stil en toch snel

Pagina: 1
Acties:

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Ik zoek voor 500-600 gulden een snelle en stille oplossing voor mijn HDruimte-tekort. Ik heb nu 10GB die een klereherrie maakt en erg traag is (5400 rpm). Wat is de beste oplossing voor een wat grotere en snellere en betaalbare upgrade? 2x20GB HDD (bijv: Maxtor 2B020H1, 5400rpm en stil) en dan in een raid, of een van 40/60 op een toerental van 7200? Welke keus heeft welke voor- en nadelen?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Brent
Niemand?

Verwijderd

Ik zou gaan voor 1 harde schijf: Seagate Barracuda IV (erg snel en vooral stil) *D

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
En doe jezelf een lol en ga die seagate niet dubbel aanschaffen en in RAID zetten... Schijnt ie niet zo leuk te vinden ;)

Verwijderd

Ik heb een IBM 60GXP 40GB, heb je ook in 60, erg stil en loeisnel. En 1 schijf maakt altijd minder herrie dan 2 natuurlijk >:)

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 09:43
Ik heb hier een 60GXP serie van ibm draaien 40gb erg snel.. en stil.

volgens mij zijn de nieuwe schijven vrij stil te noemen.

• Brent
is de 75GXP serie dan beter dan de 60GXP? (er is er bij informatique namelijk 1 in de aanbeiding)

Verwijderd

75GXP is KUT! lees de reviews op internet maar. Er crashen echt VEEL van die dingen!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:23

mvds

Totally awesome!

Ik zou alks ik jou was geen 20GB maxtor nemen, intern zijn die schijven namelijk hetzelfde als de 40GB schijven. Alletwee hebben ze een 40GB platter alleen de 20GB uitvoering gebruikt daar maar 1 kant van. Als je de 40GB uitvoering neemt ben je 4 tientjes duurder uit maar je hebt wel meteen 2 keer zoveel opslag ruimte.

Als je dan de 540 of 740 serie neemt, dan heb je erg mooie schijven...

• Vorkie
  • Niet online
je ken ook een 20Gb 60GPX nemen...diez pas stil bij een vriend hoor ik hem alleen maar opspinnen als comp aangezet wordt zelfs bij full hd load...verplaatsen etc..hoor ik hem NIET :)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 19:55 schreef Breepee het volgende:
is de 75GXP serie dan beter dan de 60GXP? (er is er bij informatique namelijk 1 in de aanbeiding)
whehe, verbaast me nix... ze moeten die dingen dumpen aangezien ze allang niet meer gemaakt worden. Vergis je dus ook niet: de 60GXP is nieuwer (en beter qua snelheid, warmte, lawaai en betrouwbaarheid) dan de 75GXP. Dat getal slaat namelijk op de maximale grootte van die serie. Zo is de grootste schijf uit de 75GXP serie 75GB en uit de 60GXP serie 60GB en dat heeft weer met de platterdichtheid en het aantal platters te maken (75GXP maximaal 5 platters van 15GB en 60GXP maximaal 3 platters van 20GB).

• Okasha
  • Niet online
gewoon de 60GXP nemen van IBM doe dan 2x40 of 2x60 :) zit je voorlopig met ruimte zat toch? HD's zijn echt heel stil ik verbaasde mij er echt over.. (kwam misschien ook doordat ik eerst een quantum LM10 had >:)

BTW, neem echt niet die 5400rpm dingen man, die zijn verouderd en echt langzamer. 7200rpm is naar mijn mening gewoon echt een absolute MUST.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-03 21:16

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op dinsdag 27 november 2001 10:58 schreef SICdude het volgende:
75GXP is KUT! lees de reviews op internet maar. Er crashen echt VEEL van die dingen!
Niet alles over 1 kam scheren!!...Ik heb hier een 75GXP draaien (45GB) als fileserver en mp3 server...al ruim een jaar aan staan en nog geen krimp!

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik zou in ieder geval dus geen IBM nemen, zowel geen 75GXP (vooral niet!) als 60GXP. Ik hoor te vaak dat die dingen crashen (ja ook de 60GXP).
En de garantie van IBM schijnt absoluut bagger te zijn. Ik ken iemand die 3 maanden moest wachten op vervanging voor zijn gecrashte 60GXP.
Maxtor vervangt binnnen 2-3 weken zonder gezeur...

