Als ik een UW-SCSI Controller met BIOS (Tekram DC-395uw) in mijn PC duw en daar een Plextor 40X SCSI-CDROM aan hang, kan ik die CD-ROM drive dan gebruiken als ik opstart met een gewone Windows98 bootflop?
Je zal dan nog wel DOS-drivers voor je SCSI-kaart moeten hebben, en ik weet niet of die voor de Tekram al op de Win98-flop staan...
Edit: ik neem aan dat je weet dat de CD van 98SE bootable is? (die van First edition niet overigens).
Edit: ik neem aan dat je weet dat de CD van 98SE bootable is? (die van First edition niet overigens).
Virussen? Scan ze hier!
Ik dacht dat de BIOS op die controller er juist voor zorgde dat dat wel kan?
Hoe zit dat dan met controllers zonder bios? Daar kan je helemaal niet van booten, ook niet met een bootflop met de juiste dos-drivers erop?
Hoe zit dat dan met controllers zonder bios? Daar kan je helemaal niet van booten, ook niet met een bootflop met de juiste dos-drivers erop?
Dat BIOS zorgt ervoor dat je van een HDD of CD-ROM speler kan opstarten (met een bootable CD uiteraard).Op maandag 26 november 2001 19:17 schreef casper21 het volgende:
Ik dacht dat de BIOS op die controller er juist voor zorgde dat dat wel kan?
Jawel. Maar zo'n controller kan je niet gebruiken om vanaf een SCSI-HDD te booten.Hoe zit dat dan met controllers zonder bios? Daar kan je helemaal niet van booten, ook niet met een bootflop met de juiste dos-drivers erop?
Virussen? Scan ze hier!
Wil je van cd-rom opstarten ?Op maandag 26 november 2001 19:13 schreef casper21 het volgende:
Als ik een UW-SCSI Controller met BIOS (Tekram DC-395uw) in mijn PC duw en daar een Plextor 40X SCSI-CDROM aan hang, kan ik die CD-ROM drive dan gebruiken als ik opstart met een gewone Windows98 bootflop?
Of wil je een cd-rom dosdrivertje op je win-bootflop zetten ??
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Kan iemand mij dan zeggen of de Diamond Fireport 40 UW een bios heeft (Was nl al van plan om tweedehands schijfje te kopen om te gebruiken als boot schijf, maar dat idee staat nu ff in de wacht
)
PS: er zit ergens een optie (ooo dom das natuurlijk gewoon in t bios) om support voor bootable cd's aan en uit te zetten (hoewel t me niet gelukt is om deze aan de praat te krijgen. Dat komt denk doordat ik r ook nog een ide-raid kaartje in heb zitten die een beetje ruziet met dat scsi kaartje).
PS: er zit ergens een optie (ooo dom das natuurlijk gewoon in t bios) om support voor bootable cd's aan en uit te zetten (hoewel t me niet gelukt is om deze aan de praat te krijgen. Dat komt denk doordat ik r ook nog een ide-raid kaartje in heb zitten die een beetje ruziet met dat scsi kaartje).
Ja, die heeft een bios, dus booten moet geen probleem zijn.Op maandag 26 november 2001 20:02 schreef Chupa Chup het volgende:
Kan iemand mij dan zeggen of de Diamond Fireport 40 UW een bios heeft (Was nl al van plan om tweedehands schijfje te kopen om te gebruiken als boot schijf, maar dat idee staat nu ff in de wacht)
Nee. De windows bootflop bevat geen drivers voor de tekram. Veel gemakkelijker is om gewoon met een windows 98 se CD te booten (Niet vergeten om op 0 te drukken bij het booten zodra de scsi controller dit aangeeft..)Op maandag 26 november 2001 19:13 schreef casper21 het volgende:
Als ik dus een SCSI-controller met BIOS en daaraan een SCSI-cdrom installeer, en ik stop de win2k-cd erin, dan start ie daar wel gewoon van op dus. Dat wil ik. Klopt dit echt? Dan bestel ik die handel....Op dinsdag 27 november 2001 02:43 schreef kilgates het volgende:
[..]
Nee. De windows bootflop bevat geen drivers voor de tekram. Veel gemakkelijker is om gewoon met een windows 98 se CD te booten (Niet vergeten om op 0 te drukken bij het booten zodra de scsi controller dit aangeeft..)
Yup, dat klopt als een bus.Op dinsdag 27 november 2001 11:06 schreef casper21 het volgende:
[..]
Als ik dus een SCSI-controller met BIOS en daaraan een SCSI-cdrom installeer, en ik stop de win2k-cd erin, dan start ie daar wel gewoon van op dus. Dat wil ik. Klopt dit echt? Dan bestel ik die handel....
Virussen? Scan ze hier!
Ja, maar je moet in de bios van je mobo ook Boot from SCSI aanzetten, anders boot ie nog van IDE !Op dinsdag 27 november 2001 11:06 schreef casper21 het volgende:
[..]
Als ik dus een SCSI-controller met BIOS en daaraan een SCSI-cdrom installeer, en ik stop de win2k-cd erin, dan start ie daar wel gewoon van op dus. Dat wil ik. Klopt dit echt? Dan bestel ik die handel....
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Pagina: 1