Het leven van een MOD

Pagina: 1
Acties:

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Beste Iedereen en speciaal de MOD's,

Ik ben al geruime tijd een laag ferquente gebruiker van jullie forum.

Nu heb ik zelf al wat slimme en domme vragen gesteld.:)

Het valt mij op dat telkens dezelfde mensen de vragen beantwoorden en dat die mensen voornamelijk de MOD's zijn.

Misschien is dit niet de plaats om deze vraag te stellen, maar aangezien ik zelf ook programmeur ben wil ik het liefste weten van mensen in deze groep.

Nou mijn vragen zijn eigenlijk simpel, mocht je ze als beledigend ervaren dan is dit absoluut niet de bedoeling.

(Onde MODS versta ik de MODS en de mensen die hier heel vaak zijn)

1. Hoeveel tijd per dag ben je als MOD actief met het doorlopen van het forum ?
2. Wat voor een baan hebben de MOD's en mensen die hier veel zitten ?
3. Ervaren jullie MOD zijn als iets dwangmattigs of hebben jullie er nog steeds LOL in ?
4. Lijdt je sociaal leven eronder ?
5. Wat voor een kennis en opleoding hebben de mensen die hier vaak zitten en de Mods.

Dit waren een paar simpele vragen en nu volgen ook enkele open vragen :

1. Hoe is het om MOD te zijn ?
2. Wat vind je omgeving ervan ?

Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die dit willen benatwoorden, niet dat ik gelijk aspiraties heb om MOD te worden, maar gewoon uit interesse.

Succes !

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:04

chem

Reist de wereld rond

een uur of wat...
ik ben programmeur
3. Ervaren jullie MOD zijn als iets dwangmattigs of hebben jullie er nog steeds LOL in ?
ja
nee
5. Wat voor een kennis en opleoding hebben de mensen die hier vaak zitten en de Mods.
ik kan m'n veters strikken.

nix mis met een slotje als je thuis komt :P
nix

past beter in LA :P

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 17:18 schreef chem het volgende:
ja
LOL, dat is geen JA/NEE vraag... :P :+

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 26 november 2001 17:16 schreef vgouw het volgende:
paar uur per dag
ik zit nog op school, HIO
Nog steeds lol :P
Nope :)
Halverwege hio dus ergens.
leuk :P
de meeste mensen weten het nog geeneens, ik kan me ouders nog geeneens uitleggen wat een forum is

• DR
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

DR

te veel :{ :+
School, systeembeheer MKB
LOl :)
Sociaal leven :?
Mavo, en nu MBO dus :P
zelde als user, met wat meer mogelijkheden
mwah, de meesten weten het niet :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Enkele uren. Heel regelmatig SU bekijken, af en toe m'n eigen forum doorspitten, regelmatig het crewforum checken, en ook regelmatig een discussie in LA of elders voeren.
Momenteel nog student informatica, binnenkort een afstudeeronderzoek bij een bedrijf, en daarna waarschijnlijk een research baan bij hetzelfde bedrijf.
Dwangmatig in de zin dat het leuk is ;)
Euhhh... :P Ja en nee. Echt een supersociaal mens met tientallen vrienden ben ik niet, en dat zal ik ook nooit worden. Wat dat betreft heeft GoT weinig invloed op m'n sociale leven denk ik. Bovendien leer je crewleden goed kennen, en je hebt veel contact met elkaar. Dat is iets wat leuk is naast het modden.
Ik ben iemand van een hardware forum, maar een van m'n grootste hobbies is eigenlijk programmeren. Daarmee heb ik een slordige 16 jaar ervaring, en in de loop der jaren (en ook de laatste jaren door m'n studie) heb ik met veel talen/omgevingen/onderwerpen ervaring opgedaan. Uiteraard heb ik voor de universiteit een VWO opleiding gedaan.
- Leuk.
- Veel werk.
- Uitdagend wat discussies en problemen betreft.
- Het geeft voldoening om mensen te helpen en het forum goe d te houden, al kost dat laatste soms erg veel inspanning.
Vrienden begrijpen het wel, maar de rest probeer ik het niet eens uit te leggen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Doe alleen mun eigen en dat varieert. Kan een half uur zijn, kan een paar uur zijn

Digi-Director op een reclamebureau (en die titel heb ik niet verzonnen)

Bij de vraag of ik het wilde doen heb ik al aangegeven dat ik het niet als verplichting wilde zien. Op het moment dat ik het zo ga zien ben ik weg, alles relaxt en at ease

Nee, want die heeft een hogere prioriteit

Kennis veel, opleiding weinig..

