[php/asp] Heel cool dbase driven stuff gezien!

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tom kuipers
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-02-2025
Ha mede tweakers,

Ik wil het toch even kwijt, was ik lekker aan het surfen, kom ik langs een pagina, http://www.skater.net . Ik wandel daar dus even alles langs, komt er ineenkeer een popup, "jou have recieved a message". Ik huh? How ken dat of niet. Er is dan ook een reply functie. Ik dus ff wat terug sturen, en evenlater weer een popup met een message terug! Nu zit er dus links een knop met "who's online?" vanaf daar kan je kijken wie er allemaal op de site zijn, en die kan je een message sturen. Als je registered ben komt je naam er ook bij te staan enzo.

Er zit dus een frampje bijtussen dat om de 30sec refreshed, iedere keer word daar een UID mee gegeven, zodra er dus een message voor je in de dbase ligt, word er na 30 sec dus een popup gegenereerd met het berict!

Dit slechts ff als eventuele inspiratiebron, best wel leuk om te programmeren

Tom

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Die site is inderdaad erg leuk gemaakt. Grappig dat je elkaar berichten kan sturen.

offtopic:
Ze hebben er ook errug botte decks :P

Verwijderd

ik ben bezig met site www.quickstart.nl

ALs je je daar registered dan krijg je je eigen gepersonaliseerde Startpagina, met je eigen links enzo, ik heb er ook zo'n message systeem ingebouwd wat erg goed werkt nu, zo kan je berichten uitwisselen met andere mensen die ook zo'n QuickStartpage hebben. je hoeft er niet eens allebei tegelijk voor online te zijn.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Das ook leuk, maar ik denk dat tom het juist zo interessant vond dat je het merkte als er nog andere bezoekers op hetzelfde moment op de site zijn.

Verwijderd

Kan voor t.net toch ook gemaakt worden ofiet ?/?

als ze ff bijhouden welke personen zin ingelogd (dit gaat met phpforum nog beter denk i)

en vervolgens dit ff opslaan in mysq >> dan dan een lijstje uitprinten met icq zodat je meteen bericht ofzow kan sturen >> lijkt me vet handig (maar dat ben ik maar :) )

Verwijderd

Dat kan toch ook prima?

Ik houd namelijk ook de logintijden bij enzo, enne als iemand online is en hij ziet dat ie een bericht heeft, dan replied ie toch?
Pagina: 1