Seagate's zijn erg stil (ik ga denk ik 2 80GB barracuda IV's kopen), maar ik weet niet hoe de garantiebepalingen zijn.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Op dinsdag 27 november 2001 12:33 schreef Gutteguttegut het volgende:
Niet alles over 1 kam scheren!!...Ik heb hier een 75GXP draaien (45GB) als fileserver en mp3 server...al ruim een jaar aan staan en nog geen krimp!
Hij zegt ook niet alles, hij zegt "veel", en dat is absoluut waar.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 18:59 schreef Breepee het volgende:
Niemand?
Trap je topic niet zo omhoog wil je

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:38 schreef FirefoxAG het volgende:
Ik zou in ieder geval dus geen IBM nemen, zowel geen 75GXP (vooral niet!) als 60GXP. Ik hoor te vaak dat die dingen crashen (ja ook de 60GXP).
En de garantie van IBM schijnt absoluut bagger te zijn. Ik ken iemand die 3 maanden moest wachten op vervanging voor zijn gecrashte 60GXP.
Maxtor vervangt binnnen 2-3 weken zonder gezeur...
Je moet niet vergeten dat hd's nou eenmaal onbetrouwbaar zijn. 1 op de 100 tot 1 op de 50 gaat nou eenmaal binnen de garantieperiode stuk, ongeacht het merk of de serie. Al kan een bedrijf wel eens een slechte serie hebben, en uitzonderingen qua garantie: Ik heb dik 5 weken moeten wachten op een nieuwe Maxtor D540X, 80GB schijf die al na 2 weken hardstikke kapot was gegaan! Da's dus niet zo mooi van Maxtor.

Terwijl ik een IBM dtla-307045 (75GXP, 45GB) heb gehad die na 4 maanden geleidelijk kapot ging. Ik heb van IBM binnen 3 weken een 60GXP, 60GB :9 schijf terug gekregen. Een nieuwere serie, en 15GB extra dus! Daarmee vergeef ik ze in elk geval die slechte serie wel weer. Bovendien heb ik bij dat geval m'n data nog kunnen backuppen omdat hij geleidelijk kaputt ging terwijl die Maxtor supersnel hardstikke dood was.

En al die tijd ratelt een oude Seagate Medalist van 6.4GB nog rustig door in een server. Dus om nu te zeggen: ik koop noooooit meer IBM of maxtor en alleen nog maar Seagate en de garantie van Maxtor zuigt en van IBM is phat goed en dat ook nog eens overal rond te blaten? Nee, missers heb je altijd. Ik vind dat IBM het uiteindelijk nog netjes oplost, want ik ben niet de enige die voor z'n 45GB, 75GXP en 60GB, 60GXP terug krijg.

• Brent
Op dinsdag 27 november 2001 12:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Hoe dan? er reargeerde niemand verder.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 12:50 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd.
Terechte opmerking, maar te laat.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 27 november 2001 15:50 schreef Breepee het volgende:

[..]

Hoe dan? er reargeerde niemand verder.
Nog geen reden om he topic omhoog te schoppen. Als er mensen willen reageren dan doen ze het toch wel. Maar ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van: "zoek het maar even lekker zelf op". En daar hebben ze ook wel gelijk in. Is al vaak genoeg langsgeweest.

• Brent
Op dinsdag 27 november 2001 15:59 schreef obsidian het volgende:

[..]

Nog geen reden om he topic omhoog te schoppen. Als er mensen willen reageren dan doen ze het toch wel. Maar ik denk dat de meeste mensen zoiets hebben van: "zoek het maar even lekker zelf op". En daar hebben ze ook wel gelijk in. Is al vaak genoeg langsgeweest.
Ik ben vrij onbekend op dit forum dus ik kan me voorstellen dat je dit denkt, maar ik zoek ALTIJD alvorens te posten. Als ik er dan niet uitkom post ik pas. En dat was in dit geval zo. Ik heb namelijk geen duidelijk antwoord kunnen vinden op mijn vraag: gewoon 7200 toeren (die ietsje meer lawaai zal maken) of 2x5400 toeren die wat minder lawaai maken. Maar ik denk dat ik toch voor een andere oplossing ga: Ik koop eerst 1 7200 toeren. van 40GB en wanneer dat te weinig/te traag word een tweede erbij + raid controllertje.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Goede keuze, ga dan voor de Maxtor 7200 rpm 40GB 740X. Mooie schijf, erg snel en erg stil..

• Brent
ok, bedankt voor de tip!

Pagina: 1