Weinig anders dan een die-hard user zijn

Die weten het niet of het boeit ze niet en zo hoort het ook. Komt misschien omdat ik een echte baan hebt die vaak wat boeiender is om met mensen over te babbelen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Daan
  • Laatst online: 08:41
Veel tijd. Zit zo'n 2 uur in totaal op OCM, en de rest is ongeveer een uurtje. Dat op een dag dat ik gewoon naar school moet e.d. en moet zeggen dat ik er dus best veel op zit.
Heb geen baan, zit nog op school (examenjaar) en ook daar heb ik het aardig druk mee.
Absoluut niet dwangmatig. Het is ook geheel vrijwillig en als je het niet meer wilt is er de mogelijkheid het modschap op te geven. Op dit moment zit ik een beetje in een dipje gezien de gesteldheid van het niveau van posten in OCM, maar daar komen e wel uit. Over het algemeen heb ik er wel lol in hoor :)
Mijn IRL social life bedoel je? :P Nou niet echt. Ik kan voor mezelf goed bepalen wat belangrijker is, het IRL social life of het social life op internet. En de prioriteit gaat dan ook uit naar het IRL social life, vanzelfsprekend.
Ik heb kennis van overclocken en casemodden wat vereist is als mod van OCM zijnde. Voor de rest heb ik redelijk veel ervaring m.b.t. hardware e.d.
Zoals ik al eerder zei is het soms niet zo leuk (zeurende mensen, users die de FAQ gewoon niet lezen voordat ze een topic openenen en users die de search niet weten te vinden) maar het is over het algemeen genomen toch wel leuk hoor :) We hebben een erg gezellige crew en naarmate je ze beter leert kennen wordt het alleen maar leuker.. :) Als je eigen forum een beetje loopt kan het erg leuk zijn. De users bepalen de sfeer in een forum, alleen sommigen beseffen dat nog niet helemaal.
Ik heb mijn moeder nou inmiddels zover dat ze een beetje begrijpt waarom ik zoveel op GoT zit en naar die crewmeetings ga en zij vind het nu ook wel geinig :) Mijn vader begreep het allemaal wat eerder enzo, en is ook heel begripvol, meer dan mijn moeder :P
Voor de rest heb ik niet zoveel tweakende vrienden (normale vrienden om het zo maar te zeggen) en die weten niet eens dat ik zo "belangrijk" ben :P ;)

• IceStorm
  • Laatst online: 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ah leuk :D Enquetes.
Verschilt heel erg maar gauw een uur of 2 per dag. Hou er wel rekening mee dat het HEEL erg verschilt ;)
Ik doe bedrijfskundige informatica in Utrecht, net begonnen met 2e jaar.
Ik doe het voor de lol, niet omdat het moet. Ik leer er wat van en dat vind ik leuk. Zodra het niet leuk meer is kap ik ermee, simpel.
Bij mijn weten niet ;) Serieus, social life gaat duidelijk voor.
Uhm? Geen. Tenminste, zo'n computer expert ben ik niet hoor :) Gewoon netjes blijven helpt een hoop
Leuk hoor :) Het bevalt me prima, het is een prima (soms wat tijdrovende) manier van vrijetijdsbesteding.
Mijn ouders snappen het half :) De meeste vrienden weten het op zijn minst en de andere helft is zelf tweaker ;).

Zoiets :D?

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Opsomtopic, Slotjuhhh :+ :P

of moven naar de HK :P

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-11 00:21

Weet ik niet precies. Ik log sochtends voor ik naar school ga even in, puur om m'n forumt te checken of ie nog schoon is. Dan smiddags ga ik alles is op m'n gemakje nalezen (cf, w&l, la, su sowieso soms ook andere fora). Daar ben ik dan een uurtje mee bezig ofzo. Dan log ik savonds nog 2x in om alles nog een beetje te volgen vanaf wat ik dan smiddags heb gepost. Dus zeg per dag 2 a 2 en half uur maximaal ofzo.

Ik ben 2e jaars student 'Vormgeving & Ontwerp van Interactie' op de haagse hogeschool. Dit is kortgezegd een programmeer opleiding gericht op de vormgeving.

Over het algemeen vind ik het nog steeds leuk. Soms heb je wel is buien dat je er echt geen zin in hebt, dan check ik dus alleen topics om te kijken of ze open of dicht moeten en meer niet. Maar 90% van de tijd kom ik op got om te leren en te vermaken.

Nou in principe ben je natuurlijk meer tijd kwijt wat je anders aan andere dingen zou kunnen besteden. Maar verder vind ik dat ik een prima sociaal leven heb, ook volgens de gemiddelde maatstaf van de bevolking

Moet ik hier al m'n kennis gaan neerzetten? Dat lijkt me een beetje veel. Opleiding heb ik al gezegd, verder weet ik relatief vrij veel van w&l zaken af. Verder weet relatief met gewone mensen aardig wat van pc's af (iig genoeg om de systemen in dit huis te runnen met alles erop en eraan).

Het is leuk. Ik vind het zelf ook interessant in organisatorisch opzicht. Het organisatie aspect vind ik zelf binnen mijn opleiding ook het leukst, daarom is dit een leuk leer-project. De gewone users zien natuurlijk niet altijd wat van de organisatie, maar achter de schermen kan je daar zeker nog wel het een en ander van leren. Verder vind ik het leuk om me in w&l bezig te houden, en dan daarbij wat modden hier en daar bevalt me wel.

Vroeger (toen ik overigens nog geen internet had) toen ik nog klein was zeiden m'n ouders altijd dat ik niet zoveel achter m'n pc moest zitten enzo. Dat hoorde je dan ook altijd wel van andere mensen, maar dat ik relatief vaak achter m'n pc zit is onderhand wel geaccepteerd. En men is ook wel gaan inzien dat er verder geen nare gevolgen aan vast zitten. Momenteel vind m'n omgeving er uh niets van, ik bedoel ze hebben een neutrale mening. De meeste vinden het wel grappig wat ik doe maar ze bemoeien zich er weinig mee (en terecht ;) ). Wel is het zo dat wat vrienden van mij zich nu ook op got begeven, wat ze niet hadden gedaan als ik niet op got had gezeten.

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het valt mij op dat telkens dezelfde mensen de vragen beantwoorden en dat die mensen voornamelijk de MOD's zijn.
Ehmm, de mods zijn dus echt niet de mensen die het meeste reageren he...

