"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein
Een oom van me heeft hetzelfde probleem en die is ook nog steeds op zoek naar een oplossing, dus als je er eentje vindt of van Compaq een lekkere schadevergoeding krijgt (
) dan laat het ff weten.
Geniet maar tweak met mate
Er zit meestal al wat standaart op het mobo geprakt, dus idd is het 1 uitbreidings slot.
Ik weet niet of het bij jouw laptop ook hetzelfde is, maar bij die van mij een Armada V300 zitten de geheugensloten onder het toetsenbord. het toetsenbord is los te krijgen door aan de onderkant van de laptop in het midden een schroef los te draaien, waar een toetsenbord-icoon naast staat. Daarna op het toetsenbord de niet gebruikte stukjes tussen de functietoetsen (4 stuks) naar beneden te schuiven (ja dit zijn schuifjes) dan kan je het toetsenbord eruit halen en zo bij de geheugenmodules komen.
Dit verhaal is gebaseerd op een COMPAQ ARMADA V300 laptop..
Voor andere compaq laptops zou het dus kunnen verschillen.
Suc6
Dit verhaal is gebaseerd op een COMPAQ ARMADA V300 laptop..
Voor andere compaq laptops zou het dus kunnen verschillen.
Suc6
MCDST | MCITP-EA
Bij de oudere modellen Compaq's is slechts 1 uitbreidings geheugen voetje aanwezig.
Standaard zit er 8MB op het systemboard vastgesoldeerd,
en kan er 1 module op een voetje bijgeplaatst worden.
Bij jouw laptop moet je dus die memory module die er nu al in zit eruit halen en de nieuwe er voor in de plaats zetten.
Als hij hierna bij het aanzetten slechts 8MB ziet,
dan heb je kans dat die nieuwe module niet ondersteund wordt door jouw model Compaq.
Bij het plaatsen van het geheugen trouwens altijd even de accu verwijderen, en jezelf even aan aarde leggen.
Statische electriciteit is een grote veroorzaker van defecte geheugen en of processor chips.
Standaard zit er 8MB op het systemboard vastgesoldeerd,
en kan er 1 module op een voetje bijgeplaatst worden.
Bij jouw laptop moet je dus die memory module die er nu al in zit eruit halen en de nieuwe er voor in de plaats zetten.
Als hij hierna bij het aanzetten slechts 8MB ziet,
dan heb je kans dat die nieuwe module niet ondersteund wordt door jouw model Compaq.
Bij het plaatsen van het geheugen trouwens altijd even de accu verwijderen, en jezelf even aan aarde leggen.
Statische electriciteit is een grote veroorzaker van defecte geheugen en of processor chips.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
mmm... het is dus een laptop van 1 maand oud. Ik neem aan dat ze dan met een uitbreidingsslot toch wel gewoon een LEEG slot bedoelen, toch 
Het lijkt mij namelijk sterk dat ik eerst het originele geheugen eruit zou moeten halen, om vervolgens een nieuwe module erin te plaatsen om meer geheugen te krijgen...
Het lijkt mij namelijk sterk dat ik eerst het originele geheugen eruit zou moeten halen, om vervolgens een nieuwe module erin te plaatsen om meer geheugen te krijgen...
Er zitten altijd twee SoDIMM slots in een nieuwe laptop. Bij deze Compaq is er dus een van die twee niet uitbreidbaar en de andere wel.
Bij Armada E500, 1750, 1700, 1500, 1530 zit(ten) de geheugenbank(en) onder het toetsenbord. Bij de E500 moet je 4 schuifjes bij de F toetsen naar achteren trekken, bij de 1700/1750 moet je twee palletjes naast de Ctrl toetsen indrukken en daarna kan je het toetsenbord wegklappen.
Probeer anders de manual te downloaden van dat ding.
Bij Armada E500, 1750, 1700, 1500, 1530 zit(ten) de geheugenbank(en) onder het toetsenbord. Bij de E500 moet je 4 schuifjes bij de F toetsen naar achteren trekken, bij de 1700/1750 moet je twee palletjes naast de Ctrl toetsen indrukken en daarna kan je het toetsenbord wegklappen.
Probeer anders de manual te downloaden van dat ding.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik heb dus geen Armada, maar een Pressario en zo te zien zitten hier nergens van die dingen op dat je het toetsenbord ervan kan halen. Alleen aan de onderkant zit een klepje waar volgens de meegeleverde info een SO-dimmetje in moet kunnen, maar die zit dus vol.
