divx en soundblaster?

Pagina: 1
Acties:

• Oldchatterman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-03 15:29
Een vriend van me heeft problemen met het afpelen van een goede kwaliteit dvd rip divx film.
Als je de film met geluid afpeelt is het geluid zeer slecht en de film draait dan op 13 fps. Na wat geklooi draaide hij opeens op 22 fps, terwijl hij op 25 fps moet draaien (100% cpu belasting).
Het is een Celeron 400 met een G450 32 mb kaart en 128 mb intern. Hij draait de film van de HD met DMA aan, dus daar ligt het probleem niet.
Heel toevallig kwam hij erachter dat als hij winamp per ongeluk nog aan had staan en dan de film startte waardoor het geluid niet wordt afgespeeld, dat dan de film perfect draait op 25 fps.
Nu is mijn vraag: is de cpu echt te langzaam of is er gewoon een conflict. Tenminste als je de film zonder geluid afpeelt dan is de cpu belasting 30%, dus dan zou je toch verwachten dat de cpu snel genoeg is, of vraagt de audio ook veel cpu (nee toch)?
Er zit een sb 64 pci geluidskaart in de pc, heeft deze kaart misschien ook het probleem met het niet kunnen afspelen van 48 kHz. Ik dacht zelf van niet, maar ik weet het niet zeker. Ik weet wel dat de film 48 kHz geluid heeft.

Wie weet raad en komt het bovenstaande verhaal bekend voor?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
De CPU is waarschijnlijk ECHT te langzaam.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

ik weet alleen dat ik netaan een divx kan afspelen.
ik moet echt alles uitzetten anders loopt het geluid niet gelijk met de beweging van de monden of een explosie komt telaat enzo.
ik heb een p560 cel 256 mb intern tnt2 m64 en een sb live 1024

Verwijderd

ik draai hier een divx op een celly 800 met een 8mb ati n65 rage

geen enkele probleem

en deze divx is gemaakt met de nieuwste 4.12 sivx decoder encoder

• Oldchatterman
Op maandag 26 november 2001 21:16 schreef tbusquet het volgende:
De CPU is waarschijnlijk ECHT te langzaam.
Hoe kan ik dan verklaren dat hij het zonder geluid makkelijk trekt?
Processor belasting van de geluidskaart zou toch maar iets van 5-10% kunnen zijn?

• Oldchatterman
Oh ja en ik snap dat er bij snelle acties problemen ontstaan, maar het probleem begint al aan het begin van de film, waarbij er alleen maar een sterrenhemel te zien is (geen actie, juist rust), het geluid is daar al slecht. Als ik via eigenschappen de geluidskwalitiet op half ipv van full zet werkt alles prima. Het geluid is dan wel errug slecht, heel hoog en schel, maar dat komt door die instelling. Dat gebeurd op mijn tb 1.4 ook.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:17

charrel

Cortisol4life..

geluid ontrekt ook rekenkracht aan je proc. en een celeron400 trekt dat dus niet tegelijkertijd, zoals je zelf al merkt. Dus tijd voor een upgradeje? :)

• Oldchatterman
Op maandag 26 november 2001 21:56 schreef charrel het volgende:
geluid ontrekt ook rekenkracht aan je proc. en een celeron400 trekt dat dus niet tegelijkertijd, zoals je zelf al merkt. Dus tijd voor een upgradeje? :)
Ik vind dit wel erg kort door de bocht hoor. Er zijn zat mensen die een divx film gewoon op een celeron 400 kunnen kijken.
Wat ik verder niet begrijp is dat de processorbelasting zonder geluid 30% is en met geluid 100%. Kunnen de mensen die mij een nieuw systeem aanraden daar antwoord op geven. Weten deze mensen ook iets over die 48 kHz problemen met soundblasters, want als je soundblaster 48 kHz niet trekt dan moet de processor dat omrekenen naar 44 kHz en dat kan problemen veroorzaken, lijkt mij, vooral op een minimum systeem.
Ik wil nl eerst deze zaken uitsluiten voordat ik een nieuwe processor aanraad. Bovendien kan ik dan eerst altijd nog even proberen om die celeron over te klokken.

• Oldchatterman
echt niemand die me kan zeggen of de soundcard het probleem is?
Pagina: 1