Verwijderd

Het leven van een MOD = geen;

uitleg == ze jagen op ons met slotjes :P

• Jaymz
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

Als Mod heb ik TMF 'toegewezen' gekregen. Daar surf ik niet eens als mod :P ('t gaat goed aldaar)

Overdag koekeloer ik wel eens (als me werk het toelaat). Maar da's niet meer dan 1 à 2 minuten per check (selectief browsen)

's Avonds struin ik TMF, LA, TFF en SU 'standaard' langs, en fora die in m'n interresse-gebied liggen (Systeembeheer; is dus redelijk breed) SG en HK neem ik wel eens een kijkje

Systeembeheer (enzo) in een 'administratieve omgeving'. -> Netware en NT voornamelijk.

Verslavingen waren toch dwangmatig ? :P

Neuh, niet echt. Als ik socializeer, zit ik niet achter me PC :)

5. Wat voor een kennis en opleiding hebben de mensen die hier vaak zitten en de Mods.

Kennis: Laat ik je daar maar niet mee lastig vallen :)

Opleiding: HAVO + 3 jaar Technische Natuurkunde (HBO), niet afgemaakt + Systeembeheer MKB

Leuk, hoewel ik niet actief modereer (wat wil je in een forum (TMF) waar het niet nodig is)
Het (achter de schermen) bezig zijn in/met/over een organisatie vind ik 'leuk', en heb dat wel vaker gedaan in m'n leven :)

Die weten het niet eens geloof ik (like 99% van de mensen die ik ken hebben weinig met computers/kennen T.net/GoT niet echt.)

Alstu :)

• senater
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

Op maandag 26 november 2001 19:37 schreef raymanontweakers het volgende:
Het leven van een MOD = geen;

jah als je wil werken bij got moet je in je cv zetten dat je minimaal 5 jaar ervaring hebt als jager :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 19:37 schreef raymanontweakers het volgende:
Right... modereren is alleen maar slotjes zetten? :?
Je zou het een weekje moeten proberen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het zal wel uit veel, heel veel lezen bestaan.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 20:10 schreef Exirion het volgende:

[..]

Right... modereren is alleen maar slotjes zetten? :?
Je zou het een weekje moeten proberen.
Haal diep aandem in en uit... niet alles zo serieus nemen... het is gewoon een geintje. :P

ik zet juist de indruk op slotjes omdat die gevreesd zijn :D

sorry.. als ik je ermee beledigd heb..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 22:15 schreef raymanontweakers het volgende:
Haal diep aandem in en uit... niet alles zo serieus nemen... het is gewoon een geintje. :P

ik zet juist de indruk op slotjes omdat die gevreesd zijn :D

sorry.. als ik je ermee beledigd heb..
Ja goed, ik snap 't ook eigenlijk wel ;)

Maar je hebt er geen idee van hoeveel tijd er momenteel in het onderhouden van GoT gaat zitten, voor de hele crew.

Door alle chaos (want dat is het momenteel), zie je door de slotjes het forum niet meer, en ja... je wordt er een beetje moedeloos van als je ziet hoe drastisch het niveau inzakt. Het is echt te erg aan het worden :(

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14

Enkele uren. Aangezien mijn taak wat verder gaat dan alleen mijn eigen forum is het heel verschillend; soms zit ik een hele dag achter de compu. Gelukkig heb ik een heel flexibel team, dus als ik es een dagje weg bent, is er in principe weinig aan de hand.

100% Student

Meestal lol. Soms gaat het even vervelen. Dat leg ik mijn prioriteiten even op iets anders in het HGA leven of ik chill algeheel van GoT. Er zijn ook wel eens momenten waarop ik mijn verantwoordelijk neem, ook al heb ik er geen zin in. Bijvoorbeeld een lastig probleem wat maar niet opgepakt wordt, of een volgepakt SU als ik ontzettend moe ben.

Absoluut niet. Sociaal leven gaat altijd voor.

5. Wat voor een kennis en opleiding hebben de mensen die hier vaak zitten en de Mods.

Mijn computerkennis is vrij matig, ik ben dan ook binnengekomen als Mod I&T (waar ik wél veel vanaf weet). De laatste tijd leer ik veel bij in de hardware fora, die ik 'ontdekt' hebt. Opleiding: P-ICT, jaar werkervaring bij Iquip en thans studie communicatie.

Geweldig. Zeer dynamisch en een stuk verantwoordelijkheid is natuurlijk erg lachen. Het is ook wel eens klote, bijvoorbeeld als je een fout maakt (gebeurt wel eens) of als je kritiek krijgt. Ook zeurende newbie's die hun gelijk gaan halen op ICQ kan heel irritant zijn. Maar na verloop van tijd doe je gelijk /ignore en stoor je je er niet meer aan >:) Maar daar leer je van.

De meesten vinden het raar, zij begrijpen het idee van een online community niet. Maar mijn intieme omgeving respecteert het en vindt het zeker leuk.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Op mn werk staat een dedicated GoT-pc :) maar ik heb er lang niet de hele dag tijd voor. Gemiddeld 2 uur p.d. denk ik.
IT, systeembeheer.
Het is een must, ik word gedwongen :P En daar heb ik heel veel plezier in.
Mn wat? :)
Nee, ik vind van niet, misschien dat mn vriendin er anders over denkt.
Ik ben regelmatig gewoon het hele weekend of een avond niet online.
Ik heb redelijk veel kennissen jah :) en verder ben ik gewoon een domme MTS-er.
Ow sjit :)
Het is leuk, ik heb veel vrienden gekregen op deze manier. Al zal de rest van de crew zeggen dat ik slechts een zeer vage kennis ben :)
Totaal onbegrip.
Of ik het nou uitleg in het nederlands of in het swahili het maakt absoluut geen verschil :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 15:18

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik wil de antwoorden van HlpDsk zien :)

Edit : Wil trouwens nog ff een 'slijm' :) opmerking toevoegen. Ik vind dat er nog steeds netjes&strak geMOD word. De mod's hebben gelukkig genoeg inzicht om te bepalen
Wat serieus, onzin, 'toegestane-onzin' is. Zodat er redelijk goed met slotjes wordt omgesprongen. Met 'toegestane-onzin' doel ik vooral op de HK (de bekende 'bikkel-nachten' E.D.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:36 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik wil de antwoorden van HlpDsk zien :)
Tja, hij zit zo vaak op GoT... ik vraag me af hoe hij dit draadje heeft kunnen missen :? Misschien wil hij niet meedoen aan enquetes :?

