Ik wil me graag wat verder verdiepen in limietrekenen. Hiervoor ben ik op zoek naar wat goede boeken. Niet te oppervlakkig, maar ook niet te moeilijk (zit pas in VWO-5
).
Dus, iemand een aanbeveling??
Dus, iemand een aanbeveling??
OK, maar ik vroeg me af of iemand die zich ook hierin verdiept is cq mee bezig is cq zich ervoor intereseert me een boek kan aanbevelen...Op maandag 26 november 2001 19:26 schreef TrailBlazer het volgende:
Tja is maar wat je leuk vindt denk dat het heel moeilijk is maar probeer anders eens naar een goede boekhandel te gaan. Scheltema holkema (amsterdam) is echt top op alle gebieden die je je maar kan bedenken.
Ik wil me er graag eens in verdiepen. Steeds als ik nl tegen een wiskunde afspraak (Op maandag 26 november 2001 19:28 schreef Captain Proton het volgende:
Gewoon je wiskundeboek? Zo moeilijk is het toch niet?
Verwijderd
Check Deze threadOp maandag 26 november 2001 19:38 schreef Captain Proton het volgende:
Bijvoorbeeld een deling door nul: Dit geeft een niet gedefinieerd antwoord. (Dus eigenlijk geen antwoord.)
Maar er zijn toch wel goede boeken over te krijgen? Of is het echt zo simpel als je hierboven stelt?Op maandag 26 november 2001 19:38 schreef Captain Proton het volgende:
Bij het werken met een limiet neem je feitelijk een getal dat oneindig weinig afwijkt van het "verboden" getal, en probeer je daarmee de som wel op te lossen. En dat werkt vaak wel.
Ik vind het onzin dat een paar mensen zoals jij en ik zomaar vasstellen dat iets iets is en dat iedereen dat zomaar aanneemt.Op maandag 26 november 2001 19:38 schreef Captain Proton het volgende:
En dis afspraken van de wiskunde zijn niet voor niets gemaakt.
Wat ik bedoelde het is heel moeilijk om iemands niveau aan te voelen daarom zeg ik ga eens een middag kijken ik een goede boekhandelOp maandag 26 november 2001 19:30 schreef Blackwater het volgende:
[..]
OK, maar ik vroeg me af of iemand die zich ook hierin verdiept is cq mee bezig is cq zich ervoor intereseert me een boek kan aanbevelen...
[..]
Ik wil me er graag eens in verdiepen. Steeds als ik nl tegen een wiskunde afspraak () aanloop, is dit (volgens me WB-leraar) op te lossen met dat limietrekenen.
Ik zou hier dus wel eens wat meer van willen weten...
Ow, op die manier.Op maandag 26 november 2001 19:46 schreef TrailBlazer het volgende:
[..]
Wat ik bedoelde het is heel moeilijk om iemands niveau aan te voelen daarom zeg ik ga eens een middag kijken ik een goede boekhandel
Verwijderd
Verwijderd
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
Op maandag 26 november 2001 22:37 schreef Tizzwat het volgende:
Zal m'n dictaat Calculus 1a ff voor je pakken
Engineering
mutatis mutandis
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Verwijderd
Die kan ik ook nog wel uit m'n dictaat scannen..Op dinsdag 27 november 2001 17:04 schreef cervelaatworst het volgende:
Derde titel is wel een aanrader waarschijnlijk. Je vindt er de formele epsilon-delta definities voor limieten, maar ook intuïtief wellicht duidelijker formuleringen (als de e-d formulering niet al intuïtief duidelijk is.)
Heb je ze gelezen en gebruikt dan? Staat namelijk wel lekker veel in (en geen plaatjes enzo., maar slechts de natuurlijke ordening: stelling,bewijs,stelling,bewijs (evt. gevolg 1 tm 3),stelling,bewijs etc... Werkt prettig en efficiënt (maar dit is een triviale mening van een domme studentOp dinsdag 27 november 2001 17:08 schreef Fused het volgende:
[..], maar die amerikaanse boeken zijn nog veel erger.
mutatis mutandis
Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq