Mobo ziet DVD en cdrw niet

Pagina: 1
Acties:

• Quorian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 10:33
Ik heb sinds kort een nieuwe moederbord, de Asus A7V266-E.
Maar hij ziet mijn Pioneer 105s dvd-speler en mijn LG 16x10x40 cd-writer niet. Beide drives zijn zeker weten goed gejumpered ook omdat deze precies hetzelfde ingesteld stonden op mijn oude mobo. En het ligt niet aan de spelers zelf aangezien deze het wel goed doen in een ander systeem, laatst nog gechecked.
Nu had ik nog een oude 24x cd-rom speler liggen en deze pakte hij zonder problemen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde, maar dan met mijn HP8100+ (cdrw) en mijn cyberdrive cdrom... Iemand een idee :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19
niet toevallig op een raid controller aangesloten ofzow :?

• Quorian
IK heb geen raid op mijn huidige moederbord dus dat kan het niet zijn

Verwijderd

Nee idd.. op deze versie van het moederbord zijn geen promise raid controllers aanwezig. Dus dat is het probleem niet.

Verwijderd

Misschien een stomme vraag maar ik was er zelf ooit ook es ingetuimeld

heb je de rode kant van de kabel wel richting de voeding zitte ?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Zoiets heb ik ook gehad, maar dan met een KT7.
in de bios gedetecteerd, en daarna op manual gezet. Hij ziet ze dan wel, maar na een reboot niet meer.
Ff op auto gezet en toen was het due afgelopen.

• Quorian
ik heb nu mijn dvd en cdrw op Primary Master gezet en nu doen ze het beide wel. Ik hou het voorlopig zo en misschien kan ik het probleem later nog oplossen, maar het werkt nu iig.

Verwijderd

K. Thx.. :) Het liefst wil ik ze beiden op de 2e controller, maar dit is tijdelijk een goede oplossing.

Btw. in welke slots heb jij je pci kaarten gedaan?

• Quorian
Bovenste PCI slot Dxr3 kaart, 2de PCTV Rave kaart, 3de SB Live 1024, 4de leeg, 5de 10/100 mbit Netwerkkaart
Pagina: 1