Ik vrees dus dat ik gewoon geen uitbreidingsslot heb. Zou ik Compaq hiervoor kunnen aanklagen / aanspreken. In de info die ik kreeg voordat ik 'm kocht stond namelijk echt dat er 1 VRIJ uitbreidingsslot in zou zitten...
Ik vrees dus dat ik gewoon geen uitbreidingsslot heb. Zou ik Compaq hiervoor kunnen aanklagen / aanspreken. In de info die ik kreeg voordat ik 'm kocht stond namelijk echt dat er 1 VRIJ uitbreidingsslot in zou zitten...
Ik heb ook een Compaq Presario 1216EA, en wat je zegt klopt. Er zit blijkbaar 64 MB in de laptop zelf en 64 MB op een SODIMM. Als je die eruit haalt wordt dat samen met die 256 MB 320 MB (heb ik er nu ook inzitten).
Ik vind het wel belachelijk ja dat je ervan uit gaat dat er een slot vrij is, dat in feite niet blijkt te zijn.
Maximaal kan je er 320 MB inzetten, dus meer kan niet
Ik vind het wel belachelijk ja dat je ervan uit gaat dat er een slot vrij is, dat in feite niet blijkt te zijn.
Maximaal kan je er 320 MB inzetten, dus meer kan niet
Presario 400Xl heeft wel 1 uitbreidings bank erin naast 1 die standaard gevuld is door compaq..maar met noname kom ik niet verder dan 192MBram terwijl hij 320 moet trekken maar ach dan moet ik weer Kingston halen...
Een echte tweakers schroeft toch eerst z'n pc open, voordat ie wat koop
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
zeroCool, wat een onzin, een laptop schroef je natuurlijk niet open, en zeker niet een nieuwe. Als Compaq adverteert met een uitbreidingsslot die VRIJ is dan moet dat ook zo zijn. Nou ben ik niet degene die naar de rechter stapt hierom ofsow. Ik heb de SODIMM van 64 vervangen door een van 256, en nu zit ik netjes aan het maximum van 320. De 64 kan je dan weer verkopen (veel vraag naar).
Voortaan doorlezen voor je zo low-brow reageert!
Voortaan doorlezen voor je zo low-brow reageert!
Inderdaad een foute opmerking ZeroCool. Ik heb de PC via school gekocht en de informatie vooraf was alleen via een website te bekijken. Als daar dan staat dat er een vrij slot in zit dan ga ik daar van uit.
Maaruh... ik ga morgen ofzo een brief sturen naar Compaq dat ik het er niet mee eens ben en dat ik wel enige vorm van compensatie verwacht.
Naast het niet aanwezig zijn van een vrij SO-DIMM slot is er namelijk nog iets wat niet is nagekomen. Ik zou namelijk een vrije keuze hebben uit een software pakket met CDrom's en DVD's. Nu zat er bij aflevering een lullig foldertje bij wat tot maart 2001 geldig zou zijn, terwijl ik de laptop op 1-11-2001 geleverd heb gekregen. En in dit foldertje stond dus geen enkele DVD
Ben benieuwd wat ze ervan zeggen bij die lui van Compaq...
Maaruh... ik ga morgen ofzo een brief sturen naar Compaq dat ik het er niet mee eens ben en dat ik wel enige vorm van compensatie verwacht.
Naast het niet aanwezig zijn van een vrij SO-DIMM slot is er namelijk nog iets wat niet is nagekomen. Ik zou namelijk een vrije keuze hebben uit een software pakket met CDrom's en DVD's. Nu zat er bij aflevering een lullig foldertje bij wat tot maart 2001 geldig zou zijn, terwijl ik de laptop op 1-11-2001 geleverd heb gekregen. En in dit foldertje stond dus geen enkele DVD
Ben benieuwd wat ze ervan zeggen bij die lui van Compaq...
Terug sturen en een Dell Inspiron 8100 kopen. 
Alle Inspirons hebben twee toegankelijke slots op de bodem. Bestellen met de minimumconfig, 1x 128 dus en de 256 module van Corsair er bij prikken.
Alle Inspirons hebben twee toegankelijke slots op de bodem. Bestellen met de minimumconfig, 1x 128 dus en de 256 module van Corsair er bij prikken.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Pagina: 1