Toon posts:

RAID + onboard IDE + Promise IDE = vééél poorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aan het overwegen RAID aan te schaffen voor in mijn puter (die ook functioneert als fileserver bij lanparties, en dan krijgt-ie het dus zwaar te verduren). Nou wil ik weten hoe dat zit met andere controllers en zo. Ik heb nu:
1x Seagate 10GB 5400rpm
1x IBM 40GB 5400rpm
1x Aopen 12x DVD
1x TEAC 32x
Daar komt eventueel bij:
1x IBM 60GB 7200rpm óf
2x IBM 40GB 7200rpm (RAID of gewoon)

Die 4 dingen bovenaan zitten nu dus aan de onboard IDE controller, er moet dus een controller bij. Promise beweert dat je met hun Ultra133 controller (6 apparaten max.) de onboard gewoon kunt blijven gebruiken. Als ik RAID koop wordt het waarschijnlijk een Adaptec, maar daar begreep ik dat je de onboard controller niet meer kunt gebruiken? Hoe zit dat? Waar moet ik mijn CD-ROM drives dan laten? Kan ik dan wel een Adaptec RAID + Promise IDE controller gebruiken?
Kan iemand mij zeggen welke combinaties wel, en welke niet werken?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:15

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

8 aansluitingen zijn toch wel genoeg ?

dus 4 onboard en 4 extra door raid controller (adaptec maakt dacht ik geen ide raid controllers, ze worden iig niet vaak gebruikt)

onboard ide kan altijd aanblijven met een raid controller als je maar genoeg irq hebt.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Topicstarter
Adaptec maakt zeker wel ATA RAID controllers, de ATA RAID 1200A is er 1 van. Ik dacht er eerlijk gezegd ook aan om mijn bootdisk (de Seagate) samen te laten werken met een andere Seagate in RAID1, dan zijn mijn belangrijke data iig veilig...
Hoe zit dat als ik bijv een Promise RAID controller én een Promise IDE controller in mijn computer wil hangen?

Verwijderd

Ik heb een ASUS A7V met een onboard udma66 en een onboard Promise ultra100 hiernaast heb ik ook nog een Promise Fasttrack 100 hangen.

Ik heb dus in het totaal 12 IDE aansluitingen, hiervan heb er nu 5 van in gevbruik(2x HDD + 3xcd). Deze hangen allemaal als master op een eigen kabel.

Dit werkt allemaal prima langs elkaar en bloedje snel.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, dáár heb ik iets aan :)