Ik probeer fatsoenlijke 17" TFT shootouts te vinden, maar ik heb geen succes. Hebben jullie aanraders (of links naar reviews/shootouts)?
Verwijderd
ik heb op de hcc een 17 inch dell black tft gekocht, helemaal nieuw zei de verkoper 
kom ik thuis en ik heb al twee dooie pixels en cd-rom zit er niet bij
Nou ja, ik heb een dooie pixel op mijn Z600TEK-laptopschermpje, ik kan er mee leven... Ik bedoel, de kans dat er een dooie bij zit is erg groot. Het is lang niet zo erg als die lijntjes die die flat-crt's hebben...
Verwijderd
Een TFT mag tot 5 dooie pixels hebben weet je wel , enkel Philips heeft Zero policy op dead pixels ...
Verwijderd
Hangt van de fabrikant af. Philips is 0 dode pixels en bij bv NEC is dit max 3 dode pixels.Op maandag 26 november 2001 19:00 schreef real_raichu70 het volgende:
Een TFT mag tot 5 dooie pixels hebben weet je wel , enkel Philips heeft Zero policy op dead pixels ...
Ik had problemen met mijn NEC scherm en ze hebben hem direct komen vervangen. Bij het originele scherm (dat met problemen) zaten er 0 dode pixels. Bij het nieuwe scherm zitten er 2 dode pixels maar je zal al goed moeten zoeken om die 2 dode pixels op een totaal van 1.310.720 pixels te vinden.
5 dode pixels?? uhh??? Da's wel erg veel. Waarschijnlijk bedoel je sub-pixels. Nu beginnen steeds meer fabrikanten op zero-tolerance uit te komen. Verschillende fabrikanten geven daar al garantie op. Philips is ook zo'n fabrikant. Let wel, nog niet op allemaal hoor. De 170B nog niet. Is overigens wel een perfect scherm.
Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K
Verwijderd
IK heb trouwens ook een vraagje over mijn TFT, ik heb gister gekocht, dus ik ben er niet zo bekend mee 
Op 1280 x 1024 krijg ik hier maar 256 kleuren, terwijl dat de aangeraden resolutie is. Ik maak gebruik van de analoge kabel en ik heb een s3 virge 2mb pci
iemand enig idee waaraan het probleem kan liggen?
Op 1280 x 1024 krijg ik hier maar 256 kleuren, terwijl dat de aangeraden resolutie is. Ik maak gebruik van de analoge kabel en ik heb een s3 virge 2mb pci
Je videokaart (uit de steentijd) kan niet meer kleurtjes produceren op die resolutie.Op maandag 26 november 2001 19:19 schreef mxstrAEm het volgende:
IK heb trouwens ook een vraagje over mijn TFT, ik heb gister gekocht, dus ik ben er niet zo bekend mee
Als je geld hebt voor zo'n TFT heb je ook wel geld voor een fatsoenlijke VGA kaart
Office apps enzo --> Matrox G400 oid
Gaming ------------> NVidia Geforce2 of 3 (of Radeon, schijnt ook ok te zijn)
Verwijderd
Ik heb ook 1 dooie pixel in m'n VMP411 , en die zie je ook niet . Ook van de scanlijntjes heb je geen last . Die dingen zijn gewoon veel te klein om op te vallen ...
Verwijderd
't is ook maar een test-pctje waarop ie aangesloten isOp maandag 26 november 2001 19:26 schreef zaphod_b het volgende:
[..]
Je videokaart (uit de steentijd) kan niet meer kleurtjes produceren op die resolutie.
Als je geld hebt voor zo'n TFT heb je ook wel geld voor een fatsoenlijke VGA kaart
Office apps enzo --> Matrox G400 oid
Gaming ------------> NVidia Geforce2 of 3 (of Radeon, schijnt ook ok te zijn)
Verwijderd
In mei ?? en in september hebben er in de C'T uitgebreide tests van TFT schermen gestaan.
Een TFT heeft toch geen scanlijnen?? Dat is toch alleen bij CRT-monitoren met een volledig vlakke beeldbuis??Op maandag 26 november 2001 19:34 schreef mxstrAEm het volgende:
[..]
