Toon posts:

chello nieuwe NIC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de search al gebruikt maar nergens staat of dit :

Sinds gisteren heb ik een dergelijk probleem. (chello/terrayon/apeldoorn) Als je het ip-adres vrijgeeft; de kabels swapt en een renew doet dan krijg je een 10.63.64.xxx ip-adres. In de oude kaart krijg je WEL gewoon je normale ip-adres. Na 40 minuten gewacht te hebben heb ik van chello support eindelijk duidelijkheid gekregen.
Dat adres is alleen bruikbaar binnen de UPC backbone; je kunt er niet mee naar "buiten" toe. Om toch een goeie lease te krijgen moet je met je 10.63 adres naar de volgende site: aps001.kabn.chello.nl

Hier voer je je 12-cijferige serialnummer van het modem in; je postcodecijfers, je loginnaam en je password. Dan wordt je terrayon op het nieuwe macadres ingesteld en moet je boel even rebooten en een nieuwe lease vragen. Hoppa; je oude adres weer terug op de nieuwe kaart

OOK WERKT !!

iemand geprobeeryt ?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Dat is om een beetje duidelijkheid te krijgen wat er nu allemaal bij Chello-klanten zit... Voorheen wisten ze bij UPC niet welk MAC-adres je NIC had, en met dit systeem blijft dat altijd up-to-date...

edit:

Dat wisten ze niet als de monteur te lui was geweest om 't op te schrijven, of als hij/zij 't verkeerd op had geschreven...

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik weet niet wat iedereen altijd moeilijk doet.

misschien ligt het aan mijn modem of zo, maar als ik een andere netwerk kaart wil gebruiken (ik heb er 4 >:) ) dan zet ik al mijn pctjes + netwerkswitch uit en ren naar mijn Lancity kabelmodem. Ik ruk de stroom stekker uit het stopcontact en vervolgens wacht ik zoeen halve minuut (tik tik tik) dan plug ik de stekker er weer in. Ik ren terug naar mijn switch en zet hem aan. eerst de Pc aan zetten waarmee ik op inet wil. Na zoeen 40 sec wachten tot ik in windows ben en TATA ik heb Inet op mijn andere pc met een andere NIC.

ik heb chello in Amsterdam met een Lancity modem.

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Dat ligt idd aan je modem... 't verhaal wat ik hierboven vertelde gaat alleen op voor een Terayon of Euro-Docsis modem...

• xplorer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10-2024
OK :)