ASUS A7V266E is het wat?

Pagina: 1
Acties:

• Radeon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:18

Radeon

Today is a good day to die

Topicstarter
Ik ben van plan om een compleet nieuw systeem te kopen (mijn P2 350 trekt het bijna nu niet meer :'( ). De CPU weet ik al AMD Athlon XP 1800. Maar de mobo ben ik nog steeds aan het twijfelen. Eerst wou ik een EPOX met een VIA KT266A chipset maar daar hoor ik nu zoveel probs mee dus die laat ik maar vallen. het bordje van MSI ziet er ook wel leuk uit maar de performance ligt een beetje achter en er zit ook geen actieve koeling op de chipset. En dan hebben we de ASUS dat lijkt me best een mooie bord maar ik zie nog nergens de RAID versie of maakt het niet zooveel uit of er wel geen RAID op zit.

It's never easy.....

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-10-2025

SiliconError

:(){ :|:& };:

Met de actieve koeling van Asus moet je _NIET_ blij zijn.
Gaat binnen 2 maanden kapot (zoek maar wat rond hier :))

Verwijderd

ik zou gen A*us kopen. ik had een A7V133 en ik heb echt veel problemen daarmee gehad. ik heb nu een EPox EP-8KHA+.. tot nu toe geen problemen :)

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Ik zou afwachten wat die SIS 745 chipset gaat brengen kost je misschien 2 weken wacht tijd ;)

• kilgates
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-06-2012
Op maandag 26 november 2001 19:33 schreef hirogene het volgende:
Ik ben van plan om een compleet nieuw systeem te kopen (mijn P2 350 trekt het bijna nu niet meer :'( ). De CPU weet ik al AMD Athlon XP 1800. Maar de mobo ben ik nog steeds aan het twijfelen. Eerst wou ik een EPOX met een VIA KT266A chipset maar daar hoor ik nu zoveel probs mee dus die laat ik maar vallen. het bordje van MSI ziet er ook wel leuk uit maar de performance ligt een beetje achter en er zit ook geen actieve koeling op de chipset. En dan hebben we de ASUS dat lijkt me best een mooie bord maar ik zie nog nergens de RAID versie of maakt het niet zooveel uit of er wel geen RAID op zit.
Ik heb er een op de HCC dagen gekocht, met een Athlon 1600+ xp en ik had nog Samsung DDR DIMMS liggen. Resultaat: de machine was instabiel als de pest, zelfs onder linux. Toen Apacer dimms gehaald, erin gestopt (niet vergeten de jumpering in te stellen voor palomino core) en de machine werkt nu goed. Dus: goed bord, coole features (alleen die #@$@ AMR slot!) maar heel erg kieskeurig met geheugen. Verder is het naar dat hij USB perse op dezelfde irq als mijn scsi wil zetten, ik heb geen idee hoe dat te verhelpen. Erg fijn vind ik de mogelijkheid om handmatig irq's toe te wijzen aan de pci devices. Dus al met al, een goed bord, maar ik zou eigenlijk liever enkele weken wachten totdat er betere bios versies uit zijn en meer mensen ervaring hebben opgedaan met dit moederbord.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op dinsdag 27 november 2001 01:59 schreef kilgates het volgende:

[..]

Ik heb er een op de HCC dagen gekocht, met een Athlon 1600+ xp en ik had nog Samsung DDR DIMMS liggen. Resultaat: de machine was instabiel als de pest, zelfs onder linux. Toen Apacer dimms gehaald, erin gestopt (niet vergeten de jumpering in te stellen voor palomino core) en de machine werkt nu goed. Dus: goed bord, coole features (alleen die #@$@ AMR slot!) maar heel erg kieskeurig met geheugen. Verder is het naar dat hij USB perse op dezelfde irq als mijn scsi wil zetten, ik heb geen idee hoe dat te verhelpen. Erg fijn vind ik de mogelijkheid om handmatig irq's toe te wijzen aan de pci devices. Dus al met al, een goed bord, maar ik zou eigenlijk liever enkele weken wachten totdat er betere bios versies uit zijn en meer mensen ervaring hebben opgedaan met dit moederbord.
Die van mij draait prima met mijn Samsung DDR reepje.
Ik heb het BIOS ingesteld op CAS 2-2-2 en dat werkt stabiel op 145 MHz. Maar het is dan wel langzamer in SiSoft dan CAS 2-2-2 op 133 MHz. Dus dat is erg raar. Nu maar weer eens CAS 2.5 proberen :)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik heb er ook een. Perfect en stabiel nu op FSB 147 (stabiel = nu 12 uur CPUburn, na 1 uur 3Dmark)
Nadeel: Vcore(max)=1,85V :( dus nu niet hoger dan 147.
Setup:

AMD XP1800+
2 x 256 MB Crucial
Asus GF3
SB Live
NIC realtek
2 x IBM DTLA 307030 (non-raid).
Aplha 6035 met delta 60HP
Blue Orb op KT266A (standaard cooler kapot gestampt..wat een barrel).