't is ook maar een test-pctje waarop ie aangesloten is) , ik ben nog aan het bouwen, oh ja die scanlijnen zie ik hier niet van voren, alleen als je van opzij kijkt, dus das nie zo erg. Die irri rode pixel precies in het midden van mijn scherm
Verwijderd
Hmm lekker, als ik uit een hoek van 90 graden kijk zie ik hele dunne vertikale lijnen lopen op ongeveer 0.5 cm afstand van elkaar van ongeveer 1 mm...vaagOp maandag 26 november 2001 20:25 schreef schumacher het volgende:
[..]
Een TFT heeft toch geen scanlijnen?? Dat is toch alleen bij CRT-monitoren met een volledig vlakke beeldbuis??
productiedatum van mijn TFT is ook niet volledig up-to-date geloof ik: februari 2001
Ik ga definatedly terug naar PC-oke, want deze TFT is niet echt not oke
ik heb een phillips 181P en ik mag nie klagen, is 21 inc lcd scherm, alleen jammer van de resolutie, maar wat je bij hij is behoorlijk licht en hij loopt op 10mhz
nadeel is is dat ie duur is(ik heb hem gelukkig nie zelf gekocht
)
nadeel is is dat ie duur is(ik heb hem gelukkig nie zelf gekocht
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
3000 is het absolute maximum wat ik voor een 17" TFT neer wil leggen. Ik koop dat ding omdat het niet op gitaren stoort (ik neem op met computer enzo), omdat het ruimtebesparend is en omdat het ontzettend gaaf en cool en patserig is
, whahahahahaha... Maar ook erg duur. 
Maar ik heb d'r wel wat voor over. Het zou leuk zijn als ik nog wel een beetje kon Photoshoppen met zo'n ding, maar ik lees en zie dat zwart nooit helemaal zwart is. Nou ja, daar houd ik dan rekening mee...
Maar, nog meer goeie 17" TFT's van Fl < 3000?
Maar ik heb d'r wel wat voor over. Het zou leuk zijn als ik nog wel een beetje kon Photoshoppen met zo'n ding, maar ik lees en zie dat zwart nooit helemaal zwart is. Nou ja, daar houd ik dan rekening mee...
Maar, nog meer goeie 17" TFT's van Fl < 3000?
Ik was al een tijdje aan het kwijlen op de site van AG Neovo en nu ik die X174 in het echie heb gezien is mijn keus duidelijk. Dat wordt hem! In januari in mijn PC Privé gevalletje.
Verwijderd
Heeft iemand ervaring met TFT's? Ik bedoel, krijg je er op een later tijdstip nog dooie pixels bij? Of is dat alleen in het raarste geval? Ik heb er nu 2...ik hoop niet dat er nog 1 bijkomt, want dan ga ik janken 
Lijkt me ook handig om te weten voor potentiele kopers
Lijkt me ook handig om te weten voor potentiele kopers
Verwijderd
ik heb een philips 170B (17 inch). Prima ding, maar werkt eigenlijk alleen perfect bij 1280*1024. Op marktplaats staan af en toe aanbiedingen voor nieuwe voor 1400 piek. Enne inderdaad 0 overleden pixels.
Verwijderd
lijp is dat he? bij mij ook, alleen 1280 x 1024 is echt optimaal, maar ja, ik heb ook analoog. Active matrix is nog niet in werkingOp maandag 26 november 2001 23:09 schreef sanmarco het volgende:
ik heb een philips 170B (17 inch). Prima ding, maar werkt eigenlijk alleen perfect bij 1280*1024. Op marktplaats staan af en toe aanbiedingen voor nieuwe voor 1400 piek. Enne inderdaad 0 overleden pixels.
Ah, dus we hebben:
- AG Neovo X174
- Philips 170B
Ik heb nu een 107P CRT van Philips, ben ik erg over te spreken, dus Philips maakt leuke dingen, vind ik.
Nog meer suggesties?
- AG Neovo X174
- Philips 170B
Ik heb nu een 107P CRT van Philips, ben ik erg over te spreken, dus Philips maakt leuke dingen, vind ik.
Nog meer suggesties?
Ik ben erg weg van de Iiyama schermen die ik op de HCC heb gezien. Ik ben expres naar de HCC gegaan om TFT's met eigen ogen te bestuderen en de nieuwere Iiyama modellen zijn niet alleen erg goedkoop maar ook bijzonder fraai!
