Toon posts:

Aureal Vortex 2 8830 --> W98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Aureal Vortex 2.
Ok, soundcard in de comp gedaan, hij herkent hem, drivers (gedownload bij vortexofsound.com) geinstalleerd.. voila!

Ik denk: "wat kan er nu nog mis gaan?"
Start ik opnieuw op.. blijf ie hangen bij het splashscreen van w98! In de veilige modus start ie wel op, en als ik dan de drivers er weer af gooi start de comp wel op alleen MOET ik die kaart weer installeren.. kaart er uit, werkt alles dus gewoon wel!
maarja zonder soundcard.. :(

Het ligt dus aan de drivers, iemand een idee?
Bij de zoekactie was er iemand met exact hetzelfde probleem alleen daar werd niet volledig op geandwoord :7

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:09
heb je een VIA chipset?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 17:02 schreef Tampie2000 het volgende:
heb je een VIA chipset?
Pardon? ik snap niet echt wat je ermee bedoeld.. :o :o
Ik hoor de term wel vaak maarja.. :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 26 november 2001 17:06 schreef LeroVdt het volgende:

[..]

Pardon? ik snap niet echt wat je ermee bedoeld.. :o :o
Ik hoor de term wel vaak maarja.. :P
Goed, ik heb het ondertusse door wat het is :o,
maar ik heb geen id waar ik dat kan zien |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. geen VIA chipset! :)
Alleen het punt is de drivers, kennelijk werken deze niet zo fantastisch op dit computertje.. als ik de drivers installeer loopt ie al vast bij "sound blaster pro emulation ofzo"
Weet iemand toevallig van andere drivers?
die kaart zou iig al een verbetering zijn bij wat ik nu heb.

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Kijk eens bij www.windrivers.com, die hebben een aantal verschillende Aureal drivers staan. Daar heb ik mijn drivers ook vandaag.

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:55

Dark

who tweaked the light?

je moet in je bios ff proberen irq5 te reserveren, dan loopt ie wel door... of wat ook kan is de soundblaster emulatie voor dos-games uitschakelen, door het .inf filetje van de driver ff te editten voordat je 'm instaleert.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:42 schreef Dark het volgende:
je moet in je bios ff proberen irq5 te reserveren, dan loopt ie wel door... of wat ook kan is de soundblaster emulatie voor dos-games uitschakelen, door het .inf filetje van de driver ff te editten voordat je 'm instaleert.
Tx! ik zal eens even kijken of dat lukt.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Daar komen deze drivers ook vandaan

• Stuff
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Laat maar, windrivers is commercieel gegaan zie ik..
Gaat niet werken..

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Verwijderd

|:(
foutje.

Welke kaart heb je?
Welk type/merk?

Misschien de reference drivers installeren? Of de drivers van jou merk/typ kaart.

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Kom je eigenlijk wel in windows? Of blijft hij hangen bij het zwarte "Dosscherm" bij het opstarten?
Als hij al hangt in het dosscherm, hoef je alleen de verwijzing naar de drivers uit je autoexec.bat te halen. Dat zou het probleem op moeten lossen. (bij mij wel, ik heb net zo'n geluidskaart)

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Heb je misschien on-board sound? Disable die dan in je BIOS of dmv een jumper op je MOBO.

Verwijderd

Topicstarter
Welke kaart heb je?
Welk type/merk?
Volgens mij staat dit allemaal in de titel :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:51 schreef Case het volgende:
Kom je eigenlijk wel in windows? Of blijft hij hangen bij het zwarte "Dosscherm" bij het opstarten?
Als hij al hangt in het dosscherm, hoef je alleen de verwijzing naar de drivers uit je autoexec.bat te halen. Dat zou het probleem op moeten lossen. (bij mij wel, ik heb net zo'n geluidskaart)
Hij blijft idd hangen bij het zwarte dos scherm!
Hmmz.. ja dat had ik dacht ik l geprobeerd, tenminste ik heb een regel er boven 'REM blablabla' gezet.

Omdat ie anders(volgens de readme van de drivers) hem er automatisch weer in ging zetten.. maar goed dit heeft niet geholpen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dit lijkt wel mobo afhankelijk want heb hier met die kaart + Win98SE geen problemen. Drivers van de fabrikant website gebruikt en mobo is een BX bordje ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Ik heb het een paar keer gelezen, maar ik zie geen merk staan.

• Case
Op dinsdag 27 november 2001 16:55 schreef LeroVdt het volgende:

[..]

Hij blijft idd hangen bij het zwarte dos scherm!
Hmmz.. ja dat had ik dacht ik l geprobeerd, tenminste ik heb een regel er boven 'REM blablabla' <Knip>
Hmm heb je "REM"erboven gezet, of op dezelfde regel?
REM zet je namelijk normaal gesproken aan het begin van de regel die je niet meer wilt gebruiken.

