Toon posts:

Maxtor HDD stuk of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een beedje een vaag probleem.
Mijn Maxtor 91531U3 liep laatst helemaal vast in het opstartscherm van windows. Echt helemaal vast.
Na een reset herkende de bios hem niet meer, na verschillende resetten nogsteets niet.
Toen had ik de computer uit gezet, ff gewacht, en weer aangezet, nogsteets niets. Ik begon al te zweten, er staan nogal belangrijk dingen op.
Weer uitgezet ide kabel verwiseld, en hij deed het weer.

Nu had ik gister weer precies hetzelfde als hierboven beschreven. Nu ff de ide kabel eruit gehaald en weer terug geplaatst, en hij deed het weer.

Ben toen naar de maxtor site gegaan en een proggie gedownload om mijn hdd na te kijken. Dat proggie vond niets, alles was goed volgens dat proggie ????
Dus dacht ik dat het mischien aan mijn mobo lag, een jetway 993 an/as, en ja ik ben heel blij met dit mobo :P
Maar hoe kan ik nakijken of mijn mobo niet iets verkeerd doet, of zou het liggen aan een koude hdd???? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd????
Mijn proc is trouwens iets overgeclockt cel500@560 maar toen ik die terug zetten deed ie het nogsteets niet.

Verwijderd

Topicstarter
niemand???? :'(

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Een backup maken van die bestanden zogauw hij het ffies normaal doet is het eerste wat ik zou doen als ik jou was :)
Zit de IDE kabel wel goed in je mobo? Ik vind dit als een los contact klinken eigenlijk :?

Verwijderd

MWah ja .... Ik heb zelf al genoeg afgezien met hdd's, om geen vertrouwen te hebben in die proggie's. Is gewoon om van het gezeik van de mensen af te zijn. :( :( :( Proggie geeft geen fouten ?? Oh disk is goed ga maar lekker iemand anders lastig vallen... das helaas de mentaliteit van die (heel lelijk woord).

Verwijderd

Topicstarter
Hey'z ben ik weer, toch nogsteets niet uigevonden of mijn ide controller stuk is of mijn hdd. Ik heb namelijk nog ff garantie op deze schijf geloof ik.
Tis me trouwens wel opgevallen dat de schijf steets meer herrie is gaan maken. Viel een vriend van me op ik hoor hem geeneens meer.
Maar is er een manier om te controleren of de ide controller stuk is??????