Eigenlijk moet je nog een maandje wachten met aanschaffen van een 17" TFT van Iiyama, want dan komt er een nieuw model uit die erg strak gelijnd is en een zilverkleurige behuizing heeft. Die was echt

De 15" versie daarvan zou deze of komende week uitkomen. de 17" komt in januari en stond ook als demo op de HCC. Verwachte prijs zo'n 2300,-
Eigenlijk moet je nog een maandje wachten met aanschaffen van een 17" TFT van Iiyama, want dan komt er een nieuw model uit die erg strak gelijnd is en een zilverkleurige behuizing heeft. Die was echt
De 15" versie daarvan zou deze of komende week uitkomen. de 17" komt in januari en stond ook als demo op de HCC. Verwachte prijs zo'n 2300,-
Jamaar, is het beeld ook top? De design maakt me niet zoveel uit eigenlijk... Nou ja, weinig. Speakers zijn ook niet nodig ofzo.
Trouwens, hoe zit dat met die digitale inputs enzo? Het verschil met analoog enzo? Mijn V7700 Deluxe erachter is toch voldoende?
Trouwens, hoe zit dat met die digitale inputs enzo? Het verschil met analoog enzo? Mijn V7700 Deluxe erachter is toch voldoende?
En heb je hem terug gebracht ?Op maandag 26 november 2001 18:01 schreef mxstrAEm het volgende:
ik heb op de hcc een 17 inch dell black tft gekocht, helemaal nieuw zei de verkoper
Oef, die AG Neovo's zijn wel walgelijk mooi... En de specs zijn ook dik in orde... Ik zal eens gaan kijken in de winkel (waar zullen ze die dingen hebben?).
Ik heb er van alle kanten tegenaan gekeken maar het is gelikt! Helder, contrastrijk, scherp en zelfs van onderaf of van opzij blijven kleur en helderheid 100% in orde.Op dinsdag 27 november 2001 11:18 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Jamaar, is het beeld ook top? De design maakt me niet zoveel uit eigenlijk... Nou ja, weinig. Speakers zijn ook niet nodig ofzo.
Misschien ook aardig om te weten dat een vriend op de HCC een Iiyama 15" TFT heeft gekocht die pixelperfect uit de doos kwam.
Het videokaart verhaal probeer ik via [topic=333002/1/50] helder te krijgen, want ik ben er nog niet uit. Topic loopt trouwens ook niet storm.
DVI zou wel een lekkere verbetering moeten betekenen voor TFT monitoren, zo luidde het verhaal van de Iiyama verkoper. Maar ja, daar ben je verkoper voor... Maar goed, aangezien ik toch alles nog moet aanschaffen, ga ik ook gelijk voor een DVI kaart.
Neovo en Philips zijn gewoon beiden erg goed. Op de duurdere modellen van IIyama is ook niets op aan te merken. Het is nu gewoon een kwestie van welk design je het mooist vindt en een afweging van de prijs
Geef mij maar een Warsteiner.
Specs van de Iiyama's zien d'r ook goed uit. Ik was net even Apeldoorn rondgelopen, wat zaakjes af enzo. Nergens geen Iiyama maar wel veel AG Neovo. Was wel ok, maar volgens mij hadden ze een verrotte verlengkabel d'r tussen zitten ofzo, het beeld was een tikkie wazig.
Wat denken jullei van NEC. DE 1550V voor 1099,- en de 1830 voor 2498,-.
Beide zeer leuke schermpjes. Mooi beeld, games werken er ook goed op.
Alleen het design is heel basic. Maar ja dat is een kwestie van smaak.
Beide zeer leuke schermpjes. Mooi beeld, games werken er ook goed op.
Alleen het design is heel basic. Maar ja dat is een kwestie van smaak.
Verwijderd
Koop GEEN Neovo of Mermaid met GLASFILTER. Aangezien een TFT ander werkt dan een CRT, zie je dus gewoon je hele tijd je eigen kop in dat glasfilter.
Basic design vind ik alleen maar gaaf!
Ik zal eens kijken naar die NECS.
Die glasplaat van die Neovo's is volgens mij ook kut... Wel chique enzo, maar je wil in donkere plaatjes niet je eigen kop zien nee...
KDS ga ik ook bekijken.
EIZO is niet te betalen, die skip ik maar denk ik!
Ik zal eens kijken naar die NECS.
Die glasplaat van die Neovo's is volgens mij ook kut... Wel chique enzo, maar je wil in donkere plaatjes niet je eigen kop zien nee...
KDS ga ik ook bekijken.
EIZO is niet te betalen, die skip ik maar denk ik!
