Videocamera op PC aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Mijn pa heeft een JVC videocamera (gr-ax600). Het is een camera waar standaard bandjes in moeten. Nu wil hij graag video gaan bewerken op de computer, maar nu komt de vraag:

Hoe sluit je deze camera aan op de pc???

Het lijkt mij een analoge camera, maar hij zegt dat het een digitale is, omdat er "digital signal processing" op staat.

Als het een digitale camera is, zou je de beelden via een firewire ingang op de computer kunnen krijgen.
Als het een analoge camera is, dan zou het m.b.v. een tv-in kunnen?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 26 november 2001 19:25 schreef deavatar het volgende:
Mijn pa heeft een JVC videocamera (gr-ax600). Het is een camera waar standaard bandjes in moeten. Nu wil hij graag video gaan bewerken op de computer, maar nu komt de vraag:

Hoe sluit je deze camera aan op de pc???

Het lijkt mij een analoge camera, maar hij zegt dat het een digitale is, omdat er "digital signal processing" op staat.

Als het een digitale camera is, zou je de beelden via een firewire ingang op de computer kunnen krijgen.
Als het een analoge camera is, dan zou het m.b.v. een tv-in kunnen?
Hahaha, pa's ook altijd ;)

"digital signal processing" betekent waarschijnlijk dat er een digitale TBC inzit.. Dit is een apparaat om het signaal "strak" te maken.

Klinkt als een analoge camera, en dan zit er maar 1 ding op om echt goed te gaan monteren.

Een Pinnacle DC10+

http://www.tweakers.net/pricewatch/1329

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
500 piek voor een kaartje?
damn, daar koop je bijna een digitale camera voor :P

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Tja, analoog videomonteren is duurder dan digitaal (met een goedkope firewirekaart).

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©