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Overigens wens ik dennisdotcom succes bij het toevoegen van deze gegevens aan zijn allmighty GoT-crew-database!

DIT IS MIJN WEBSITE

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:21 schreef Exirion het volgende:

[..]

Ja goed, ik snap 't ook eigenlijk wel ;)

Maar je hebt er geen idee van hoeveel tijd er momenteel in het onderhouden van GoT gaat zitten, voor de hele crew.

Door alle chaos (want dat is het momenteel), zie je door de slotjes het forum niet meer, en ja... je wordt er een beetje moedeloos van als je ziet hoe drastisch het niveau inzakt. Het is echt te erg aan het worden :(
Zou dat komen door de nieuwe n00bs @ hcc..... die tweakers zegen staan en walla.. op de forum n00b topics openen ?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:44 schreef havana het volgende:
Overigens wens ik dennisdotcom succes bij het toevoegen van deze gegevens aan zijn allmighty GoT-crew-database!
Uh dit snap ik niet.. dennis.com is toch geen crew ? ;? en welke database ?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 22:46 schreef raymanontweakers het volgende:
Zou dat komen door de nieuwe n00bs @ hcc..... die tweakers zegen staan en walla.. op de forum n00b topics openen ?
De HCC heeft er wel een impuls aan gegeven, maar de neergang van het niveau is een tendens die al bijna een jaar gaanden is. Het afgelopen half jaar is het ineens behoorlijk verergerd.

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:48 schreef Exirion het volgende:

[..]

De HCC heeft er wel een impuls aan gegeven, maar de neergang van het niveau is een tendens die al bijna een jaar gaanden is. Het afgelopen half jaar is het ineens behoorlijk verergerd.
mhh... devschuur heb ik dat gemerkt maar ik wist niet dat die trend ook in de hardware aan de gang was...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 22:48 schreef raymanontweakers het volgende:
Uh dit snap ik niet.. dennis.com is toch geen crew ? ;? en welke database ?
dennis.com is onze grootste fan :P

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:48 schreef Exirion het volgende:
Off-topic: Komt toch niet door mij, he :? Ik ben er pas een aantal maanden (en dat is korter dan 1 jaar) :)

* Nebuchadnezzar is lief :+

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is ledenstop een optie?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:49 schreef Exirion het volgende:

[..]

dennis.com is onze grootste fan :P
Haha lol :)
Op maandag 26 november 2001 22:49 schreef Nebuchadnezzar het volgende:

[..]

Off-topic: Komt toch niet door mij, he :? Ik ben er pas een aantal maanden (en dat is korter dan 1 jaar) :)

* Nebuchadnezzar is lief :+
/me ergert zich toch zo erg aan n00b Nebuchadnezzar. de verslechtering van got is helemaal zijn schult... ;) ... :P

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 22:51 schreef saviour het volgende:
Is ledenstop een optie?
Als ik alleen voor mezelf spreek: ja. Maar ik denk niet dat het management daar op zit te wachten ;) (en terecht)

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:51 schreef saviour het volgende:
Is ledenstop een optie?
wat denk je zelf :? krijgen de mods 5000 mail per dag of ze xs mogen krijgen... :D

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 26 november 2001 22:53 schreef raymanontweakers het volgende:
wat denk je zelf :? krijgen de mods 5000 mail per dag of ze xs mogen krijgen... :D
Voor een leuke som geld kan alles :7

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 22:54 schreef Exirion het volgende:

[..]

Voor een leuke som geld kan alles :7
uhm.. ff kijken wat ik deze zak heb.. glimmende knaak :P :? en en ???

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:32

GaMeOvEr

Is een hork.

mwoah, een uur of 4 per dag minimaal.
Ik ben netwerkbeheerder (Hardware matig, Cisco) en doe gebruikersondersteuning. (Ja, Helpdesk ja ;) , intern voor het bedrijf.)
Nog steeds lol in, maar dat moet je niet uit je functie halen, maar uit de toegevoegde waarde die jouw werk voor het forum heeft.
Soms, als ik het druk heb op GoT en er van alles geregeld moet worden, zou ik mijzelf moeten aanleren op mijn connectie eerder te verbreken. ;)
Ik heb LTS elektro C/D (jaja !) en heel vakgerichte opleidingen. (NT, CCNA, enz.)

Druk en ondergewaardeerd door de users gemiddeld, echter veel invloed op de gang van zaken in een forum, positief en negatief. Daar moet je mee leren omgaan. Je moet weten dat je je voldoening niet uit het modden zelf haalt, maar uit waar het in resulteerd.
Wisselend, de ene vindt het cool, de andere ziet het nut/de aantrekkingskracht er niet echt van in.
Ik hoop dat er een aantal mensen zijn die dit willen benatwoorden, niet dat ik gelijk aspiraties heb om MOD te worden, maar gewoon uit interesse.

Succes !
ja hoor. :)

Aannames zijn fataal.

