Toon posts:

Asus geen gebruik van reference design van nVidia?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ben van plan om de GeForce 3 Ti200 van Asus te kopen.

Op tweakers.net stond laatst dit:

Bij GamePC is een uitgebreide review verschenen waarin de Asus V8200T5 GeForce3 Ti500 Pure en Deluxe videokaarten worden getest. Dit tweetal videokaarten zijn de eerste GeForce3 Ti 500 kaarten om de markt die niet gebruik maken van het reference design van nVidia.

Geldt dit ook voor de Ti200 van Asus, en wat bedoelen ze daar mee?

Zal deze kaart dan alleen maar op de Asus drivers draaien. En niet op de universele nVidia drivers?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Hij draait bij mij uitstekend op de 21.83 drivers van Nvidia zelf. Met de beta's heb ik het nog niet geprobeerd, heb ik uit het verleden slechte ervaringen mee.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Dwz dat Asus zelf het stukje PCB indeelt, en de andere fabriekanten het voorbeeld van NVidia kopieren.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

Nee..hier mee bedoelen ze dat de lay-out van de kaart anders is dan de "reference" kaart van nVidia. Voordat zo'n kaart op de markt komt maakt nVidia er een. Dat noemen ze het reference design. De meeste fabrikanten gebruiken dit design om hun eigen kaarten op te baseren. Asus in dit geval dus niet. Dit heeft voor de rest niets met drivers te maken, behalve als de kaart extra features heeft (TV o.i.d.).

The birds turned into The Flying Dutchmen!