Toon posts:

[winXP] Driver enabled but not started

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem met mijn audio driver.
De driver meerdere malen opnieuw geinstalleerd, via windows update, orginele xp drivers, drivers van het mobo, en direct van sis. Maar het probleem blijft. De driver en hardware is volgens xp goed, maar nog niet gestart. Iemand enig idee? Het is in elk geval niet als service te starten oid.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/caddyzone/driver.jpg

Beter zo Buzzman? :P Zal mijn leven beteren... :)

• James_Watt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-08 15:56
Ik sluit me hierbij aan mijn Raid controller is ook geinstalleerd maar wil ook niet starten. :?

Echter in mijn geval zijn het Win2K drivers.

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

De hardware is trouwens ok. Met een clean install op een dual boot werkt de geluidskaart perfect. Helaas op mijn 'werk' schijf dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mede tweakers,
Er moet toch wel iemand zijn die hier wel eerder mee te maken heeft gehad..... en opgelost natuurlijk..
Please help me....

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:53
Helaas geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem.

Mijn Philips Seismic Edge geluidskaart heeft het altijd prima gedaan onder XP. Nu ik een nieuw mobo heb, en XP dus opnieuw heb moeten istalleren, wordt de geluidskaart prima herkend, drivers worden geinstalleerd etc, maar ook ik krijg "Driver enabled but not started", en dus geen geluid :'(

Als ik de geluidskaard eruit haal, en de onboard-sound enable, wordt de onboard sound ook mooi herkend en geinstalleerd, maar wederom "Driver enabled but not started".

Kortom, ik baal in stilte :(

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 15:17
Kijk eens bij computerbeheer en dan services, daar staan 'alle' processen die gestart zijn en is het mogelijk dit te veranderen van handmatig naar auto, door rechts te klikken en dan eigenschappen te kiezen.
Of lul ik uit m'n nek? ben ook nog aan het ontdekken.
Zoniet staat het topic toch weer bovenaan moet je maar denken.
Gr.J.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb het probleem onderhand opgelost, maar helaas heb ik geen subtielere methode gevonden dan XP opnieuw installeren |:( Vervolgens heb ik de "new hardware"-wizard zelf alles uit laten zoeken. En nu heb ik weer geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ja klopt. Dat werkt bij mij ook op mijn test dual boot, maar de rest van mijn software loopt nu perfect en getweaked op mijn 'gebruikers' drive. Alles opnieuw installeren is een job die ik liever niet weer zo snel doe.
Er moet vast een manier zijn om dit voor elkaar te krijgen.
Helaas weten ze het bij MS support dus ook niet :-(

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik probeer het toch nog 1 keer door dit topic omhoog te gooien. Het probleem is er nog steeds helaas.

• xipetotec
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-08 15:43

xipetotec

Deus Vult

HHHHHHHHHEEEEEEEELLLLLLLLLLLPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Asjeblieft, er moet iemand zijn die hier iets mee kan doen, ik heb bijna alles al geprobeerd.
Ik ben al een week bezig, gebruik MotU parallel geluidskaart en een MotU 24i op een MotU pci-324 geluidskaart.
Ik installeer niet graag overnieuw, er is veel audio software geinstalleerd!
IEMAND? plz, laat ieman het weten....

Wise beyond his years.

Pagina: 1