3Com stabiel. Wat versta je onder stabiel?

Pagina: 1
Acties:

• Cardinoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-10-2017
Hoi,

Een verkoper van de Vobis zei tegen mij dat 3Com kaarten heel stabiel zijn en andere kaartjes wat minder. Wat bedoelt ie dan met stabiel? Lopen die kaartjes vast en geven ze blauwe schermen (net zoals Windows >:))

Alvast bedankt voor het antwoord! :)

Verwijderd

ja waarom ga je dan ook naar vobis voor advies...... :P

sorry kon et niet laten...

maarehh stabiel !?!?! Als je nou zegt dat de 3com voor minder CPU belasting zorgen omdat ie hardware based is itt bv Realtec oid okee.... en dat ie dan waarschijnlijk ook nog es wat sneller zou zoijn dan bijv. die realtek... okee... maar stabieler??...............

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ja wat heet stabiel, kijk als het voor een serveromgeving is met honderden connectie's dan zou ik in geen geval een realtek nemen omdat deze met alle waarschijnlijkheid problemen gaat geven met zo'n load

voor thuisgebruik is het overigens prima,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Wat ze bedoelen met stabiel is het volgende:

3Com kaarten geven minder snel de geest, hebben een solide data throughput, werken vrijwel altijd prima (ja, ik weet het: ook zo'n ding gaat wel eens kapot). Daarbij worden veel 3Com kaarten standaard ondersteund door verschillende OS'en.

Er zijn genoeg wit-merk NICs (Realtek uitgezonderd, dat is best een redelijk kaartje) die dat niet hebben.

Voor een bedrijfsomgeving zal ik dan ook altijd 3Com aanraden (voor dat geld extra moet je je geen toekomstige problemen op de hals halen).
Voor een thuisomgeving zijn er prima alternatieven (o.a. Realtek)...

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

3Com is dus vrij goed, maar zaligmakend is het ook niet hoor. Kijk maar eens naar de ervaringen van de T.net serverbeheerders met 3com's. D'r zijn wel eens problemen mee. Verder heb ik er zelf goede ervaring mee.

Maar ook van Intel kaarten kun je zeggen dat ze stabiel zijn.

Chance favors the prepared mind

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 09:53
Ik heb ook redelijk wat problemen gehad met 3Com. In sommige pc's zijn ze met geen mogelijkheid werkend te krijgen, ondanks dat de kaart 100% goed was. In een pc deed n 905C slechts 3 mbyte/s in linux.. vervangen door n 905B en hij haalt met gemak 11 mbyte/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

A-merk kaarten zoals 3Com en Intel zijn (als ze niet kapot zijn natuurlijk!) gewoon goed!, niets meer of minder.
Zoals voorgaande berichtjes is het voor grootgebruik gewoon veel beter merkkaarten te nemen omdat ze goed worden ondersteund door alle OS'sen, de driversupport etc. is goed en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Kloonkaartjes zoals Realtek voldoen goed voor thuis gebruik maar zou ik liever niet in een zakelijker/groot netwerksysteem zien.

Pinomans

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Grootste voordeel van 3Com kaartjes is gewoon de levenslange garantie die erop zit ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Op dinsdag 27 november 2001 14:01 schreef mr_daTA het volgende:
3Com is dus vrij goed, maar zaligmakend is het ook niet hoor. Kijk maar eens naar de ervaringen van de T.net serverbeheerders met 3com's. D'r zijn wel eens problemen mee. Verder heb ik er zelf goede ervaring mee.

Maar ook van Intel kaarten kun je zeggen dat ze stabiel zijn.
met die intel kaartje's heb ik ook alleen maar goede ervaringen, (heb deze zelf ook in al mijn servers zitten), altijd goede driver support, en je kan heel uitgebreid confiigen (en das niet onbelangrijk voor de kenner)

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1