Verwijderd
NEE! Bovenstaande stelling is niet meer waar. Naar aanleiding van een aantal uitspraken van oa. de geschillencommissie is bepaald dat de huidige stand van zaken met TFT's zo is dat een consument mag eisen om een scherm te ontvangen ZONDER dode pixels.Op maandag 26 november 2001 19:00 schreef real_raichu70 het volgende:
ZIE voor meer info de Computer!Totaal sectie HCC en de jurisische groep.
Verwijderd
Heb je daar meer info over, over die nieuwe 15 inch? (specs enzo). Ben nl. ook opzoek, en ben benieuwd of ie ut wachten waard is. Heb al gekeken op de iiyama-site maar vreemd genoeg niets kunnen vinden.Op dinsdag 27 november 2001 10:03 schreef Cyberjunkie het volgende:
Eigenlijk moet je nog een maandje wachten met aanschaffen van een 17" TFT van Iiyama, want dan komt er een nieuw model uit die erg strak gelijnd is en een zilverkleurige behuizing heeft. Die was echt![]()
Uhm... Da's dat blaadje, niet? Papier, ouderwets enzo, hahaha. Geintje... Maar, van december?!? Da's oud...Op woensdag 28 november 2001 14:30 schreef ItSnows het volgende:
In de C'T van December staat een heel groot artikel over verschillende TFTs.
Laat eens een paar picies zien van mooie TFT's die jullie willen of hebben
The devil is in the details.
Ik heb op de HCC een ADI 17 inch active matrix TFT gekocht. Was degene met het beste beeld. Had een SamSung op het oog maar de 17 inchers waren niet scherp!
http://www.adi.nl/nl/product/index.html
en dan de S710.
heel mooi beeld ook in 1024*768 en zo. geen shading gezien. GP3 2000 heel mooi, DVD nog niet gezien (zo testen). En geen dooie pixels in de 2 die ik gezine heb. Kostte me 2145.
http://www.adi.nl/nl/product/index.html
en dan de S710.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Sjezus... Ik zie door de bomen het bos niet meer...
Ik heb een hele lijst met modellen en merken gemaakt, allemaal mogelijke kandidaten:
- AG Neovo X174 (maar glas schiet niet op ivm met spiegeleffect?)
-Philips 170B (te duur voor de kwaliteit?)
-Iiyama AS4431D of AS4636D (geen idee hoe ze zijn)
-KDS (geen idee welk model, maar het schijnen goeie beestjes te zijn?)
-Princeton SENergy 750 (Geen service in Europa...)
-de hierboven genoemde ADI (Is het wat?)
Is er iemand hier die hier duidelijk het puntje van de zalm van kan opnoemen? Ik weet het niet meer. De eisen waren: GOED beeld, design maakt me geen zak uit.
Weet iemand een zaak waar ik die dingen met eigen ogen kan aanschouwen? Bij Megapool enzo hebben ze alleen maar cheap 15" dingen...
Ik heb een hele lijst met modellen en merken gemaakt, allemaal mogelijke kandidaten:
- AG Neovo X174 (maar glas schiet niet op ivm met spiegeleffect?)
-Philips 170B (te duur voor de kwaliteit?)
-Iiyama AS4431D of AS4636D (geen idee hoe ze zijn)
-KDS (geen idee welk model, maar het schijnen goeie beestjes te zijn?)
-Princeton SENergy 750 (Geen service in Europa...)
-de hierboven genoemde ADI (Is het wat?)
Is er iemand hier die hier duidelijk het puntje van de zalm van kan opnoemen? Ik weet het niet meer. De eisen waren: GOED beeld, design maakt me geen zak uit.
Weet iemand een zaak waar ik die dingen met eigen ogen kan aanschouwen? Bij Megapool enzo hebben ze alleen maar cheap 15" dingen...
Hmm, dat heb ik al geruime tijd geroepen gebaseerd op mijn interpretatie van de consumentenwet. Welk nummer van Computer totaal is dat? Vind ik als rechtenstudent altijd leuk om te lezen.Op woensdag 28 november 2001 13:40 schreef ItSnows het volgende:
[..]
NEE! Bovenstaande stelling is niet meer waar. Naar aanleiding van een aantal uitspraken van oa. de geschillencommissie is bepaald dat de huidige stand van zaken met TFT's zo is dat een consument mag eisen om een scherm te ontvangen ZONDER dode pixels.
ZIE voor meer info de Computer!Totaal sectie HCC en de jurisische groep.
