Toon posts:

coolertjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een koelertje aan gesloten op een molex stekker(rood=rood, zwart=zwart,toch 12v?),
nou is het probleem dat hij bij het aan zetten van de kompjoeter wel aan gaat maar hij blijft steeds hangen en valt terug.
als ik hem een klein zetje geef gaat hij wel door.
hoe kan dit??

en ik heb een andere koeler aan gesloten op een massief wit blokje(volgens mij geen molex)rood op rood en zwart op de eerste zwarte, is dit ook 12v?deze gaat ovrigens wel meteen aan.........

Verwijderd

rood=5V |:(

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 26 november 2001 16:51 schreef Sjorsl het volgende:
ik heb net een koelertje aan gesloten op een molex stekker(rood=rood, zwart=zwart,toch 12v?),
nou is het probleem dat hij bij het aan zetten van de kompjoeter wel aan gaat maar hij blijft steeds hangen en valt terug.
als ik hem een klein zetje geef gaat hij wel door.
hoe kan dit??

en ik heb een andere koeler aan gesloten op een massief wit blokje(volgens mij geen molex)rood op rood en zwart op de eerste zwarte, is dit ook 12v?deze gaat ovrigens wel meteen aan.........
Je hebt rood op rood aangesloten, dat is het probleem...
Geel van de voeding is 12V, terwijl de draadjes van de koelers meestal rood zijn... btje raar dus, maar rood van de fan moet aan geel van je voeding...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Misschien is de lagering van de fan wel op of kapot.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-05 15:59

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op maandag 26 november 2001 16:53 schreef Aico het volgende:
rood=5V |:(
|:( jezelf... Ben jij nooit een PC-newbie geweest? Wist jij de eerste keer dat je een voeding zag meteen dat het gele draadje 12 V was en niet het rode? Toegegeven, het staat op de voeding, maar als dat nou aan de achterkant staat, dan kan je het dus niet lezen. En is het nou echt zo onlogisch dat iemand denkt dat het rode draadje van de fan aan het rode draadje van de voeding moet?
Hou toch eens op met dat gezeik allemaal! Iedereen is ooit een newbie, en ook newbies willen graag geholpen worden... post dan gewoon nix...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Topicstarter
nog een echt newbie vraagie:
naar welke kant blaast de fan nou,
-waar de draatjes uitkomen(waar ook die plastice buisjes zitten)
-kan waar je gewoon alles kan aanraken.

ps. is een beetje kut voelen, lijk wel of uit allebij de kanten lucht komt |:(

Verwijderd

staat erop aangegeven, kijk maar eens op de zijkant, daar staat een pijltje dat naar links of rechts wijst, en ernaast eentje die naar beneden of boven wijst, dat is waar de lucht uitkomt

edit: pijltje naar links of rechts geef dus de draairichting aan.

Verwijderd

Topicstarter
ok, weer wat geleerd!! :7

Verwijderd

Op maandag 26 november 2001 17:07 schreef Sjorsl het volgende:
ok, weer wat geleerd!! :7
En als er geen pijltje mocht staan, sigaret naast houden zie je vanzelf of ie zuigt of blaast :)
Pagina: 1