• Eindbaas
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 20:11
ja die HCC hebben weer mooi wat opgelevert hahahahahaha :) :P

Verwijderd

Mogen n00b mods die nog in proeftijd zitten ook antwoorden? :P

Tja....Euh veel te veel tijd. Houdt het maar op > 2 uur in ieder geval. Ik probeer altijd zoveel mogelijk vragen te beantwoorden. Vind ik gewoon leuk :) Probleem is dat er wel enorm veel tijd in gaat zitten.
Ik kan uiteraard niet goed inschatten hoe het nu wordt, aangezien ik nu ook tijd vrij moet maken voor modden naast antwoorden geven op vragen. Ik las sowieso al enorm veel topics door, dus dat zal sowieso niet veranderen ;)

Overigens is die 2 uur uiteraard een schatting. De ene dag is het veel meer en de andere dag wat minder natuurlijk.
Er zijn ook echt wel eens GoT-loze dagen ;)

Ik ben nog student :) . Ik gok niet dat je echt heel geinteresseerd bent in mijn weekendbaantje :P
Ik heb tot voor kort Technische Informatica gestudeerd (WO-niveau 3e jaar), maar stap in Januari over op HI (HBO niveau).
Simpelweg, omdat ik me helemaal niet meer in kon zetten voor mijn studie. veel te theoretisch, naar mijn idee (plus wat prive-dingetjes )

Tja, dat is een vraag die ik moeilijk kan beantwoorden nu.
/me is nog wel hele erge n00b-mod :P
Ik vind het tot nog toe enorm leuk. Zal ook wel zo blijven.
I.m.o moet je zoiets ook wel leuk vinden, want het gebeurt puur op vrijwillige basis.

Nope, dat is en blijft altijd nummer 1.
Internet vrienden zijn leuk, maar i.r.l. vrienden/kennissen gaan nog altijd voor :)

Kennis, is iets waar ik niet zelf over wil oordelen.
Aan de reacties te horen van mensen in NOS, heb ik redelijk wat kennis over de onderwerpen in NOS.
Ik interesseer me sowieso voor alles wat maar met computers te maken heeft.
/me weet al heel lang wat hij wil gaan doen.

Opleiding is zoals gezegd vanaf januari HBO Hogere Informatica.

Tja, daar kan ik nu nog niet over oordelen. Daar is het gewoon te vroeg voor. Tot nog toe vind ik het wel leuk in ieder geval. Het is de hele andere kant van het forum zien ;)

Uit mijn omgeving weet nog niemand het eigenlijk. Het is namelijk niet zo, dat ik 24/7 over computers ed. leuter ;)

Succes !
Bij deze dus :)

• Gardocki
  • Niet online
Het leven van een MOD
:P

They made me do it.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dat ligt eraan.. Als HGA liggen mijn taken en verantwoordelijkheden iets anders dan bij een moderator het geval is... maar ik schat toch zeker 3 uur per dag dat ik actief op GoT vertoef. :)
Ik klooi wat met Photoshop en Quark XPress op mijn werk. :) Soort uitvoerend PR-medewerker.. iets in die geest.
Soms zit het mee... En als het tegenzit dan nemen we ff pauze. Goed kunnen relativeren helpt trouwens enorm.
Definately. Ondanks dat ik goed oplet niet helemaal wereldvreemd achter mijn PC te zitten, betrap ik me er soms op dat ik vaker op GoT zit dan dat ik de kroeg inga o.i.d., maar er komt alweer verbetering in. :)
Basiskennis: ijs is koud.
Extra kennis: gras is groen. ;)

Ff zonder dollen; de meeste kennis vergaar je door lang genoeg te leven en in die periode veel uit te proberen. Zonder trial and error bereik je weinig, en van voorgekauwde shit leer je weinig.
Ik heb overigens een opleiding tot elektro- en elektronicamonteur achter de rug.
Laat maar komen. :)
Wel grappig. :) En tegelijk wat beangstigend; mensen verwachten van jou ineens een stuk meer dan van een "gewone" gebruiker. En als je dan ook nog crewlid van een bekende community bent als T.net, dan begint dat naar een Bekende Nederlander-schap te neigen, zoals sommigen van ons op de HCC-dagen gemerkt hebben. :P
Mijn omgeving verklaart me voor gek, maar komt tegelijkertijd vragen of ik even hun computer wil komen fixen, want "jij bent toch zo'n computertovenaar?" Tja... We laten ze maar in de waan. ;)

Succes !
Bij deze. :)

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

24/7
Zit nog op school
Heb het wel gehad als mod, vind er weinig aan.
Ja, zwaar. Daarom wil ik weer gewoon user zijn.
Ik kan tot 10 tellen en weer terug. 8-)
Saai, GoT is te rustig. :z
Die aanbidden me, ze kijken echt bij me op. :7
Bij deze.
Succes !
Dank je. :)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 23:54 schreef jelmervos het volgende:

[..]
Waarom is jou naam niet rood :P .. enquete was mods only :D

Verwijderd

Ik sluit me bij jelmervos aan :+
Vooral het stuk over de kennis :7
Op maandag 26 november 2001 23:57 schreef raymanontweakers het volgende:

[..]

Waarom is jou naam niet rood :P .. enquete was mods only :D
Nietes! Ook mensen die hier heel erg vaak komen zouden hem mogen invullen :P

Maar goed, aangezien er een of ander recalcitrant, puberaal figuur tegen me zei "kkheb jou hier nog niet gezien" zal ik het maar even serieus invullen :P
Verschilt heel erg, ongeveer een uur of 2 per dag, soms meer, soms minder, soms helemaal niet als ik even een dagje geen zin heb.
Ik studeer nog (CKI in Utrecht).
Ik doe het - uiteraard - omdat ik het erg leuk vind :)
Absoluut niet.
Ik weet hoe ik een slotje moet zetten :+
Nee serieus, de kennis die ik heb is grotendeels door ervaring en zelf bijlezen/leren.

