Toon posts:

Vaagste hardware probleem ooit

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nou wellicht niet, maar vreemd is het wel. Twee weken terug stopte een PC hier op kantoor met werken, zomaar ineens, terwijl je aan het werk bent POEF monitor op standby. Vaag.

Nou dan ga je dus de computer es openbreken op te kijken wat er intern allemaal gebeurd. Het was een Duron 700 draaiende op een MSI bordje trouwens. Maar goed, computer opengemaakt, aangezet...mooi 4 rooie ledjes op het mobo -> hij kwam niet eens voorbij de chipset test. Uiteraard vanalles geprobeerd, PC helemaal gestript, bios geflashed etc etc, niks hielp. Toen maar eens een andere processor erin, een andere Duron700...hielp ook niks dus. Mijn conclusie: mobo overleden. Nog geen dag later houdt een ander systeem er óók mee op, met precies dezelfde symptomen. (ook een Duron 700 op een MSI bordje). Vaag.

Maar goed, ik meteen een teringhekel aan MSI voor de rest van m'n leven en op hoge poten naar m'n leverancier dat ik twee nieuwe mobo's nodig had en dat het geen MSI bordjes mochten zijn. Affijn, na wat zeuren twee mooie Asus bordjes meegekregen die ik meteen ben gaan inbouwen, computer aangezet...weer niks! De power gaat aan, de fans gaan aan, de HDD spint op maar géén beeld, géén biepje NIKS. Vaag.

Nu nog wel het vaagste: zolang de IDE kabel van de HDD níét op het mobo is aangesloten, spint ie bij het booten, maar als ik de IDE kabel wél aansluit, dan spint ie niet op. Váág.

Ik heb in allebei de systemen vanalles geprobeerd, ander geheugen, andere grafische kaart etc. etc. Ik heb écht geen flauw idee :'( :'(

Iemand dit ooit meegemaakt en toevallig een héle goeie suggestie?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
IDE devices spinnen niet op als de IDE bus geblokkeerd is, heb je een POST card bij de hand? klinkt alsof er nog meer stuk is dan alleen je mobo

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Probeer eens nieuwe/andere voeding zou ik zeggen...

Klinkt een beetje alsof ergens de voeding ineens een hele zooi vermogen kwijtraakt om 't zo maar te zeggen...
Kan best ergens ander probleem zijn, maar aangezien je al een nieuw mobo hebt geprobeerd zou ik 't toch wel ergens anders gaan zoeken...

Wat ook kan is een minieme kortsluiting, sommige voedingen slaan dan zelf helemaal dicht, anderen geven alleen stroom op de externe aansluitingen (dus de kabeltjes naar CD-rom en HD) en geen stroom naar mobo...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 17:22 schreef Dragon_Lee het volgende:
Probeer eens nieuwe/andere voeding zou ik zeggen...

Klinkt een beetje alsof ergens de voeding ineens een hele zooi vermogen kwijtraakt om 't zo maar te zeggen...
Kan best ergens ander probleem zijn, maar aangezien je al een nieuw mobo hebt geprobeerd zou ik 't toch wel ergens anders gaan zoeken...

Wat ook kan is een minieme kortsluiting, sommige voedingen slaan dan zelf helemaal dicht, anderen geven alleen stroom op de externe aansluitingen (dus de kabeltjes naar CD-rom en HD) en geen stroom naar mobo...
Voeding kan ik wel proberen ja...hoewel het ledje op het mobo goed blijft branden alsmede het power on ledje van de kast...en de processorfan het gewoon doet..váág :?

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 17:12 schreef MrRudi het volgende:
Iemand dit ooit meegemaakt en toevallig een héle goeie suggestie?
Heel gek... mij overkwam laatst ook al zoiets :)

Effe serieus, dat verhaal van die voeding lijkt me stug aangezien ik al een andere voeding had geprobeerd op een van die computers, ik begin steeds meer de (onstabiele?) stroomtoevoer op kantoor te verdenken. Dat in combinatie met hardware die door de kleinste piek al over de zeik gaat. Dit is iig twilight zone stuff. ;(

Verwijderd

hang een een multimeter aan je voeding en kijk eens wat hij levert in verschillende situaties.
dan weet je in ieder geval of hij genoeg spanning levert.
en als je de netspanning verdenkt probeer eens een UPS vangt ook pieken en dippen van net op.

