Ouwe mobo flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Ik heb een ouwe VIB804DS (VIA® VPX Chipset Baby AT Motherboard) van PcPartner.

Afbeeldingslocatie: http://www.ossdorp2k.f2s.com/pics/mobo.jpg

Wil em de bios flashen, maar ik snap iets niet. Heb al vaker bios geflashed, maar kan nu kiezen uit vier versies:
VIB800DS/VIB804DS/VIB814DS
Award BIOS for VIA Chipset series :
  • (1) VIA Chipset VT82C585VPX+VT82C586A, UMC Super IO
    .VPXAU619.BIN- June/98
  • (2) VIA Chipset VT82C585VPX+VT82C586A, LGS Super IO
    .VPXAL619.BIN- June/98
  • (3) VIA Chipset VT82C585VPX+VT82C586A, SMC Super IO
    .VPXAS619.BIN- June/98
  • (4) VIA Chipset VT82C585VPX+VT82C586A, ITE8661 Super IO
    .VPXAI619.BIN- June/98
Volgend de FAQ, moet ik op de IO SUPER Chip op de mobo kunnen aflezen welke versie ik moet hebben, maar ik heb zowel een ITE8661 chip als UMC en LGS chips op de mobo gevonden...
Identify the Super IO chip on the motherboard. Some PC Partner motherboards may be factory installed with a varity of different choice of Super IO chips. BIOS files need to be matched to the IO chip on the board for proper functioning ! Typical IO chip include - SMC , UMC, ITE, LGS Prime. It can be reflected from the message line at the bottom of the power up screen. Yet it is best to look at the super IO IC right at the motherboard.
Waat moet ik doen? :?

http://www.pcpartner.com.hk/prod/vib804ds.htm
http://www.pcpartner.com.hk/faq/bios.htm#5.4

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
Anybody? Please, zit al twee dagen te klooien met me server, ding loopt steeds vast als ik de netwerkkaarten erin douw, ik hoop dit te kunne verhelpen met een nieuwere bios... Maar ik wil me mobo niet vernaggelen...

Please help me... :'(

Signature?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Topicstarter
^bump^

Signature?

• FoefuR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-06 11:47

FoefuR

Mothertrucker

ik heb hetzelfde probleem met een BXA839D bord maar heb nog niets kunnen vinden
Heb je ondertussen een oplossing gevonden?

"Everybody lies but it doens't matter since nobody listens"

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Dat iets grotere rechthoekige blokje vlak boven de PCI slots is de IO controler. In dit geval ziet het er naar uit dat hij van Winbond is.

En kijk ook even in je startupscreen, staat in je eigen quote:
It can be reflected from the message line at the bottom of the power up screen.
Dus bij het 'tellen van je geheugen' staat onderaan in je scherm een code. Daar zou je het uit op kunnen maken.. Ik gok dat het bij jouw de ITE is omdat je daar het typenummer van gevonden hebt.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op zondag 30 december 2001 13:03 schreef bugs het volgende:
Dat iets grotere rechthoekige blokje vlak boven de PCI slots is de IO controler. In dit geval ziet het er naar uit dat hij van Winbond is.

En kijk ook even in je startupscreen, staat in je eigen quote:
[..]

Dus bij het 'tellen van je geheugen' staat onderaan in je scherm een code. Daar zou je het uit op kunnen maken.. Ik gok dat het bij jouw de ITE is omdat je daar het typenummer van gevonden hebt.
om die text effe helemaal te pakken is er een bestandje ctbios.exe (effe met Google zoeken), en dan type je in dos-mode
ctbios.exe > bios.txt en in de map waar ctbios.exe staat komt dan dit txt bestand te staan.
Op het scherm: dan alleen ctbios.exe .
Daar staan meestal alle bios gegevens in. Kijk dan op wins bios page welke code wat betekent en vergelijk het dan met de updates op de mederbord fabrikant.
Het kan zelfs zijn dat in de bios.txt een andere fabrikantstaat dan jij dacht..... omdat het bord in opdracht gemaakt is door die fabrikant. Vaak staat er eeb website bij in deze bios.txt kijk eventueel daar voor een update. Maar 100% zeker zijn anders niet doen!
Er is ook nog een duitse bios site met veel info. Ik heb hem op het C!T forum gezet onder moederborden afgelopen week ( als "andre@home"),
Succes.

• FoefuR

FoefuR

Mothertrucker

mijn probleem is ondertussen opgelost thnx :)

Verwijderd

hoe dan?

• FoefuR

FoefuR

Mothertrucker

op het mobo zat een stikkertje met daarop een code 35-xxx-xx en aan de hand van die code heb ik via google gezocht en daar kon ik toen achter het het typenummer van het mobo komen
Toen op het mobo gekeken welke chips erop zaten en via de readme vergeleken welke van de biosupdates er voor dit mobo waren en de juiste geflasht

Pagina: 1