Vigor 2200 als router/firewall gebruiken icm @home

Pagina: 1
Acties:

• niXnut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07-2020

niXnut

Hora ruit; hora est!

Topicstarter
ik kreeg van iemand het advies om een Vigor 2200 te kopen en die als router en firewall te gebruiken om mijn internet connectie van @home te verdelen en af te schermen.
Mag ik van essent een router gebruiken? kunnen ze dit controleren? Werkt het uberhaupt?
Hoe stel je die vigor eigenlijk in als firewall? is het uberhaupt een goeie firewall? (beter dan bv softwarematig zonealarm pro?)

dit zijn wel een hoop vragen maar ik zoek een antwoord voor ik zo'n ding aanschaf. BVD

| antec sx840 | P4 1.7 | intel 850 mv | 512Mb kingston ecc | matroxG550 | adaptec29160 | atlas 10K III 18Gb | seagate barracuda IV 40Gb | plextor 40x | Iiyama17" | w2k pro | lappie: Dell inspiron 8100 | 1,2G/512/15"/48Gb/dvdcdrw/GF2go32Mb/lan/5

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Volgens mij mag je officiëel geen router gebruiken aangezien je bij @Home extra IP-adressen kunt aanvragen om meerdere PC's aan te sluiten. Of ze er iets tegen doen is een tweede. Check anders de algemene voorwaarden van @Home. Meestal nemen de providers het niet zo nauw (Fair Use Policy).

Het is trouwens wel te controleren of je een netwerk aan je internetverbinding hangt, als ze maar diep genoeg in de datapakketjes zoeken die door/naar je computers wordt verzonden.

Hier werkt het wel (Wanadoo) en dat zal met @Home niet anders zijn, waarschijnlijk. De router kan overweg met zowel PPoE als met internetaansluitingen die met statische IP-adressen werken.

Meer info: www.draytek.nl. Daar is heel uitgebreide info over de router te vinden (Vigor 2200E).

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!