Nog steeds erg leuk, af en toe gebeurt er wel eens iets waar je van baalt (je doet erg je best voor iemand maar dat wordt je niet in dank afgenomen bijvoorbeeld), maar dat hoort er gewoon bij.
Het is wat GO zegt, je moet naar het resultaat kijken, als je ziet dat het goed loopt dan geeft dat gewoon veel voldoening :)
Niet zo erg veel eigenlijk, de meeste van mijn vrienden zijn al blij als ze een word document succesvol gemaild hebben naar een ander, dus ik heb het nooit zoveel over GoT :o

• Gardocki
  • Niet online
Ik kijk meestal in Active Topics, maar daar zit ik ongeveer 1 uur per dag tot soms 7 of 8 uur per dag. Ligt eraan of ik tijd heb.
Keb geen baan :)
Allebei.
Welk sociaal leven? :D
Ik heb mijn MAVO diploma, en ik ben nu bezig met een opleiding om netwerk/systeembeheerder te worden. Maar als ik een dag op GoT zit, leer ik meer dan op school.

They made me do it.

• Tom
  • Niet online

Tom

kweenie..verschilt heel erg

Webdesign/development

Bedoeling is wel dat ik er lol in heb

Sociaal leven?

'kheb m'n MAVO-DIPLOMA

geweldig

Leuk :+

Verwijderd

Dan vul ik hem toch ook ff in :P
half uurtje ofzo... verder zit ik op devshed & phpbuilder te rotzooien
Ik zit op een vernieuw ICT opleiding, waar we nog steeds na 1.5 jaar niks hebben geleerd :'(
Jah ik word door de meeste gedwongen om op got te blijven :P
Daarvoor moet ik er eerst een hebbu..
Mavo (technische vakken) => geen toelating havo dus zit op MBO ICT lyceum @ hilversum klas 2 :(
Met al die zeikende users, n00bs ? wat denk je zelf :P
Ik ken niemand... no social live remember :P
uhmmm...
Succes !
Tnx :D

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Als dit allemaal wilt weten mag je het ook IRL vragen hoor vince ;)
Doordeweeks: 2,5 uur 's weekends 8 +-
Student HIO ;)
Meestal wel LOL maar als je 20 ICQ-tjes in 3 minuten ontvangd om dingen te sluiten kan de lol ineens ver weg zijn ;)
ja en nee, Forum beschouw ik ook als een soort van sociaal leven.
kennis: java + programmeren vooral (daarom zit ik ook in P&W)

Ligt eraan, als je mod wordt met het idee dat je dan ineens oppermachtig bent dan zal het tegenvallen. Het is toch een soort verplichting die je jezelf oplegd (op laat leggen). Het is wel fijn om ipv je te lopen ergeren aan bepaalde zaken je nu in kan grijpen.
Die vinden toch al dat ik teveel achter de pc zit. Van de meeste mensen krijg ik te horen dat ik te hard * newbie onvriendelijk mod.
Succes !
Dank je wel

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Veel te veel :P
Mwah, uurtje of 3 toch wel.
Baan? Niks vasts nog, beetje hier en daar bijprutsen.
[Theo Maassen mode] Ok moi :)
Ik heb er erg veel lol in :)
Dat expansion pack heb ik nog niet gedownload :P
Kennis... aardig wat, al zeg ik het zelf, opleiding niet zo gek veel. Maar daar komt volgend jaar verandering in :)
Ik ben geen mod :P
Naja, ik vind het best kool. Leuk om ergens iets 'nuttigs' te kunnen doen. Laatst ben ik voor het eerst herkend in een snackbar... en dat terwijl ik off-duty was :'( ;)
Nee, da's opzich wel leuk :)
Krijg je weer van die vragen 'kun je niet ff HK access regelen, dan krijg je van mij een frikandel'. Het is dat ik er al 2 op had... ;)
Mwah, mijn ouders + broer weten ervan en het lijkt hen wel leuk, ze weten alleen totaal niet wat ik doe enzo.
De rest weet het helemaal niet. Zal ze ook wel een biet wezen denk ik :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Tja, weet ik niet, veel iig, zeker 4 uur per dag.
Cobol Programmeur
Ik heb er nog steeds lol in, anders zou ik het niet doen, het is een deel van mijn leven geworden, een leuk deel :)
Tenminste, algemeen genomen dan, er zijn altijd wel dingetjes die minder leuk zijn
Mwah, ja wel een beetje, maar ik maak altijd tijd vrij voor sociale activiteiten, in het weekend ben ik ook niet echt met modden bezig, GoT is vrij goed geintegreerd in mijn sociale leven zeg maar.
Havo, Mas (kaderfunctionaris dierverzorging), beiden niet afgerond, voor de rest verkorte opleidingen op hbo niveau zoals applicatieprogrammeur cobol, sql, unix etc.

Ja leuk :) Ik ben misschien niet altijd even actief of streng maar dat is mijn bedoeling ook niet, gewoon om het leuk en gezellig te houden en het enigzins in goede banen te leiden.
Een soort juffrouw zeg maar ;)
Tis wel iets wat echt bij me is gaan horen...
Verschillend, vriendje is er nu wel aan gewend, vind het alleen lastig als ik me afreageer op hem als een tweakertje weer lastig is ;) ouders vinden dat ik teveel op internet zit, maar toch beginnen ze te beseffen wat ik hier eigenlijk doe...
De rest vindt het wel leuk...

Succes !

