lange, heeeeele lange piep

Pagina: 1
Acties:

• BitByter
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-08 07:38

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik heb een mobo gekocht op de hccbeurs (25 piek) zo'n gare supersocket 7 mobo, (dit omdat m'n vorige ss7 mobo, op misterieuze wijze was doorgefikt :()

maargoed, ik heb alles netjes aangesloten en gejumpered,
als ik hem aanzet doet hij
pieeeeeeeeeeeeeeeeeep (dit oneindig lang, 1 lange piep :()

ik weet alleen niet wat het betekend

zou het bios kapot zijn?
of zou m'n proc doorgefikt zijn, ivm vorig doorgefikt mobo

wie weet wie weet

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
haal eerst eens alles los...dus alleen booten met Videokaart en Toetsenbord...Kijk wat ie dan doet...:)

en specs?

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
dat had ik oowk al geprobeerd ;)

het is een yamicon 566a-at

(een wazig tokyo merk)

allesh piept ;)

• Vorkie
  • Niet online
uhh simpele oplossing...Haal de CPU er eens uit...pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeept ie dan nog? zelfde piep dan...tja

je instelling van Snelheden enzow :)

hehe me heeft ook supersocket 7 draaien met een k6-2 500@550 van de beurs maar diez wel oud..en merk tja...weet ik niet

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
erm, zonder mobo pieptie niet, dus mobo doorgefikt???????? FUCKED ;)

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
100 mhz bus
multiplier 5

(500 mhz proccie dus)

• Vorkie
  • Niet online
oke maar mobo eruit....logisch dat ie dan niet piept...>:)

zet eens je proc op 3x100Mhz...of 4x66 en kijk wat ie dan doet? denk dat ie dan ook piept..maar grote kans is dat je K6je naar de knoppen is...hebbie nie kennis die ook compie heeft met k6 erin..ken je je proc testen?

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik zal nog ff iets uitleggen

ik heb nog een proc gevonden (10 min geleden)

de proc van 500 mhz, doet niks, piept niet, doet nikz
de proc van 266 mhz, PIEPT als een mongool

die van 266 loopt op

266 (mp 4)
en 66 mhz (ik heb ook nog 66 mhz geheugen liggen)

werkt niet :(
ikke doorsleutelen ;)

• Vorkie
  • Niet online
hey daz vaag...had een vriend van mij ook dus mijn k6 500Mhzje...was kaduk (bij hem dan en voor hem voor mij niet) maar die deed het bij hem ook ineens niet meer en had het nog geprobeerd maar kreeg dat ding niet aan het denken...tja warm werd ie..na 2sec of minder...

sjonge echt laat en genoeg gezopen ben aan het denken wat die pieeeeeeeeeep nou was...grrr

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
hmmz, als ik die 500 mhz proc erin dauw, zet ik er dus een dimm van 64mb pc133 in, (niet dat je denkt dat dat dan met 66mhz geheugen gepaard gaat ;)

• Vorkie
  • Niet online
nee dat snap ik dus 1x64pc133 maar dat moet opzich niets uitmaken want ik 256Mb ram pc133 kingston in mijn 500@550Mhz k6je...

me nog steeds denken..gaat lekker vlot..heb ut ook gehad...zeker wincrash in me hoofd..pff

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
ik word er niet goed van, kijk als ik nou WEET dat het bios kapot is, kan ik er een nieuw biosje opprikken, of dat ding ff opnieuw laten flashen wittewel ;)

maarja, als ik 2 procs probeer, de ene piept en de andere niet, da's nogal tegenstrijdig ofzo ;)

en degene die niet zou moeten piepen piept, dus wat nou ;)

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
The following are Award BIOS Beep Codes that can occur. However because of the wide variety of different computer manufacturers with this BIOS the beep codes may vary.

Beep Code Description
1 long, 2 short Indicates a video error has occurred and the BIOS cannot initialize the video screen to display any additional information
Any other beep(s) RAM problem.

If any other correctable hardware issues the BIOS will display a message

hmmz, ram problem, lijkt me niet

bij ibm bios staat er bij continues beep dat er short circuit is

Continuous Beep No Power, Loose Card, or Short.

dit kan 2 dingen betekenen

aangezien dat vorige mobo 2 voedingen opgeblazen had en m'n derde niet :? (ik dacht dat het aan de hdd lag, nl)
zou het kunnen zijn dat m'n vorige mobo m'n 3de voeding ook gemold heeft maar niet helemaal, (hij geeft stroom)

OF, m'n mobo = dood

grrrrrrrrr,

• BitByter

BitByter

Prutst dit forum

Topicstarter
had ik toch maar naar de testbank moeten gaan :o

Verwijderd

ik heb die piep eerst gehad op mijn hele oude p166, ik had hem snel in elkaar gezet zodat mijn moeder er misschien nog iets aan had.

Had perongeluk het dma kabeltje naar de cd-rom omgedraaid (zat niet zo'n pinnetje) dit veroorzaakte dus het gepiep. Misschien bij jou hetzelfde of met diskette, hd whatever.
Pagina: 1