Damnation Alley

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 18:01
Damnation Alley is de naam van een RPG waar ik mee ben begonnen. Het gaat zich afspelen in de nabije toekomst. 2010 ofzo. In een soort GTA setting, maar dan veel donkerder ala Max Payne en dus zonder de humor van GTA. Ik moet nog een scenario waardoor de wereld helemaal verneukt is en waardoor de stad Metropolis waar het zich allemaal gaat afspelen zo donker en smerig is.

Er zijn verschillende classes die ik al heb verzonnen:
Gunman (zeg maar de Barbarian)
Martial Artist
Driver
Assasin
Thief
Demoman (Bommen)
Hoe noem je een maffioso die niet vecht maar gewoon lulkt en dealt en onderhandelt en zo? Gangster?

Het combat-systeem! Hoe doe ik dit met wapens? Het damage-systeem wordt vergelijkbaar aan dat van EW. Het HP-systeem ban TSR zuigt. :r

Kunnen jullie ideetjes obver verschillende maffia-families, straat bendes en dergelijke geven. Het hoeft niet al te diep. Ik diep ze wel helemaal uit.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Ik heb een beetje op papier gezet. Ik wil geen regelboek opzetten, maar gewoon de verschillen tussen dit en het D&D 3rd edition systeem laten zien. Evenals toevoegingen en wapens die niet in eht D&D universum bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Nog een probleempje waar ik tegenop loop is automatische wapens! Hoe bereken ik de to hit kans bij een burst van bijvoorbeeld 3 seconden. Laten we zeggen dat er dan 5 kogels per seconde uitkomen. De eerste kogel heeft geen penalty, bij de tweede een -1 op to hit, bij de derde een -2 op to hit etc. Lijkt me wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 22:15
lol eerste reply van iemand anders :)

dat van die burst kan je als volgt doen:
een 1 sec burst...1d5 -1
2sec = 2d5 -2 of 1d10 -2
3sec = 3d5 -3
enzovoorsts.....

het idee klinkt goed...hopelijk lukt het je verder.
als je nog ideen ofzo wilt mail ff (ben behoorlijk sick minded dus kan helpen >:) )

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Ik had al een sekte bedacht. De Blood Reavers. Deze sekte duikt onder voor de politie en heeft als regel dat elke nacht een onschuldige geslacht moet worden en het bloed van di persoon moet opgedronken worden. Ze schminken hun gezichten zwart/wit (gothic) en hebben een voorliefde voor exotische steekwapens. Katana's, Dolken en dan met afgrijselijke Satans-versieringen. Ze komen alleen 's nachts buiten en als iemand ze ziet dan rent ie meestal weg. :P

Een zeer evil character zal dus graag hierbij willen joinen, maar dan moet ie een test afleggen. Hij moet in 72 uur zonder gepakt te worden door politie in traditionele outfit (die ze trouwens nooit uit mogen doen, behalve als ze slapen) hun naaste familie moeten uitmoorden. Een grote brand veroorzaken. En zichzelf toetakelen: Een oor afsnijden, een pentagram op hun borst branden. Zelf doen!

Als je in deze test faalt dan wordt je voor het leven achterna gezeten door deze sekte!

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
[b]Op maandag 26 november 2001 21:34 schreef dat van die burst kan je als volgt doen:
een 1 sec burst...1d5 -1
2sec = 2d5 -2 of 1d10 -2
3sec = 3d5 -3
enzovoorsts.....
Het gaat niet om de damage. Het gaat om "to hit". De kans op raken per kogel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Update Damnation Alley Nog lang niet de final versie en denk eraan dat D&D boeken nodig zijn om te spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-06 13:34

Lord Daemon

Die Seele die liebt

I'll look into it. :)

Maareh - wordt het een pen and paper RPG? Ja zeker? In dat geval - wordt het een systeem, een setting of, zoals het lijkt, een combinatie?

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
De wereld kun je natuurlijk zelf aanpassen. Ik ga een stad verzinnen, Metropolis. Deze stad kun je gebruiken, maar je kan altijd andere gebieden maken.

Het leek me wel leuk om een Pen and Paper RPG te maken in een wereld die ook voor non-fantasy lovers leuk is. Vampire was al zoiets, maar deze spreekt ook niet iedereen direct aan. Ik denk dat vuurwapens voor velen toch meer tot de verbeelding spreken. Tot mij ook eigenlijk daarom probeer ik dit maar eens te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Weer een update:
Update
Alleen de foutjes van de oude aangepast. Stonden nogal onlogische dingen in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

Op dinsdag 27 november 2001 11:19 schreef BlueAngelGoT het volgende:
Weer een update:
Update
Alleen de foutjes van de oude aangepast. Stonden nogal onlogische dingen in!
Heel effe offtopic:
Wat een afschuwelijke takkeherrie op je site Blueangel...omg ik heb een koptelefoon op en ik denk dat mijn trommelvliezen elkaar hebben ontmoet in het midden van mijn hersenen.
thx :P

Maarre ff over dit idee: lijkt me erg leuk. Ik heb weinig tot geen verstand van RPG, maar qua verhaallijn wil ik je ook wel helpen. Lijkt me leuk.

Mail maar ff op rexomnium@soneramail.nl als je geinteresseerd bent.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Okee er is weer een nieuwe update

Larzan, die site is niet van mij maar van een vriend van mij, dus don't blame me! :P

Waar ik over zit te denken is een systeem voor auto's. Als ik een auto pak om daarmee een andere auto te rammen. Hoe bepaal ik dan wat er gebeurt? Geef ik deze auto's AC's? Op dit punt hang ik een beetje vast. Any help van jullie kant, plz!

Larzan, you've got mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivo
Nieuwe update

Er is een systeem in hoe auto's gebruikt kunnen worden.
Pagina: 1