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:01

The Legend

*Plop*

Voor de rest heb ik niet zoveel tweakende vrienden (normale vrienden om het zo maar te zeggen) en die weten niet eens dat ik zo "belangrijk" ben :p ;)
En bedankt he! :(

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 10:24 schreef Jotti als antwoord op de vraag "Lijdt je sociaal leven eronder?":
Dat expansion pack heb ik nog niet gedownload :P
ROTFLMAO (die is geinig) :P :+

Verwijderd

En waar blijft hlpdsk? (of heb ik hem nou gemist? :+ )

• Tom
  • Niet online

Tom

ja t leve is niet altijd rozenschijn en manegeur als mot op et forum..

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is dat zo? Ik moet zeggen dat ik in AV wel behoorlijk actief antwoord, maar dat ik de "help me geluidskaart doet het niet" vragen toch wel systematisch niet aanklik :o.
Per dag toch wel een uur of 3 a 4 gemiddeld. Soms een aantal dagen niet of HEEL weinig, maar meestal toch wel een tijd hoor
Ik werk part-time in het dufste callcenter van nederland :P Daarnaast studeer ik Biologie en Medisch Laboratorium onderzoek in Utrecht (HBO).
Het heeft zeker iets dwangmatigs gehad! Nu probeer ik erop te letten :).
Deels. Ik moet toegeven dat door de tijd die ik hier insteek, ik minder tijd steek in naschoolse activiteiten enzo. Ik ben er zeker geen vrienden door kwijtgeraakt en ik ben wel iemand die graag veel vrienden heeft.

Via het forum heb ik trouwens ook een aantal goede vrienden leren kennen, die in de buurt wonen. (Floris en vooral Jag als belangrijkste voorbeelden). Verder heb ik binnen en buiten de crew nog een flink aantal mensen waarmee ik het goed kan vinden. De crew vind ik zowiezo gezellig. Een IRC kanaal waar alleen crew inkan en een crewforum helpen daar flink aan, samen met een gezamelijke interesse: GoT :).

M'n normale vrienden uit de middelbare school opleiding zie ik allemaal nog vrij regelmatig, de luitjes uit mijn buurt wat minder, maar zo af en toe nog wel en het is altijd weer gezellig :).

In Utrecht op m'n kamer heb ik nu ook weer een goede kennissenkring opgebouwd en ik heb er een aantal leuke vrienden bij (mensen noem ik niet zo heel snel vrienden).
Ik heb VWO gedaan, en ik heb twee maanden in Enschede Informatica gestudeerd :P. Nu zit ik in Utrecht en doe wat ik hierboven al schreef :).
Pfff, ik vond die hierboven al moeilijk :(.
Ik vind het fijn, dat ik actief kan bijdragen om 'mijn' forumpje een beetje netjes te houden. Soms word ik moedeloos van het feit dat er mensen overal altijd over willen zeuren.
Zijn er veel domme topics, dan doe ik het niet goed. Sluit ik veel domme topics dan ben ik slotjesgeil. Daar moet je altijd en immer bovenstaan en dat kan soms weleens lastig zijn.

Ook zijn er weleens mensen die zich zo af en toe vervelen en dan in [forum=15] een discussie gaan starten waarin ze je op woordjes gaan pakken. Dat kan voor die lui soms wel leuk zijn, alleen is dat voor de crew niet leuk, als dat elke week wel 10x gebeurt.

Verder heb ik een week gehad, waarin ik gewoon niets te doen was en ik gewoon teveel hooi op me vork nam. Ik bemoeide me overal mee en raakte erg geirriteerd in dit forum (LA dus). Daar heb ik van geleerd dat ik toch maar niet alleen maar dit moet doen, ook al heb ik niets anders te doen eventjes :o.
Die snappen er helemaal niets van, al kan ik het ze wel vaak uitleggen. Ik vermoei namelijk niet mensen met oeverloos geblaat over Audiobende enzo. Dat doe ik op het forum wel. Daar kan ik mijn 'gekke' hobby ei kwijt. IRL kan ik het dan weer over andere dingen hebben :).
Succes !
Gewoon aspiraties blijven houden, wie weet :P ;).

Senkjoe :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Op dinsdag 27 november 2001 10:14 schreef wasigh het volgende:
Meestal wel LOL maar als je 20 ICQ-tjes in 3 minuten ontvangd om dingen te sluiten kan de lol ineens ver weg zijn ;)
O-)

* D2k was de aanstichter :) (ok samen met dusty)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Op dinsdag 27 november 2001 18:18 schreef JvS het volgende:
Biologie en Medisch Laboratorium onderzoek
Onder welke hotkey heb jij deze sequence zitten? :P

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:29 schreef iefje het volgende:
En waar blijft hlpdsk? (of heb ik hem nou gemist? :+ )
Enquetes zijn vervelend.

• JvS
  • Laatst online: 22:31

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 28 november 2001 02:07 schreef Jotti het volgende:

[..]

Onder welke hotkey heb jij deze sequence zitten? :P
Helaasch, nog steeds niet. Maar ik heb een work-around :). Ik heb een reply.txt met daarin wat vaker voorkomende reply's onder een hotkey :P. Ik hoop daar ooit deze sequence aan toe te voegen (jaja, ik ben lamlendig).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Floor-is
  • Laatst online: 21-11 10:35

Floor-is

5.2

Hoewel ik dan geen modje ofzo ben, zal ik het ook maar invullen. ;)

Ik modereer niet zo heel veel op het forum, misschien een half uurtje per dag dat ik langs SU hobbel of dingen tegenkom als ik me als gebruiker gedraag.

