Kast van hout, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Eh, de titel zegt het al :P

Ik vroeg me af ofhet mogelijk is een kast de maken van hout, voor een miniatx mobo...

Alvast bedankt :)

Verwijderd

ja hoor, heb ik niet gedaan, maar kan zekers wel

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Ja kan zekers... heeft een vriend van me gedaan!
Is best lachuh... Gaat wel wat werkt inzitten..

Zorg wel dat je hem goed aard! :)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 22:16

Talon

Booooom !

Het kan : maar ....
Zorg dat je een goede airflow hebt en dat je een warmtewerend materiaal aan de binnenkant van de kast doet.
daardoor wordt het niet te warm .
Da's eigenlijk het enige waar je op moet letten.
Succes :)

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

niet meer iets voor OCM? lijkt me trouwens droog om te zien

• ggvw
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-12-2024
Het kan wel, maar metalen kasten houden electromagnetische straling tegen, en dat doet een houten kast ntrlk niet.

Een houten kast geeft meer dus kans op storing, maar als alles gewoon normaal werkt dan is er niks aan de hand... :)

Verwijderd

de eerste pc van apple zat in een houten kist :)

Is dus mogelijk..

Verwijderd

Lijkt me cool, komt dr een foto hier als t af is?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
let wel ff op dat je casetemp niet to hoog wordt, hout heeft namelijk de eigenschap krom te trekken bij hogere temperaturen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 11:31
Moved naar [forum=22].

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Als je nog 210 MB ofzo aan downloaden te weinig hebt ;) moet je eens de laatste aflevering van Shrimp TV downloaden, daarin komt na een tijdje ook iemand in beeld die z'n computer in een nachtkastje (hout) had gebouwd. Zag er leuk uit :)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 19:53 schreef wacko het volgende:
Als je nog 210 MB ofzo aan downloaden te weinig hebt ;) moet je eens de laatste aflevering van Shrimp TV downloaden, daarin komt na een tijdje ook iemand in beeld die z'n computer in een nachtkastje (hout) had gebouwd. Zag er leuk uit :)
geinugh :9

Verwijderd

kan zeker, ik HAD het vroeger ook gehad voor mijn 386je, daarja een TX case gekregen van een maat

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Vraag het maar aan sloo ;)

EDIT: Hij heeft een houten 'kasteel' met 2 PC's er in (en een mini monitor, maar die doet het niet) en heeeeel veel ledjes en schakelaars...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Op maandag 26 november 2001 19:53 schreef wacko het volgende:
Hmm, zou je 't dan ook zo kunnen maken dat je de verschillende onderdelen (mobo, schijfstations, etc) dan in verschillende lades doet? Zo van: ff wat inbouwen? Lade open, hardware erin proppen, lade dicht. Dat zou kewl zijn :D

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb een computer in me nachtkastje gebouwd (Shrimp TV zijn naäpers :)) en die doet het goed.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
kijk hier maar naar :)

http://www.tweakmax.com/images/woodencase.jpg

je kan hem nog als koffer gebruiken ook :)

• BaRF
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

Op maandag 26 november 2001 21:43 schreef Chadi het volgende:
kijk hier maar naar :)

http://www.tweakmax.com/images/woodencase.jpg

je kan hem nog als koffer gebruiken ook :)
aaaagh dat is erg! dat houtje! :) wel mooi gemaakt hehe

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Op maandag 26 november 2001 18:38 schreef SEFje het volgende:
Eh, de titel zegt het al :P

Ik vroeg me af ofhet mogelijk is een kast de maken van hout, voor een miniatx mobo...

Alvast bedankt :)
ben zelf een houten case aan het bouwen voor mijn watercooling. Tis de bedoeling dat het ultra stil wordt :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

het kan natuurlijk, maar het ziet er wel apart uit zeg (post van Chadi). Lijkt me wel een gedoe, makkelijk als je twee rechter handen hebt wat houtbewerken betreft.
succes iig

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:53
Het kan inderdaad... maar let op op hout krimpt en zet uit bij warmte en kou en op momenten van vochtigheid... Het kan dus gebeuren dat hij net iets uitzet/inkrimpt en dat je moederbord dan naar de maan is...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
Op dinsdag 27 november 2001 18:54 schreef WorkForce2 het volgende:
Het kan inderdaad... maar let op op hout krimpt en zet uit bij warmte en kou en op momenten van vochtigheid... Het kan dus gebeuren dat hij net iets uitzet/inkrimpt en dat je moederbord dan naar de maan is...
idd, d8 inderdaad dat je daar het meest voor uitmoet kijken

anders misschien stalen skelet ofzo.. :?

• brainball
  • Laatst online: 13-06-2023
opzich heeft hout een voordeel dat het geluid redelijk dmpt dus zou een leuke actie zijn voor mensen met veel fans.

Verwijderd

je moet gewoon je mobo op een stalen frame maken....ander gaat dat zeker mis...

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 07:40

White Dust

PlaneScape: Torment

ik zou wel een metalen binnenkant maken om storing te voorkomen. (binnenkant bedekken met alluminium folie en aarden?)

Verwijderd

Je hoeft je mobo toch niet heel erg vast aan je kast te maken? Iets met rubber ofzo en je bent van dat probleem af. Misschien moet je wel een stalen plaat tegen straling? Wellicht werkt alluminiumfolie?
Pagina: 1