Toon posts:

SDRAM: welke combinatie's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vlak voor de prijsstijgingen heb ik nog een reepje Dane-Elec 256 MB SDRAM 133 MHz gekocht. Nu heb ik in mijn vak 1 reepje Apacer 256 bla bla en 1 reepje no-name 128 bla bla (allemaal zelfde specs).
Wat is nu wijsheid denken jullie: alleen de twee merkstrippen erin en 512 nemen of de no-name er ook bij en voor de 640 gaan - merk nu niets van instabiliteiten ofzo die ik kan toeschrijven aan het geheugen.
Heeft het echt nu om die merkrepen erin te stoppen om zo een evt. bottle-neck weg te halen of merk je daar nooit iets van en maak ik me zorgen om niets?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

verschil 512/640 merk je niet echt. maar heb je nu dan problemen ? anders kan je het gewoon laten zitten.

zelfde cas settings e.d ?
welke chipset heb je ?
zijn de reepjes DS of SS ?

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

benchmark et :), eerst aleen de 512, dan de volle 640...

overigens zou ik voor de 512 gaan, want zelfs dat zul je nooit vollledig gebruiken....

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Ik zou gewoon de 640 erin proppen, tenzij:

- Je met het merkgeheugen cas2 kunt draaien, en met die 640MB niet

- Je instabiliteit krijgt door die 640MB te gebruiken..

Verwijderd

Topicstarter
Instabiliteiten heb ik niet echt last van nu hoor. Maar ik doe best vaak grafisch werk waarbij een sloot geheugen altijd wel van pas komt. CAS2 halen ze denk ik niet - al heb ik het nooit geprobeerd. Maar ik denk niet dat ik me daaraan ga wagen.

Zal het een bottleneck vormen zo'n niet merkreep voor grafisch werk en video-editen? Of moet ik toch echt aan de benchmark gaan (SiSoft?)?

Verwijderd

iemand toevallig nog een proggie om je gehuegen mee te testen?
Pagina: 1