Ik ben aan het overwegen RAID aan te schaffen voor in mijn puter (die ook functioneert als fileserver bij lanparties, en dan krijgt-ie het dus zwaar te verduren). Nou wil ik weten hoe dat zit met andere controllers en zo. Ik heb nu:
1x Seagate 10GB 5400rpm
1x IBM 40GB 5400rpm
1x Aopen 12x DVD
1x TEAC 32x
Daar komt eventueel bij:
1x IBM 60GB 7200rpm óf
2x IBM 40GB 7200rpm (RAID of gewoon)
Die 4 dingen bovenaan zitten nu dus aan de onboard IDE controller, er moet dus een controller bij. Promise beweert dat je met hun Ultra133 controller (6 apparaten max.) de onboard gewoon kunt blijven gebruiken. Als ik RAID koop wordt het waarschijnlijk een Adaptec, maar daar begreep ik dat je de onboard controller niet meer kunt gebruiken? Hoe zit dat? Waar moet ik mijn CD-ROM drives dan laten? Kan ik dan wel een Adaptec RAID + Promise IDE controller gebruiken?
Kan iemand mij zeggen welke combinaties wel, en welke niet werken?
1x Seagate 10GB 5400rpm
1x IBM 40GB 5400rpm
1x Aopen 12x DVD
1x TEAC 32x
Daar komt eventueel bij:
1x IBM 60GB 7200rpm óf
2x IBM 40GB 7200rpm (RAID of gewoon)
Die 4 dingen bovenaan zitten nu dus aan de onboard IDE controller, er moet dus een controller bij. Promise beweert dat je met hun Ultra133 controller (6 apparaten max.) de onboard gewoon kunt blijven gebruiken. Als ik RAID koop wordt het waarschijnlijk een Adaptec, maar daar begreep ik dat je de onboard controller niet meer kunt gebruiken? Hoe zit dat? Waar moet ik mijn CD-ROM drives dan laten? Kan ik dan wel een Adaptec RAID + Promise IDE controller gebruiken?
Kan iemand mij zeggen welke combinaties wel, en welke niet werken?