plagiaat

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gaafy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06-2024
Ik ben bezig een (commeriele) website te bouwen. Nu ben ik nogal gecharmeerd van de layout van apple. Is het toegestaan hier wat punten uit over te nemen?
Een voorbeeld staat op http://officeweb.vddh.com. Nee, je kan niet inloggen.
Wie heeft meer verstand van deze kwestie en voorkomt me een rechtzaak? Mag dit wel, of is dit al plagiaat?

Verwijderd

een url post je mbv [url=
en wat bedoel je met 'overnemen'..gewoon de plaatjes 'save-as' en vervolgens zelf gebruiken?

of de stijl van die knopjes overnemen, als in : namaken in photoshop?
dat laatste kun je op zich wel doen. al is 't weinig origineel...

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

maakt niet uit of het kan of niet, je staat erg voor lul bij je vakgenoten.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 21:30 schreef Yellow het volgende:
maakt niet uit of het kan of niet, je staat erg voor lul bij je vakgenoten.
hangt er natuurlijk van af wat je vak is..

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Uit principes zou ik het niet doen. En ja, design is copyrighted. Dus ze kunnen je aanklagen natuurlijk.

• IschaGast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Je kan natuurlijk inspiratie opdoen van andere sites maar het overnemen van knoppen lijkt mij nou niet echt de manier om een site te maken.

Zelf lijkt het mij nou heel weinig voldoening geven als je dingen kopieert van een ander. Als je nou gewoon zelf iets unieks hebt gemaakt dan kan je tenminste zeggen kijk heb ik gemaakt, en dan heb je het tenminste ook écht zelf gemaakt.

Lijkt mij toch beter dan dat mensen zeggen hey dat ken ik ergens van is dat niet van apple :P

Verwijderd

ik ga met Blue Eagle mee....
tis een principe kwestie weet je...

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

ik kan niet inloggen

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Afgezien of het wel of geen plagiaat is, ben je inderdaad snikkelzwaaier van de maand, als je die stijl bijt...

Daarnaast lukt het me niet om in te loggen.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik ben het er ook mee eens dat je zoiets uit principe niet kunt doen. Het is een beetje makkelijk en je steelt gewoon de stijl van een andere vormgever. Het is belangrijk dat je een eigen stijl gebruikt en als deze op een andere stijl lijkt maakt dat niet zoveel uit naar mijn mening, maar echt klakkeloos een stijl overnemen kun je niet maken.
Natuurlijk zijn er wel uitzonderingen, bijvoorbeeld als je een pagina gaat maken voor een Mac-importeur ofzo, dan is het natuurlijk wel mooi als je dan een Mac stijl aanhoud en ik vind zelf dat je het dan wel kunt maken (in beperkte mate).

Verwijderd

hmm... de lay out van apple is inderdaad koel. En beter goed gejat dan slecht bedacht, maar houd je daar dan aan "Goed gejat". Wanneer je echt groot wordt met je bedrijfje o.i.d. dan pas gaat Apple moeilijk doen, niet eerder. ;)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
mja die style is wel erg leuk, maar inderdaad staat 't niet echt profi om te jatten.bij phpsysinfo hebben ze ook een skin in die stijl ( http://phpsysinfo.sourceforge.net/phpsysinfo/?template=aq ) maarja daarvoor vind ik ook hetzelfde gelden

trouwes ook ik kan niet inloggen daar ;)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Wat wil je overnemen, je laten inspireren door de site is geen probleem. Je mag pas delen overnemen als je het origineel niet meer herkent. Je hebr dan een nieuw origineel werk met een eigen karakter gemaakt.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-08 10:08

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

he, ik kan helemaal niet inloggen op die apple site :?

* XangadiX heeft gelukkig een pc

Stoer; Marduq

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Op maandag 26 november 2001 21:25 schreef Gaafy het volgende:
Ik ben bezig een (commeriele) website te bouwen. Nu ben ik nogal gecharmeerd van de layout van apple. Is het toegestaan hier wat punten uit over te nemen?
Een voorbeeld staat op http://officeweb.vddh.com. Nee, je kan niet inloggen.
Wie heeft meer verstand van deze kwestie en voorkomt me een rechtzaak? Mag dit wel, of is dit al plagiaat?
Tja... Ik zou zeggen, het is vast niet de enige site waar je van gecharmeerd bent. En ook vast niet het enige ontwerp. Kijk bijv. naar andere sites die je mooi vindt, haal er wat elementen (layout, kleurstellingen, ...) uit en ga die van verschillende sites combineren om vervolgens tot een eigen ontwerp te komen.

Als je dan zonodig wilt jatten, kun je beter 5:1 doen dan 1:1... dan ligt het er (voor je vakgenoten) ook niet zo dik bovenop ...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1