Ehm, ja, in de folder van Iiyama staat ie.Op woensdag 28 november 2001 14:29 schreef Matistuta het volgende:
[..]
Heb je daar meer info over, over die nieuwe 15 inch? (specs enzo). Ben nl. ook opzoek, en ben benieuwd of ie ut wachten waard is. Heb al gekeken op de iiyama-site maar vreemd genoeg niets kunnen vinden.
afmeting......304 x 228 mm
kijkhoek hor..75/75
kijkhoek vert.70/70
Reactiesnelh..<35 ms
type TFT......TN with wide angle film
helderheid....>250cd/m2
contrast verh.>350:1
max kleuren...262.144
bij kleurdiep.16 miljoen
hor sync freq.31-61 kHz
ver sync freq.56-75 kHz
resolutie.....1024x768
sign ingangen.DVI-D en D-SUB
Audio hoofdtelefoon
nou ben ik het overtypen zat...
Ik heb nu dus de NEC 1830 18,1" staan. En deze is zonder ook maar 1 dode pixel.
Ik dacht eerst dat er 2 defect waren, maar ik kon de "dode pixels" zo van het scherm afvegen.
Oftewel me happy!
Hier nog een linkje naar de specsheet. http://www.necmitsubishi.com/products/downloads/NEC/LCD1830_specsheet.pdf
Ik dacht eerst dat er 2 defect waren, maar ik kon de "dode pixels" zo van het scherm afvegen.
Oftewel me happy!
Hier nog een linkje naar de specsheet. http://www.necmitsubishi.com/products/downloads/NEC/LCD1830_specsheet.pdf
das natuurlijk geen pretje... ... ...Op dinsdag 27 november 2001 20:36 schreef iefje het volgende:
Koop GEEN Neovo of Mermaid met GLASFILTER. Aangezien een TFT ander werkt dan een CRT, zie je dus gewoon je hele tijd je eigen kop in dat glasfilter.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Jongens, ik denk dat mijn keuze gaat vallen op:
Iiyama AS4431D!!!
Specs zijn zeer goed. Ik wil um alleen nog even in het echt bekijken natuurlijk... Die prijs is ook best te doen (ietsje meer dan 2500 in de Pricewatch). Wat denken jullie, maakt Gr0und_Zer0 een goeie keus?
Iiyama AS4431D!!!
Specs zijn zeer goed. Ik wil um alleen nog even in het echt bekijken natuurlijk... Die prijs is ook best te doen (ietsje meer dan 2500 in de Pricewatch). Wat denken jullie, maakt Gr0und_Zer0 een goeie keus?
en dan heb je ook nog de CTX PV720...Op woensdag 28 november 2001 19:36 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Sjezus... Ik zie door de bomen het bos niet meer...
...
http://www.ctxme.com/products/lcd/pv720.asp
Is ie te vergelijken met die Iiyama? De specs lijken minder, maar dat hoeft op zich niets te zeggen...
Dacht het wel! Ik heb hem gezien op de HCC. smooi hoor! ik ga zelf voor 1 inch meer (a 500,-). Als je nog even de tijd hebt (tot januari) komt er een Iiyama TFT uit in mat-zilver behuizing. Erg mooi, zelfde specs, verwachte prijs 2300. Ik weet alleen het typenummer niet. Het zal kunnen beginnen met AX, want die nieuwste 15 inch met zelfde kastje heet AX3818UTSOp donderdag 29 november 2001 08:30 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
Jongens, ik denk dat mijn keuze gaat vallen op:
Iiyama AS4431D!!!
Verwijderd
Heb ik eens gaan testen. De zwarte rand rond het scherm heb je inderdaad een reflectie in maar over het scherm zelf (waar je dus beeld hebt) valt dat nog goed mee. Bij een helder beeld heb je geen reflectie. Maar als je een donker of zwart beeld hebt is dat natuurlijk een stuk minder.Op dinsdag 27 november 2001 20:36 schreef iefje het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Viewsonic komt begin volgend jaar met een nieuw 17" lcd scherm op de markt. De VX700, wat een design scherm is met het nieuwe fujistu MVA scherm, kostprijs ligt ergens bij 1.487 Euro.
'k Heb vanmiddag de kleine broer ervan gezien (de vx500) en ik moet zeggen dat zowel het beeld als het design zeer goed waren.
Verwijderd
Mijn mening erover is dat ik het wel top kwaliteit vind maar de prijs die staat me nogal tegen om er 1 te gaan halen.
Pagina: 1