Dus nog even ten overvloede een voorbeeld:
Voor:
echo Hallo

Na:
REM echo Hallo

Dus in de situatie "Voor" krijg je "Hallo" op je scherm staan, en in de situatie "Na" helemaal niets.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:58 schreef Aico het volgende:
Ik heb het een paar keer gelezen, maar ik zie geen merk staan.
Areal Vortex 2 8830?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Volgens mij is dat inderdaad de chipset, de kaart is dan bijvoorbeeld een Turtle Beach ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 16:59 schreef Case het volgende:

[..]

Hmm heb je "REM"erboven gezet, of op dezelfde regel?
REM zet je namelijk normaal gesproken aan het begin van de regel die je niet meer wilt gebruiken.

Dus nog even ten overvloede een voorbeeld:
Voor:
echo Hallo

Na:
REM echo Hallo

Dus in de situatie "Voor" krijg je "Hallo" op je scherm staan, en in de situatie "Na" helemaal niets.
Ik heb het erboven gezet ja!
misschien is dat wel mijn fout, maar hij gaf (voor zover ik me kan herinneren) aan: Kaartnaam dit zus en zo.. en dan stond er onder disabled kaartnaam. (lekker vaag)
Dit is dan tog gewoon ok :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 17:02 schreef limoentje het volgende:
Volgens mij is dat inderdaad de chipset, de kaart is dan bijvoorbeeld een Turtle Beach ...
Ik weet het dan ook niet precies.. dit stond op de kaart zelf.

• Case
Zet nou gewoon ff REM op die regel die naar de Aureal software verwijst, en probeer het nog een keer.

Die "card disabled" melding krijg je alleen maar als er een bronconflict is geloof ik.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 27 november 2001 17:05 schreef Case het volgende:
Zet nou gewoon ff REM op die regel die naar de Aureal software verwijst, en probeer het nog een keer.

Die "card disabled" melding krijg je alleen maar als er een bronconflict is geloof ik.
bronconflict? dit is dan tog gewoon omdat ik die regel er voor rem ... heb gezet?

Maar ok ik zal het andere gaan proberen

edit: typfoutje

• Case
Op dinsdag 27 november 2001 17:07 schreef LeroVdt het volgende:

[..]

bronconflict? dit is dan tog gewoon omdat ik die regel er voor rem ... heb gezet?

Maar ok ik zal het andere gaan proberen

edit: typfoutje
Nee, REM werkt alleen op de regel waar je het intypt
Dus als je op regel 1 REM zet, dan heeft regel 2 daar geen boodschap aan.

Mijn Firewizzie

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. bedankt iedereen ik ga het even allemaal proberen!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas maar waar, het is NIET gelukt :'(

Wat heb ik precies gedaan:
1. ik heb de kaart er in gestopt..
2. windows opgestart, hij herkent hem weer
3. drivers geinstalleerd
4. opnieuw opgestart, kijken wat ie nu deed.. zonder dat ik voor de regel REM had gezet, was er een foutje: dus eerst het bericht dat met 'vortex dit en dat.'
en daarna direct 'error #6: disabled vortex in windows (en nog wat)' ok hierna freezzzde alles
5. Goed, toen heb ik er REM voor gezet, windows werd opgestart en hij freezzzde weer.. ditmaal gewoon nog bij w98 bootlogo.
6. kaart er weer uit gehaald, alles starte weer op

zo heb ik het dus gedaan..
4. opnieuw opgestart, kijken wat ie nu deed.. zonder dat ik voor de regel REM had gezet, was er een foutje: dus eerst het bericht dat met 'vortex dit en dat.'
en daarna direct 'error #6: disabled vortex in windows (en nog wat)' ok hierna freezzzde alles
dit had dus met een bronconflict te maken?
hoe haal ik dit weg, want ik kan niet meer in windows!
En als ik die drivers net geinstalleerd heb moet ik restarten.. dus dat zal niet lukken in windows.. andere manieren ervoor?

edit: Het heele probleem ligt dus niet aan punt 4!
Want als ik er dus wel rem voor zet blijft hetzelfde probleem, waar kan het nu nog aan liggen?

Ik weet bijna zeker dat het NIET aan de hardware ligt, want dan zou ie ook al freezen nadat ik die kaart er net heb in gestoken zonder de drivers te instaleren..

• arjandijk162
  • Laatst online: 17-08 15:14
Ook een kaartje uit een graaibak op de hcc gehaald. Heb die van mij nog niet getest

Verwijderd

Topicstarter
juist ja :) :P Maar weet iemand nog iets?

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Daar heb ik mijn drivers ook vandaag.
Zozo, das wel recent! (hehe)

Verwijderd

Topicstarter
echt niemand?

• Case
Je kan nog proberen om in Windows (Veilige modus) de SB pro emulatie uit te schakelen. Dat gebruik je toch niet.
Heeft ook al wel eens voor me geholpen :)

Mijn Firewizzie

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Heb nog een (zelf) geedit pakketje voor de XLerate PRO van terratec :)

- SB pro emulation disabled
- 2048 core drivers
- Terratec Mixer and inf files

incl A3D demos en AU30GM.arl (Wavetable Sample pack of hoe je dat ook mag noemen)

Rampen bak 2004

Pagina: 1