Wordt dit te zwaar voor de socket?

Pagina: 1
Acties:

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik heb hier een Swiftech MCX-370OA liggen en ik krijg binnenkort nog een Fan Adapter en ik heb hier een Papst fan. In totaal weegt dat:
Heatsink:227 Gram
Adapter:200 Gram
Fan:95 Gram

Dit komt dan op de socket te leunen. Dit moet net aan kunnen denk ik, maar misschien krijg ik een andere versie Heatsink, die 482 Gram is. Dit wordt denk ik toch wel wat zwaar. Deze heatsink ondersteund namelijk niet die 4 pinnetjes. Dus kan ik beter de MCX462 nemen? Dan hoef ik geen fan adapter te nemen van 300 gram. Graag jullie mening.

Verwijderd

300 gram is AMD recommended voor sockets, dus zit je met je 522 gram al bijna op het dubbele gewicht. Als je toch van plan bent om deze koeler te gaan gebruiken, zet er dan een spacer tussen (core-crush risico) :)

De Swiftech MCX-462 is (vooral) bedoeld om je CPU mee te gaan overklokken, dus overkill als je dat niet van plan bent :P

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Hmm je zou anders met enig creatief tweaken ervoor kunnen zorgen dat die fan adapter en fan ondersteund worden door de kast o.i.d. Voor een echte tweaker is dat natuurlijk geen probleem :7
Die MCX462 gaat niet aan de socket hangen, maar aan het moederbord, en koelt ook nog een stuk beter. Maar deze is alleen wel veel duurder...

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor zo'n gewicht zou je eigenlijk die 4 gaten rond de socket moeten gebruiken. Door die fanadapter word je combinatie nog een stuk hoger ook trouwens, waardoor het geheel nog zwaarder word (kracht*arm).

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Ja, dat kracht*arm princiepe komt er ook nog bij kijken. Maar als ik de Adapter bij de heatsink optel kom ik op een redelijk hoog bedrag uit. Dan kan ik best iets meer dokken en dan die grotere heatsink kopen die toch beter presteerd.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Je kan met een redelijk simpele constructie de fan en adapter toch ook aan de kast ofzo maken, desnoods met tie wraps (hoe schrijf je dat eigenlijk). Anders heb je vast nog wel een mecano doos staan. Daar kun je mooie constructies mee maken.

Suc6

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

kun je niet net als een waterblok doen.
bouten dwars door je mobo en mobotray heen.

zo heb ik dat ook met me waterblok... vereiste is wel dat je mobo die 4 gaten heeft :)
Pagina: 1