Verwijderd

Bij mij op kantoor zijn op 1 dag vijf verschillende laser jets IV kapot gegaan en niemand begreep waaraan het lag van HP zijn toen mensen langsgeweest en uiteindelijk bleek onze energievoorziening enigzins te fluctueren (pas na dagen full-time meten uitgevonden fluctuatie traden maar heel even op, reden paniek was dat wij de eerste waren die deze printers kregen en HP toch wel bang was dat er een fabricage fout was opgetreden en ze nog 100 printers moesten vervangen.......) blijkbaar was dit genoeg om vreemde dingen op het printplaatje te veroorzaken....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 21:43 schreef Profile het volgende:

[..]

Heel gek... mij overkwam laatst ook al zoiets :)

Effe serieus, dat verhaal van die voeding lijkt me stug aangezien ik al een andere voeding had geprobeerd op een van die computers, ik begin steeds meer de (onstabiele?) stroomtoevoer op kantoor te verdenken. Dat in combinatie met hardware die door de kleinste piek al over de zeik gaat. Dit is iig twilight zone stuff. ;(
Kan maar ik heb zoiets van "als alles stroom krijgt, de fans opstarten en de HDD opspint, dan kan het haast niet de voeding zijn"

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
het kan idd liggen aan onstabiele stroomtoevoer
hebben jullie toevallig een ups staan met monitoring software ?. dan kun je kijken of er voltage pieken zijn en die vergelijken met de tijden waarop de systemen eruit geklapt zijn.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op dinsdag 27 november 2001 22:00 schreef Bamibal het volgende:
het kan idd liggen aan onstabiele stroomtoevoer
hebben jullie toevallig een ups staan met monitoring software ?. dan kun je kijken of er voltage pieken zijn en die vergelijken met de tijden waarop de systemen eruit geklapt zijn.
Maar als ze een UPS zouden hebben zouden ze in de eerste plaats al geen last hebben gehad van stroompieken aangezien de meeste UPS die er wel uitfilteren.

maffe nick/sig/ondertitel/icon trouwes :D
'k lig hier dubbel :P

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Op dinsdag 27 november 2001 22:12 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Maar als ze een UPS zouden hebben zouden ze in de eerste plaats al geen last hebben gehad van stroompieken aangezien de meeste UPS die er wel uitfilteren.

maffe nick/sig/ondertitel/icon trouwes :D
'k lig hier dubbel :P
sorry dat ik je zo heb laten schrikken >:)

maaruh een ups kan op 1 of meerder pc's hangen
ik dacht dat ze er misschien een op de server hadden zitten (en niet op de ws-en)

en een smart ups logged wat hij filtert dus dan zie je p'sies wat er allemaal gebeurd

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Probeer eens een nieuwe IDE-kabel.
Of haal ze d'r allemaal uit en sluit ze een voor een weer aan.
Hielp bij mij wel. Wist direct wat er kapot was :)

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 17:51
Op dinsdag 27 november 2001 22:50 schreef Tha_Freeser het volgende:
Probeer eens een nieuwe IDE-kabel.
Of haal ze d'r allemaal uit en sluit ze een voor een weer aan.
Hielp bij mij wel. Wist direct wat er kapot was :)
volgens mij is dit ook het probleem, check je IDE kabel(s) en harde schijf(ven)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 22:58 schreef Wirf het volgende:

[..]

volgens mij is dit ook het probleem, check je IDE kabel(s) en harde schijf(ven)
De harde schijf zit nu in de computer waar ik dit op type, dus die werkt nog :) De IDE kabels waren nieuw, maar ik wil ze nog wel eens verwisselen. Maarruh, als de IDE kabels kaduuk zijn zou de PC verder toch nog wel moeten werken, als je een PC in elkaar draait met mobo/CPU+grafische kaart+geheugen moet ie eigenlijk al beeld geven...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien een ATX-resetje :?

• geenidee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi,

nou ik had laatst ook zoiets met het niet opstarten bij een bedrijf waar ik een cdromspelertje in had gezet. als de ide kabel erin zat startte'ie niet door en als ik em eruit haalde wel.
bij mij werkte het toen door de idekabel er anders op te zetten, dus de rode kant van de idekabel niet aan de kant van de voeding aansluiten. misschien helpt dit??
Pagina: 1