Toon posts:

xtra fan boevn cpu fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een maat van me heeft een leuke 1 ghz (axia) oc naar 1,4 ghz
maar nu is zijn temp een beetje hoog namelijk 51c stressed en dat wil hij dus terug dringen.
Nu heeft hij het idee een 120 mm fan boven de cpu fan te hangen.
Maar wel met tussen ruimte, maar als hij dat doet gaat zijn rpm omhoog van cpu fan.
En nu is zijn vraag is bij deze situatie komt de hogere rmp door lucht hinder veroorzaakt door de extra fan ,of is dit juist een gunstige werking.
ik zelf denk dat die extra fan juist beter is en dat hoe meer rpm hoe beter is.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Het werkt dan wel goed hoor. De gewone blaast gewoon door en de temp die de gewone fan op het blok blaast is dan ook een beejte koeler.

De warme llucht gaat nu dan ook een beetje sneller bij de processor uit de buurt.

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 21:53
Heb je niet veel aan als je geen goede outtake hebt.
Wat je nu krijgt is dat de warme lucht niet weg kan en na een tijdje zit je dus met een hoge temp die je eerst ook al had. En de fan gaat eerder kapot. Veel beter zou zijn om een blowhole te maken dan heb je koude lucht, dat scheelt pas echt veel.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:42

charrel

Cortisol4life..

als de toeren erg omhoog gaan van de cpu koeler heb je kans dat deze stuk draait of "verbrand" dan loopt ie uit z'n lagers en dan maar hopen dat je in de buurt bent om de stroom er gelijk af te trekken> proc. overleeft niet heel lang zonder koeling! moet dus wel wat ruimte boven je proc. koeler zitten en de xtra koeler> bij mij zit er een gat in me kast met een 12cm fan ongeveer 10cm boven me proc> scheelde bij mij tussen de 16 en 8 graden ;)

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 11:46
Ik heb zelf een 92mm PAPST 3412L die recht op m'n copper orb in blaast. Als die uit staat, gaat de temperatuur met zo'n 6-7 graden omhoog! Het rpm gaat wel met zo'n 300 omhoog als die fan aan staat :(