[FS2002]Autopilot vragen en meer.

Pagina: 1
Acties:

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik ben een paar keer met FS2002 van Schiphol naar Heathrow en teurg gevlogen, maar wat me opviel was een antal dingen.

1)Wanneer ik autopilot gebruik als hulpmiddel om op dezelfde hoogte te blijven, dan kan ik uit drie opties kiezen, Heading Lock, NAV1 en LVL. Die Laatste gaat automatisch aan als je Autopilot gebruik en dus inhoud dan je niet een bocht kunt maken. Wat ik wil is een bocht ZELF maken, en dat de autopilot de hoogt voor me regelt. Maar dat kan dus niet. Is dit bij julie ook zo?(denk van wel) En is er een mogelijk heid om alleen de Hoogt vast te houden en de andere uit?

2)Natuurlijk land ik dmv ILS maar als ik hem wil onderscheppen dan moet ik eerst vrij dichtbij het vliegveld zijn voordat ik die Frequentie uberhaupt kan ontvangen. Het probleem is dan als je op 9000 F hoogte zit, en je ontvangt het ILS signaal om hem te onderscheppen, dan moet je een duikvlucht maken om mooi op die ILS te liggen. Das nie echt realistisch :( Weet iemand wat ik hier fout doe?

[ps]
Er komen nog meer vragen, maar ben ze ff vergeten.
[/ps]

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 22:40

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op maandag 26 november 2001 20:50 schreef ND het volgende:
Ik ben een paar keer met FS2002 van Schiphol naar Heathrow en teurg gevlogen, maar wat me opviel was een antal dingen.

1)Wanneer ik autopilot gebruik als hulpmiddel om op dezelfde hoogte te blijven, dan kan ik uit drie opties kiezen, Heading Lock, NAV1 en LVL. Die Laatste gaat automatisch aan als je Autopilot gebruik en dus inhoud dan je niet een bocht kunt maken. Wat ik wil is een bocht ZELF maken, en dat de autopilot de hoogt voor me regelt. Maar dat kan dus niet. Is dit bij julie ook zo?(denk van wel) En is er een mogelijk heid om alleen de Hoogt vast te houden en de andere uit?

2)Natuurlijk land ik dmv ILS maar als ik hem wil onderscheppen dan moet ik eerst vrij dichtbij het vliegveld zijn voordat ik die Frequentie uberhaupt kan ontvangen. Het probleem is dan als je op 9000 F hoogte zit, en je ontvangt het ILS signaal om hem te onderscheppen, dan moet je een duikvlucht maken om mooi op die ILS te liggen. Das nie echt realistisch :( Weet iemand wat ik hier fout doe?

[ps]
Er komen nog meer vragen, maar ben ze ff vergeten.
[/ps]
1) Dit is realistisch. In het echt kan je ook niet zelf een bocht maken terwijl je de altitude lock aanhebt op de autopilot. Je koers kun je instellen met de HDG knop op de autopilot en daarna de gewenste koers instellen met de oranje hdg draaiknop.

2) Meestal vang je het ILS signaal op op ongeveer 12 tot 15 nm van de runway. Als je dan nog op 9000 ft. zit is dat idd wel wat hoog! :o Je kan eventueel op een approach-chart kijken wat de juiste aanvlieghoogte is, maar je kan ook zelf inschatten wanneer je ongeveer naar een lagere hoogte moet gaan. Meestal moet je op ongeveer 3000 ft boven de runway zitten op het punt dat je de ILS onderschept (12-15 nm vanaf de runway).

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

In de b737:
Wanneer je op autopilot vliegt stel je de hoogte in in het altitude venster en activeer je met de alt (ALTITUDE) knop
onder dit venster. Veranderen van hoogte doe je via het venster rechts van het altitudevenster: vertical speed. positief is klimmen, negatieve waarde is dalen. Onder de 10.000ft. stiijg en daal je met 2500ft/min en boven de 10.000ft doe je dit met 1800ft/min. Wanneer je je kruishoogte bereikt zal je terug moeten naar 1000ft/min anders kost dit teveel vermogen.

De koers die je wilt vliegen stel je in in het heading venster en activeer je met de hdg knop onder dit venster.

De ILS van de banen van schiphol ontvang je op ongeveer 25nm afstand. Aanvliegen kan je beter doen op een hoogte van zo'n 5000ft. Als je het ILS signaal begint te onvangen zit je onder de glide-slope en heb je nog effe tijd om je snelheid wat te verminderen tot zo'n (180-190 knots flap5) en je flaps uit te doen en op de juiste koers te komen. Vervolgens de apr (approach) knop inschakelen en de autopilot volgt het ILS signaal. Rustig je snelheid terugbrengen tot zo'n 130/140 knots, let op je flaps, 25-30 graden en de speedbreaks armed (shift-/)en wanneer je op zo'n 1000ft hoogte bent kan je de autpilot afzetten en de landing het laatste stukje zelf doen (om te oefenen kan je ook wachten tot zo'n 500ft hoogte). Langzaam gas terug en op 20ft hoogte met F1 je gas dicht.

• ND863

ND863

Topicstarter
op dit moment als ik een bocht wil maken en op hoogte wil blijven gebruik ik dus de heading en die verander ik zodat het vliegtuig automatisch draait.
Maar wat ik ook krijg is als ik het ILS signaal heb en ik lig er recht voor, en als ik dan de aproach autopilot aanzet hij mijn hoogte niet wil regelen :( Soms gebeurt het wel, en soms niet, maar dit is niet zo'n groot probleem op dat moment bestuur ik de hoogte liever zelf :)

Ik ben nieuwsgierig wie een groot vliegtuig (geen cesna ofzo) bij de landing volledig doet? En hoelang je er over gedaan hebt met oefenen om het gelukt te krijgen?)

• rdluca
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je ook de Flight Director en Auto throttle aan staan?(twee switches links van de A/p switch). Ook natuurlijk de ILS-frequentie in je nav1 hebben ingesteld en de heading van de runway in het course-scherm..

• ND863

ND863

Topicstarter
ja de course heb ik wel goed ingevuld. Maar waar is die Flight Director voor?

Verwijderd

Zorg er wel voor dat je op de goede hoogte zit. Zit je te hoog of te laag dan pakt hij hem niet. Maak anders de Approach zonder autopilot, ben je ook van het probleem af....

Kijk trouwens voor autopilot problemen e.d. eens op

http://flightsimvetclub.tripod.com/fs2002_tips.htm

zijn veel tips te vinden :)

Verwijderd

Jah! Als we toch vragen aan het stellen zijn, waarom zegt de ATC altijd altimeter 2992, op welke hoogte je ook zit.....is dit normaal ook zo of is dit een een of andere bug.

Verwijderd

Boven de 18.000 MSL moet je je hoogtemeter hier altijd op zetten geloof ik.
Pagina: 1