Toon posts:

harddisk problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe harde schijf gekocht(IBM 60gig). Deze heb ik zelf geinstalleerd. Ik heb niet naar de jumpers gekeken maar gelijk de HD in de compter gemonteerd. Dit werkte uitteraard niet (computer startte niet meer op). Ik de HD er weer uit gehaald en alles deed weer als vanouds. Om te proberen de boel aan het draaien te krijgen (inclusief nieuwe harde schijf) heb ik de nieuwe hd er weer ingezet met de stekkers van mijn huidige HD. De overgebleven stekkers in mijn oude HD geplugt. Ik opstarten werkte nog steeds niet. Ik alles weer in oude toestand hersteld werkte het spulletje ineens niet meer. Tijdens het opstarten komt die met de foutmelding:
Missing Operating System.
na enige navraag ben ik ik erachter gekomen dat je de nieuwe schijf als slave moet instellen mbv de jumpertjes. Dit gedaan. Volgens mij detecteerd hij beide schijven nu wel (kun je zien in het begin), maar de computer vertikt het nog steeds om op te starten. Krijg nog steeds dezelfde foutcode: Misssing Operating System
Wie weet er een oplossing om mijn systeem weer aan de praat te krijgen ik kom mijn windows xp niet meer in.
bij voorbaat dank

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

hang je de 2de schijf op de primaire of de secundaire ide controller.

en wat heb je nog meer aan de ide kabels hangen

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Topicstarter
dvd
cd-rom
floppy

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Missing operating system zegt niet meer dan dat er op de bootable IDE geen bootable OS zit. Dus je moet effe kijken in de bios om hem aan te geven vanaf welke Hardeschijf de PC moet booten.

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

en mocht je de nieuwe schijf toch als primaire schijf willen gebruiken dan moet je effe opstarten met een bootflop en de schijf formateren

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

Verwijderd

Sluit de nieuwe harde schijf als slave aan op op de primaire ide, als daar de cd-rom aan hangt moet hij als master op de secundaire ide. Als je een u-dma kabel (80 wires)gebruikt kun je de nieuwe HD ook op cable select zetten met de jumpers.
Pagina: 1