• Fritske
  • Laatst online: 26-10-2025

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb ook dat bordje. Echt super. Ik heb nog geen problemen ontdekt. Geen jumpers omgezet, AthlonXP 1800+ werkt gewoon.

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Het asus bordje draait hier ook prima!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Pegasus81
  • Laatst online: 05-07 15:49

Pegasus81

Group: Infinity

Omdat de abit k7ra-raid nog niet leverbaar is, moet ik misschien maar eens uitwijken naar de a7v266e. Wat ik echter nog wel graag wil weten is of:
- de agp nog steeds naar 2x springt als de fsb wordt verhoogd? (of was dit alleen bij het eerste bios/sample-borden?)
- je net als bij abit in het bios multiplier, voltage en fsb (per mhz) in kan stellen..
Dit laatste omdat ik hier en daar bij asus iets lees over jumpers, terwijl abit geen jumpers heeft (nou ja, eentje dan voor het resetten van de cmos).

De raid versie van asus is geloof ik nog niet leverbaar, ofwel? In dat geval moet ik er maar een losse (software) raid controller bijkopen.. :(

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Op dinsdag 27 november 2001 13:16 schreef Pegasus81 het volgende:
...

- je net als bij abit in het bios multiplier, voltage en fsb (per mhz) in kan stellen..
Dit laatste omdat ik hier en daar bij asus iets lees over jumpers, terwijl abit geen jumpers heeft (nou ja, eentje dan voor het resetten van de cmos).

De raid versie van asus is geloof ik nog niet leverbaar, ofwel? In dat geval moet ik er maar een losse (software) raid controller bijkopen.. :(
De ASUS is jumperless. dat wil zeggen dat je erg veel in de BIOS kan veranderen. Daarnaast heeft het bordje ook mogelijkheid om het jumperless uit te zetten, en mbv de jumpers op het mobo het bordje in te stellen.

De RAID versie is zeker al te krijgen. Ik heb em ook. Wel in DLD gekocht, maar voor zover ik weet, ook gewoon in NL te krijgen.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Op dinsdag 27 november 2001 02:41 schreef mr_a het volgende:

[..]

Die van mij draait prima met mijn Samsung DDR reepje.
Ik heb het BIOS ingesteld op CAS 2-2-2 en dat werkt stabiel op 145 MHz. Maar het is dan wel langzamer in SiSoft dan CAS 2-2-2 op 133 MHz. Dus dat is erg raar. Nu maar weer eens CAS 2.5 proberen :)
Dat is niet zo raar, als je bedenkt dat het bord boven 140MHz FSB de geheugen-timings naar beneden doet, ongeacht wat je als gebruiker instelt. Ook je AGP gaat automatisch naar AGP 2x ipv 4x. De CUSL-2 doet dit ook. Zie ook de posting van Pegasus81.

Voor de CUSL2 is er een tweaked BIOS die eea weer rechtzet. :) Kweet niet of dat er voor de A7V266E ook is.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Pegasus81

Pegasus81

Op dinsdag 27 november 2001 13:31 schreef Fritske het volgende:

[..]

De ASUS is jumperless. dat wil zeggen dat je erg veel in de BIOS kan veranderen. Daarnaast heeft het bordje ook mogelijkheid om het jumperless uit te zetten, en mbv de jumpers op het mobo het bordje in te stellen.

De RAID versie is zeker al te krijgen. Ik heb em ook. Wel in DLD gekocht, maar voor zover ik weet, ook gewoon in NL te krijgen.
Bedankt voor de snelle reactie,
maar dus ook de multiplier is in te stellen in het bios? Of gaat dat met dipswitches? En waarvoor zitten die jumpers en dan op?
En weet je misschien ook iets over die agp2x/4x toestand? (ik lees net dat de timings van het geheugen veranderen bij fsb>140mhz, maar misschien gaat de agp pas van 4x --> 2x bij >140mhz, en niet bij >133mhz?)

System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450

Verwijderd

heb hem hier ook :) echt een super relaxed bordje
draaid prima :)

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

Op dinsdag 27 november 2001 13:35 schreef Pegasus81 het volgende:

[..]