Ik werk bij Tweakers.net BV, ik doe financiele en commerciele dingen. Niet echt computergerelateerd dus, maar wel leuk. Natuurlijk zijn er veel dingen die niet leuk zijn, maar als je ziet dat mensen je steunen en dat bepaalde dingen lukken, dan ben je uiteindelijk toch heel blij met het resultaat. Dat is natuurlijk ook wat telt, het resultaat op langere termijn.

Hiernaast heb ik samen met Daniel een bedrijf, we doen allerlei dingen op het gebied van consultancy en internetmarketing, dit is net gestart, dus is nog geen echt grote klanten en we zitten nog niet tot onze oren in het werk enzo. ;)

Ik doe wat ik doe voor het plezier, maar er is ook wel iets dwangmatigs, een soort morele verplichting om aan de slag te gaan...

Ik zou graag zeggen van niet, maar dan zou ik niet helemaal eerlijk zijn. Ik heb wel vrienden gemaakt door de site, maar ook wel wat mensen uit het oog verloren. De laatste paar weken kan ik mezelf redelijk inhouden in de avonden, ik merk gelijk een boel verschil. Veel hechtere contacten met vrienden, kennisen etc. etc.

Ik heb HAVO gedaan, daarna een priveopleiding in Den Haag. Hierna ben ik in Utrecht Bedrijfskader gaan doen, wat ik niet heb afgemaakt.
Kennis is een betrekkelijk iets, je leert veel dingen, je doet ervaring op en je past dit met vallen en opstaan toe. Ondertussen heb ik ook mijn eigen bedrijf, waar je toch wel merkt dat kennis op bepaalde vlakken echt dun verspreid is in ons kikkerlandje, wat aan de ene kant jammer is, maar aan de andere kant natuurlijk kansen biedt. :)

Tot zover de 'gesloten vragen' ;)<hr>
Ik ben geen mod, daarom beantwoord ik het maar over wat ik wel ben. :P
Het is vaak best zwaar om te moeten doen wat je doet, maar het hoort bij het werk. Het is best vervelend en vooral moeilijk om acties die je crewleden willen doen te moeten afwegen naar een commercieel aspect en zo goed en kwaad als het gaat te proberen om een oplossing te vinden die de bezoeker niet schaadt, maar toch geld in het laatje brengt.
Het is ook wel eens vervelend dat mensen verkeerde personen aanspreken, wat ook wel weer logisch is omdat het niet zo heel doorzichtig is allemaal qua organisatie voor de bezoekers.
Natuurlijk moet plezier de boventoon zijn in je werk, maar soms is dat een paar daagjes niet mogelijk omdat er ineens heel veel dingen gedaan moeten worden, gelukkig krijg je na dergelijke acties vaak wel complimenten en dat is waar je het natuurlijk voor doet. :)

Ik kom uit een ondernemersgezin, zowel mijn moeder als mijn (stief)vader hebben een eigen bedrijf. Ik heb zo'n 11 tante's en ooms, waarvan veel een eigen bedrijf hebben, ik ben dus opgegroeid in de ondernemers-sfeer en al deze mensen vinden het dan ook geweldig dat er eindelijk iemand is die de core-ICT induikt. Ze begrijpen wel niet zo goed wat het bedrijf nou precies doet, maar zien wel dat het enorm groeit en dat het veel potentie heeft. Ik kan bij ze terecht voor raad en advies, wat natuurlijk ook altijd prettig is.
Mijn vriendin wordt er af en toe best wel gek van omdat ze ziet dat ik hard werk, maar niet echt betaald krijg vooralsnog. Dat brengt soms wat ongeloof met zich mee en ze verklaard me dan ook af en toe voor gek als ik weer een dag van 20 uur heb gemaakt...

Succes !

You're welcome enzo :)

Bericht hierboven

• McVirusS
  • Laatst online: 23-10 00:49
Verschilt......ligt eraan hoeveel vrije tijd/zin ik heb......maar toch wel paar uur per dag.
2. Wat voor een baan hebben de MOD's en mensen die hier veel zitten?
Webdesigner/developer (ja dat is te combineren).
Heb er nog steeds lol in :).
Welk sociaal leven :?
Geen :P
Meestal erg leuk; als het dat niet meer was dan zou ik ermee stoppen.......voor de rest valt er weinig over te vertellen he :).
Mjah......beetje lastig uitleggen wat nou precies moderator op een online forum zijn inhoudt......maar diegene die het wel begrijpen vinden het wel leuk geloof ik ofzo :?

• Tom
  • Niet online

Tom

Op woensdag 28 november 2001 14:14 schreef McVirusS het volgende:

[..]

Verschilt......ligt eraan hoeveel vrije tijd/zin ik heb......maar toch wel paar uur per dag.
[..]

Webdesigner/developer (ja dat is te combineren).
[..]

Heb er nog steeds lol in :).
[..]

Welk sociaal leven :?
[..]

Geen :P
[..]

Meestal erg leuk; als het dat niet meer was dan zou ik ermee stoppen.......voor de rest valt er weinig over te vertellen he :).
[..]

Mjah......beetje lastig uitleggen wat nou precies moderator op een online forum zijn inhoudt......maar diegene die het wel begrijpen vinden het wel leuk geloof ik ofzo :?
copy paste dan mijn zooi gewoon ofzo :D

Verwijderd

Op woensdag 28 november 2001 02:08 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Enquetes zijn vervelend.
Volgens mij wil je goewoon niet deze vraag beantwoorden:
>:)

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 17:38 schreef Tom het volgende:

ja t leve is niet altijd rozenschijn en manegeur als mot op et forum..
staan die twee puntjes voor "is"???

anders ga ik wel weg hoor :p
Pagina: 1