedownload (Als je voor "compact" gaat met bootfloppies, maakt-ie 3 bootflops, maar zit je wel met een vrij eenvoudige kernel, en niet zoveel ondersteuning voor hardware, wel genoeg iig voor mijn 3com 3c509b netwerkkaartje, en dat was eventjes genoeg. Ga dus bij iemand anders installeren! Want direct via FTP via adsl wordt wel een beetje tricky denk ik :)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Ik heb het volgende gedoe, Ik heb de gehele debian iso gedownload om op server te zetten.
Deze zit in mijn 1ste computertje (spelcomputer zeg maar)
Nu heb ik daar 2 schijven in, op de ene staan backups en die debian iso. Op de andere heb ik gewoon de normale shit.

Dan mijn server.

Daar zit geen netwerk kaart in, geen cdrom speler, alleen een floppydisk... Kortom geen internet, geen cdrom om van te installeren... Dit zal de komende week tot ik wat shit bij elkaar heb vergaard wel zo blijven maar toch wil ik graag die compu installeren... How?

• flat
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 22:19 schreef Aneurism het volgende:
Ik heb het volgende gedoe, Ik heb de gehele debian iso gedownload om op server te zetten.
Deze zit in mijn 1ste computertje (spelcomputer zeg maar)
Nu heb ik daar 2 schijven in, op de ene staan backups en die debian iso. Op de andere heb ik gewoon de normale shit.

Dan mijn server.

Daar zit geen netwerk kaart in, geen cdrom speler, alleen een floppydisk... Kortom geen internet, geen cdrom om van te installeren... Dit zal de komende week tot ik wat shit bij elkaar heb vergaard wel zo blijven maar toch wil ik graag die compu installeren... How?
morgen netwerkkaartje kopen, of even cdromspeler overbouwen misschien?

--Roy Goodman

Verwijderd

Had in mijn kast nog een netwerk kaartje liggen dus ik vol goede moed er aan beginnen! Hoihoi denk ik, nee wat blijkt... DIE MOEDERNEUKENDE KAST GAAT NIET SAMEN MET MIJN KEYBOARD EN MUIS@!!!! AAAA
dus die doet et niet... heb hier een zzzzzzzzzzzcussi p 133 staan zo'n rek... je weet wel... een leuk dingetje om mee te testen en een nieuwe firewall op debian te bouwen... doet ie het niet, dus morgen effe een ander setje in orde maken... :(
Pagina: 1