Bedankt voor de snelle reactie,
maar dus ook de multiplier is in te stellen in het bios? Of gaat dat met dipswitches? En waarvoor zitten die jumpers en dan op?
En weet je misschien ook iets over die agp2x/4x toestand? (ik lees net dat de timings van het geheugen veranderen bij fsb>140mhz, maar misschien gaat de agp pas van 4x --> 2x bij >140mhz, en niet bij >133mhz?)
De multiplier is geloof ik vastgezet. Ik geloof dat je daar een ge-unlockte proc. voor nodig hebt. Ik weet dat ook niet precies om eerlijk te zijn. Ik ben niet echt een tweaker. Ik hou het gewoon lekker op de standaardwaarden. ;)

Dat van die AGP toestand ben ik ook gelezen op GoT. Kijk eens via de search. Ik denk dat je daar wel wat kan vinden. Ik ga zelf ook nog eens kijken.

Verwijderd

Nou! Ik zal wel een defecte plank gehaald hebben want mijn XPerience blijft nog ijskoud! :'(
Voor het unlocken, kijk hier eens bv: http://www6.tomshardware.com/column/01q4/011124/index.html
Ik ga maar snel naar de winkel voor een andere.....

• Pegasus81

Pegasus81

Op dinsdag 27 november 2001 13:57 schreef Fritske het volgende:

[..]

De multiplier is geloof ik vastgezet. Ik geloof dat je daar een ge-unlockte proc. voor nodig hebt. Ik weet dat ook niet precies om eerlijk te zijn. Ik ben niet echt een tweaker. Ik hou het gewoon lekker op de standaardwaarden. ;)

[..]
Ik had al begrepen dat je daar een geunlockte proc voor nodig had.. Dat doe ik ook niet zelf, maar ik koop 'm geunlocked bij Eynstein. Maar nu weet ik nog steeds niet of de multiplier bij de a7v266e nu in te stellen is via het bios, of via de dipswitches, of misschien via allebei...

Overigens kan ik wel in de search vinden dat de agp van 4x --> 2x gaat, maar niet bij welke fsb... Misschien al bij afwijking van de standaardwaarde van 133? of bij iets hogers??

• Pegasus81

Pegasus81

Ik had al begrepen dat je daar een geunlockte proc voor nodig had.. Dat doe ik ook niet zelf, maar ik koop 'm geunlocked bij Eynstein. Maar nu weet ik nog steeds niet of de multiplier bij de a7v266e nu in te stellen is via het bios, of via de dipswitches, of misschien via allebei...

Overigens kan ik wel in de search vinden dat de agp van 4x --> 2x gaat, maar niet bij welke fsb... Misschien al bij afwijking van de standaardwaarde van 133? of bij iets hogers? (bijv 140>)... Is er geen asus a7v266e faq? Die zijn er wel van de abit ka- kt- kg- en kr7...

Verwijderd

AGP 4x --> 2x Bij 147 FSB is het omslagpunt. Laatste betabios lost dit op.

Mijn geheugen loopt >800/900 op deze FSB dus maak je maar geen zorgen over terugschakelen.

En idd voor de cuSL2 had je een tweaked bios die dit soort zaken recht zette.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 19:44 schreef The_wdX het volgende:
ik zou gen A*us kopen. ik had een A7V133 en ik heb echt veel problemen daarmee gehad. ik heb nu een EPox EP-8KHA+.. tot nu toe geen problemen :)
LOL problemen met het a7v, bij mij draait het :7 met mijn athlon xp

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:16
Op dinsdag 27 november 2001 14:41 schreef Pegasus81 het volgende:

Overigens kan ik wel in de search vinden dat de agp van 4x --> 2x gaat, maar niet bij welke fsb... Misschien al bij afwijking van de standaardwaarde van 133? of bij iets hogers? (bijv 140>)... Is er geen asus a7v266e faq? Die zijn er wel van de abit ka- kt- kg- en kr7...
is via bios en dipswitches in te stellen... ( je mag dus zelf kiezen )

https://wren.co/join/Devian

Verwijderd

ik ben er zeeeeer tevreden over... Lekker stabiel!! met samsung 512MB (2x 256 Cas 2-2-2) en 134x9.5... Maar ja wat wil je met een tb 1100?? netjes toch?? terwijl de fsb van 1100 200Mhz is...

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op de frontpage www.tweakers.net staat net een leuk testje. De soltek met kt266A kwam hier als beste uit de bus qua overklokbaarheid en stabiliteit. En asus is verder een best merk hoor. Maken hele besten moederborden, alleen wat prijzig (overigens kwam de a7v266E weer wat minder uit die test).

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
ASUS RULLZZZ!!!!!!!! >:)

Twitter | Linkedin

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Op maandag 26 november 2001 19:44 schreef Chadi het volgende:
Ik zou afwachten wat die SIS 745 chipset gaat brengen kost je misschien 2 weken wacht tijd ;)
? komt asus met een SIS745 mobo uit in december?

cya

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Pagina: 1