Zo'n "3-D" Bril hoe werkt dat nou?

Pagina: 1
Acties:

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 09:25

Gorefest

serial killer.

Topicstarter
Zo'n "3-D" Bril hoe werkt dat nou?
Krijg je dan echt een mooi 3D beeld of hoe zit dat?
Ik bedoel dus zo'n bril die bij de Geforce Deluxe kaarten zitten.

Greetz
Iggy

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Zo'n ding van Asus ofzo werkt door afwisselend een van de twee schermpjes voor de ogen zwart te laten worden. Op hetzelfde moment heeft je scherm een lichtjes afwijkend beeld weer, zodat je een illusie van diepte zou moeten krijgen.
Het enige wat mensen gewaar worden schijnt last van tranende ogen te zijn :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 16:00
Ik heb er zelf eentje van asus. Eventjes is het wel leuk. Beeld komt zegmaar uit je beelscherm zetten. Maar als je 'm te lang op hebt dan krijg je zere ogen en/of koppijn. Dus het is niet echt de moeite waard vindt ik.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

De eenvoudige LCD brillen die je bij de computerzaak kunt krijgen zijn niet ideaal om een 3D beeld te krijgen. De refreshrate van de brillen is vaak matig en de shutters blokkeren het beeld vaak niet voldoende zodat er ghosting op kan treden. Met je linker oog zie je dan een gedeelte van het beeld van je rechter oog en visa versa.

Het 3D beeld dat je kunt krijgen met de professionele brillen is wel okay. (Op de uni gebruik ik zeer regelmatig een CrystalEyes bril van StereoGraphics meerdere uren achter elkaar zonder last van mn ogen te krijgen)

Verwijderd

Mijn broer heeft er ook een gehad. Ik vind er niks aan en inderdaad na een half uurtje ofzo krijg je koppijn en kijk je helemaal scheel. Je moet trouwens ook een beetje een fatsoenlijke monitor hebben als je het echt goed wilt laten werken.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:25
Op maandag 26 november 2001 21:41 schreef AFR het volgende:
De refreshrate van de brillen is vaak matig en de shutters blokkeren het beeld vaak niet voldoende zodat er ghosting op kan treden. Met je linker oog zie je dan een gedeelte van het beeld van je rechter oog en visa versa.
De refreshrate die je ziet is de helft van de refreschrate van je monitor. Dus dit ligt aan je monitor. Minstens 120hz is dus aan te raden

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 19:13

Wietse

¯¯¯¯¯

Op maandag 26 november 2001 21:41 schreef AFR het volgende:
De eenvoudige LCD brillen die je bij de computerzaak kunt krijgen zijn niet ideaal om een 3D beeld te krijgen. De refreshrate van de brillen is vaak matig en de shutters blokkeren het beeld vaak niet voldoende zodat er ghosting op kan treden. Met je linker oog zie je dan een gedeelte van het beeld van je rechter oog en visa versa.

Het 3D beeld dat je kunt krijgen met de professionele brillen is wel okay. (Op de uni gebruik ik zeer regelmatig een CrystalEyes bril van StereoGraphics meerdere uren achter elkaar zonder last van mn ogen te krijgen)
We hebben het hier volgens mij over de "3D-bril" die bij bijv. asus kaarten zit, dit heeft nieveel met lcd brillen te maken volgens mij :P

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 11:22
Dus wel, want die Asus 3D bril heeft namelijk 2 LCD glaasjes die elk om beurten helder/zwart worden om je ogen om beurten 'af te plakken' (bijv in 60 Hz) zodat je oog het juiste beeld ziet. Je monitor moet dan 120 Hz draaien (2 maal 60 met iets verschoven beelden).
Pagina: 1