Webcam online zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Struis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 18:17

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Ik weet niet waar ik hem plaatsen moest maar ik d8 dat hier het beste was.

Nu mn vraag ik heb dus een webcam gekocht op de HCC en heb leuk programma gedownload waarmee ik mn smoeltje online kan zetten.
Alleen nu het probleem ik heb dus een linux bak (slackware) als router en die heeft iemand anders voor mij geconfigureerd want ik zelf kom niet veel verder dan ls en vi :7
Omdat ik dus samen met nog stel pc's achter die linux bak zit waar dhcp opdraait zit ik dus intern ip range van 192.168.100.x als ik nu mn webcam programma draai geeft hij dus een intern ip nummer met een bepaalde poort die ik zelf kan instellen maar daar heeft bijvoorbeeld mn buurjongen geen reet aan.

Kan ik hem forwarden oid?? dat ik bijvoorbeeld mijn eigen vaste chello ip met bijvoorbeeld een poort nummer forward naar mijn interne 192.168.100.x

Ook draai ik een apache webserver kan ik daar iets meedoen? Maarja ik snap er daar dus ook "nog" niet veel van.
Misschien iets met een scriptje??

Verwijderd

Dit is wel erg vaag. Wat wil je doen met die camera? Beelden op Internet zetten of zo en met welk programma wil je die camera gebruiken. Hier kunnnen we geen brood van bakken zo >:)

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Ok hier de nederlandse vertaling van mn eerste post :)

Kheb webcam gekocht
Nu heb ik programma gedownload TeVeo VIDiO Suite die kan beelden van je webcam online zetten. Programmaatje regelt het allemaal. Hij maakt als het ware een servertje aan.

Als ik dus geen linux bak had dan kwam als je mn vaste chello ip invulde met een poortnummer erbij automatisch op de site waar het beeld van mn webcam staat.

Alleen zit ik nu dus achter een linux bak met een ip range van 192.168.100.x en wat doet dat programma nou hij pakt dat ip. Maar daar heeft bijvoorbeeld mn buurjongen niks aan als ie de door mn webcam wil kijken.

Is het mogelijk om het op een of andere manier te forwarden??

Verwijderd

Normaal gesproken zou je met NAT (iptables/ipchains) daar geen last van moeten hebben. Als ik op irc zit zie ik ook gewoon mijn externe ipnummer (die van mijn firewall) en niet mijn intern nummer. Misschien dat je in dat cam proggie iets / moet of kunt wijzigen. Of anders eens kijken welke poort het programma gebruikt en die (laten) openzetten door degene die die bak heeft geinstalleerd (kan hij niet remote inloggen?).
Hoop dat je er iets mee kunt maar anders moet je toch wat meer vertellen over je slackware bak. Welke kernel gebruik je ( uname -a) , hoe ziet je firewall script eruit en dat soort dingen.

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

't klinkt nog steeds een beetje vaag allemaal. Kun je je webcam wel zien vanuit de andere computers op 't netwerk?

Waarschijnlijk zijn er 2 oplossingen: ofwel je gaat je webcam-server-progje draaien op de internetserver/firewall/whatever zelf, ofwel je stelt je firewall zo in dat hij het webcam-verkeer forward. (Luisteren naar poortje van jouw pc en dat via eigen poortje aanbieden, kan vast vrij makkelijk).

Post eens wat meer info over firewall/router-configuratie enzo.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dit niet het zelfde probleem wat je krijgt als je wil netmeetingen? Want dat wil toch ook nie achter een linux routertje?!
:?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

robbertb

winter

Op dinsdag 27 november 2001 09:27 schreef orkaan het volgende:
Is dit niet het zelfde probleem wat je krijgt als je wil netmeetingen? Want dat wil toch ook nie achter een linux routertje?!
dat wil wel, moet je ff ip_masq_h323 insmodde als ik me niet vergis :)

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 00:09 schreef Poohbear het volgende:
't klinkt nog steeds een beetje vaag allemaal. Kun je je webcam wel zien vanuit de andere computers op 't netwerk?
Ja als ik op een andere pc 192.168.0.7:90 invul krijg ik gewoon beeld van mn webcam
1: ofwel je gaat je webcam-server-progje draaien op de internetserver/firewall/whatever zelf,
2: ofwel je stelt je firewall zo in dat hij het webcam-verkeer forward. (Luisteren naar poortje van jouw pc en dat via eigen poortje aanbieden, kan vast vrij makkelijk).
ja wat je zegt bij puntje 2 dat zou ik graag willen. (Probeerde ik al uitteleggen) Alleen omdat ik gigantische n00b ben met linux zou ik niet echt weten hoe dat moet.

Ik heb een apache webserver draaien kan ik daar niet een linkje in zetten bijvoorbeeld die doorverwijst naar mn webcam op 192.168.0.7:90 ?
Of loop ik nou heel vaag te lullen :P

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 09:27 schreef orkaan het volgende:
Ja zou best kunnen want dat werkt ook niet maar zou best wel zelfde kunnen werken alleen netmeeting maakt niet zelf een servertje aan d8 ik zoals het nu wel het geval is.

Verwijderd

misschien moet je die dhcp er uit slopen is toch alleen maar kut... en dat kun je toch gewoon een ip route in bouwen.

bij mij werkt het als volgt het is helaas wel NT4 maar misschien wil iemand het om zetten naar linux begrippen... :?

als iemand mij van buiten af benaderd op http://62.251.0.6:8080/guest.html word er een routing geaktieveerd in mijn gateway die routert deze url nl door naar mijn worstation http://192.168.100.11:8080/guest.html en dit is de plek waar mijn webcam server draait

en zo kan iedereen van buiten naar mijn locale webcam kijken......

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Iemand een oplossing of een hint geven hoe ik tewerk moet gaan?? Dan kan ik wat over gaan lezen en zelf proberen.

Of is nog niet duidelijk??

• Struis

Struis

Tis wat he.....

Topicstarter
Niemand me helpen???

Verwijderd

Als je een poort wilt forwarden moet je dat op windows bak doen volgens mij. Verder op je firewall port 90 openzetten en dan zou het moeten werken.
Pagina: 1