Toon posts:

PC bouwen - hoe MoBo monteren

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vanavond aan de slag gegaan met het bouwen van mijn PC (ja ja, de eerste keer). Nu lees ik in veel howto's en handleidingen dat je eerst afstandbusjes moet plaatsen tussen je MoBo en de backplate van de kast.

Vraag is nu, hoe zien deze busjes eruit en van welk materiaal zijn ze ? Hoe ik ook zoek, zitten niet in de doos van mn kast.

Verder heeft m'n kast wel opstaande rondingen (afgevlakte kegels op de backplate), moet ik dan ook van die busjes gebruiken ?

Alvast bedankt voor de antwoorden

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

waarschijnlijk heb je dan geen afstandbusjes nodig.

deze zijn meestal van metaal (vroeger ook wel van plastic gezien). met een schroefdraad en aan de andere kant dus ruimte voor een schroefje.

ze zorgen er voor dat het mobo niet in aanraking komt met de metalen plaat.
Als jij dus op de plaats van de schroeven van die verhogingen heb waar je een schroef in kan doen is dat ook goed. zolang het mobo maar geen contact kan maken met de metalen plaat.

meestal zitten er maar een paar verhogingen en moet je toch een paar afstandsbusjes gebruiken.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
De backplate heeft 8 van die afgeplatte kegeltjes (die wel direct op de pllat zitten). Die vallen samen met de gaten in mijn MoBo. Het Mobo zit ook goed op hoogte wanneer ik het direct vastschroef op deze afgeplatte kegeltjes.

Misschien ben ik wat voorzichtig, wilde alleen zeker weten dat ik die busjes niet hoef te gebruiken omdat op de backplate zelf al verhogingen zitten.

Het is Btw een Mycom kast (miditower - 300 Watt)

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

Waarschijnlijk (als je een beetje een nieuwe kast hebt) zijn deze overbodig.. verder kan je van alles wat rond is en een niet te grote diameter hebt afstandbusjes zagen..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt.
Ik ga aan de slag. Vertrouw erop dat ik geen busjes nodig heb.

Bedankt voor de hulp

Verwijderd

Mocht de pc geen kik geven, snel van die dinkies zoeken en bidden dat niks stuk is 8-)

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
zitten die dingen niet bij je moederbord ;), k had ook een mycom kast (fulltower) en ik moest ze gewoon er nog bij pakken :)

Mijn Systeem Specs

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:43
Ik heb ook net mn eerste zelfbouw set gekocht en nou heb ik bij mijn kast 2 van die afstandsbusjes. moeten het er niet 4 zijn?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
Ik heb mijn mycomm miditower een paar maanden geleden verkocht, de voeding zat 1,5 cm boven de simpelste coolermaster en er was geen plek voor een beter koeler. ook zuigt dat ding de warmte uit de voeding wat ook niet bevorderdelijk is voor de temperatuur.

als je de sink wil verwijderen heb je daar ook nouwelijks ruimte voor en die was toen der tijd ook al een paar keer op mijn cpu geklapt =/

Of hebben ze de voeding nu beter geplaats?

owja op je vraag, je hoeft maar 1 of 2 van die schroefjes te monteren wil je echt alle schroeven vast zetten, maar maar dat is niet noodzakelijk.

• NaWA
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-03 09:41

NaWA

Hai, I Copy desu!

bij mijn chieftec kast zat een heel zakje met afstandbusjes etc...

gewoon veel te veel.. genoeg voor 3 kasten ;)

FFXIV: NA: Flandre Scarlet' @Sargatanas - FFXIV Collect & EU: Brynhildr Herja @Lich - FFXIV Collect

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 09:34
bij m'n MSI 694D @IR Pro bordje zaten er 8 stuks...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je kunt heel makkelijk controleren of je ze nodig hebt. Leg het moederbord in de kast op de juiste plaats. Als de connectoren aan de achterkant netjes uitkomen zonder dat je die busjes hebt gebruikt, dan zit het goed. Hangt ie scheef of wat dan ook zul je toch opzoek moeten gaan naar busjes.

Suc6

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12
Op maandag 26 november 2001 21:21 schreef Breepee het volgende:
Ik heb ook net mn eerste zelfbouw set gekocht en nou heb ik bij mijn kast 2 van die afstandsbusjes. moeten het er niet 4 zijn?
Zelfs 4 lijkt me weinig. Mijn mobo heeft 6 gaatjes, dus ook 6 afstandsbusjes.

Verwijderd

Topicstarter
Alle connectoren kwamen goed uit, MoBo vastgezet, alles werkt prima. Wat betreft die voeding & cooler, klopt.. is een beetje jammer, maar ach, ga nu eerst even van dit monster genieten.

Bedankt voor de hulp in ieder geval

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

[search=hoe bouw ik een pc]

[topic=152092/1/50]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.