* mr_a reageert hier maar want hij durft geen topic meer te openen
Eerst: ik heb weinig problemen met newbies, hoe meer newbies nu, hoe meer "normale" GoT-ers over een paar maanden, dat zal zichzelf wel in hand houden. Goede opvang van newbies zal over een tijdje resulteren in dat zij de newbies dan weer goed zullen opvangen. Nu afzeiken van newbies met "UTFS!" e.d. zal over een paar maanden resulteren in alleen maar weer meer mensen die newbies afzeiken met dezelfde uitroep, hetgeen naar wat ik begrepen heb nu al een probleem is!...
Ik heb dus duidelijk een probleem met het te intensieve strooien met slotjes door mod's.
Ik geef een voorbeeldje:
[url="htpp://gathering.tweakers.net/showtopic.php/335188/1/100"]Dit topic[/url] is door Sinterklaas dichtgegooid, met de vermelding naar
dit topic.
IMO jammer omdat - ondanks dat de discussie misschien makkelijk gezien wordt als een typisch "x versus y" verhaal - de essentie van de naar voren gebrachte punten is toch anders in dan in het andere, simpelere topic. Als hij dicht blijft, vind ik dat onzinnig en ben het er niet mee eens maar respecteer ik wel de beslissing.
-=*=-
Wat ik graag wil uiten is dat dit hele verstrakking van het slotbeleid gewoon onzinnige jezelf in de vingers snijden is, die de kwaliteit van GoT naar beneden helpt.
Waarom vind ik dat? Het
niveau van de topics die openblijven is toch duidelijk een stuk hoger met het strakkere slotbeleid? Dat is iig wat jullie zullen tegenwerpen.
Ik vind alleen dat er nu veel te veel mensen gaan zijn die hun ei niet meer kwijt kunnen op GoT. Daardoor wordt de beleving van GoT bij velen verslechterd.
In het genoemde topic heeft
* mr_a tijd gestoken in het typen van een reactie op een interessante ontluikende discussie, door het slotje is dit echter min of meer een halve discussie gebleven omdat ik nooit een reactie op mijn verhaal kan krijgen. Dat vind ik dus gewoon heel jammer: je stopt er tenslotte niet voor niets tijd in en die energie wordt vernietigd.
Min of meer analoog gedachtevoorbeeld, ga met me mee:
Stel iemand houdt een lezing. Na afloop is er 5 minuten voor vragen. Stel nou, er zijn 50 mensen met een vraag, maar in 5 minuten kunnen natuurlijk maar 5 mensen daadwerkelijk de vraag stellen. Dan is er dus een probleem: er zijn vast 5 mensen met een interessante vraag terwijl er vast en zeker 25 mensen zijn met een redelijke standaard vraag.
Hoe zou het dan zijn als de spreker weigert antwoord te geven op de vraag als die te dom is? Dat is namelijk hetzelfde als een slotje op een GoT topic. Ik vind dat dat een jammere zaak is, een goede spreker zal een op het eerste gezicht domme, of standaard-vraag op een inzichtvolle manier beantwoorden, waardoor het toch nog voor alle aanwezigen interessant wordt.
Dus door veel slotjes te geven op de GoT fora worden de interessante antwoorden ons onthouden.
Duidelijke analogie?
* mr_a had toen hij nog moderator was een motto:
"Goeie modjes strooien niet met slotjes". (O.i.d.)
Ik heb sterk de indruk dat het idee wat daar achter zit helemaal niet meer serieus genomen wordt, dat men liever kortzichtig en betweterig met slotjes strooit.
Kortzichtig? Ja want
zijn topic waar hij wat diepzinniger uitleg vraagt wordt na weer een dosis oppervlakkigheid en onttrekking van verantwoordelijkheden meteen op slot gezet...
* mr_a betreurt de gang van zaken.
Kom op mensen jullie kunnen je toch iets constructiever opstellen?!
-=*=-
En nu bedenkt
* mr_a waar het probleem met de gang van zaken zit!
Wat jullie moderator's namelijk veelal aan het doen zijn is het proberen te beheersen/sturen van de
content van GoT, waar dus duidelijk verder wel een
beleid achter zit maar geen
visie.
Wat
* mr_a vindt dat jullie moeten doen is je meer bezighouden met
de mensen op GoT, zodat de inhoud automatisch volgt!
Reacties gaarne
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs