Met fdisk /mbr de hele administratie gered !

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op onze laptop, compaq armada p II-400, met een nieuwe toshiba 20 gig schijf, stond onze administratie. Stond dus, want op een dag startten we op en krijgen we een disk boot failure. ik opstarten met een win98 opstartfloppy. wordt de hele hd niet meer herkend onder dos. geen c en d partitie meer. fdisk herkende hem nog wel.

dit was niet zo fijn want de laatste backup was nogal oud (je kent het wel)

enfin, ik denk doe eens gek, ik doe fdisk /mbr, reset het apparaat, en windows 98se start zo weer op. alles doet het weer perfect. mijn vraag is nu wat er nou mis gegaan kan zijn dat hij opeens niet meer wilde opstarten? we doen geen gekke dingen op de laptop, alleen een beetje cash voor windows.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 13:52

Cansu

Cirus the Virus

Geen backup??? Da's alvast slecht..

Boot record corrupt?? Virus misschien?

Viva la Netherlands!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

misschien slijtage van je hd :?

zou best kunnen dat ie het straks weer doet... ik zou iig maar alvast die oude backup vervangen voor een nieuwe als ik jou was, gewoon voor alle zekerheid (8>

Hoi

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ja we gaan natuurlijk backuppen.
een virus is bijna niet mogelijk, er word niet op gemaild enzo, hij is wel aangesloten op het netwerk maar dan moeten die andere 2 pc's dat virus al veel eerder binnen gekregen hebben en daar heb ik bovendien mcafee met de nieuwste datfile al een tijdje op draaien.