Toon posts:

Na veel twijfel..... toch maar ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er lang over getwijfeld, de een wil niet meer zonder, de ander heeft genoeg reden om er ver weg van te blijven.... Enermax voedingen..

De een zegt dat problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen, terwijl een ander beweert dat deze voedingen de zwakten van mobo's versterkt...

Dus, na lang wikken en wegen toch maar een Enermax gekocht, op de HCC... De 431 Watt versie bij SPace-promotion... kostte 240 piek en ik ben er ZEER over te spreken...

- Een enorme rust ( saampjes met mijn Silverado)
- Een enorme koelte (processor wordt 5 graden koeler)
- Een enorme marge (bij overklokken nog steeds 5,03 Volt op de +5)

Dus, ik ben zeer tevreden en kan het iedereen dus nu aanbevelen... kost wat, maar dan heb je ook zeker wat(t) !

R.

PS. Deze voeding is bijna 3x zwaarder dan mijn vorige noname 300 Watter....

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
tja voor een cpu op 1200mhz en je vcore op 1.6 volt heb je echt geen 431 watter nodig, logisch dat ie dan op 5.nogwat blijft. die +5 klapt omlaag bij hoge vcores en lange tijd 100% belasting van de cpu.

ik heb ook een 431 enermax, en op 1.85v loopt ie meestal rond de 4.91 /4.95 nog steeds genoeg dus. binnenkort een volt mod, eens kijken wat ie bij 2 volt en 1700+ mhz gaat doen, ik denk wel een beetje zweten.

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 16:20

C0nscious

Mysteryman.

Zou goed kunnen dat het pas na een tijdje gaat rommelen met die fans.

Ik zelf een 'Quiet' 300watt voeding van informatiqe en die is rock stable en niet hoorbaar (ook niet na vele maanden aangestaan te hebben).

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Op maandag 26 november 2001 16:19 schreef salvador4 het volgende:
tja voor een cpu op 1200mhz en je vcore op 1.6 volt heb je echt geen 431 watter nodig, logisch dat ie dan op 5.nogwat blijft. die +5 klapt omlaag bij hoge vcores en lange tijd 100% belasting van de cpu.
yep, bij mij zijn de voltages naar 12.8 en 4.7 volt gegaan met mijn 300W, cpu loopt dan ook op 2.40V en 1045MHz en produceerd nu zo'n 125W aan warmte, terwijl hij op 1.65V en 633MHz maar 36W produceerd!

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai hem nu anders ook op 1333 Mhz op 1,92 volt... dan wordt hij dus 4,98 volt... das het maximum wat ik met de CPU kan,..... Maar 1200 op 1,6 volt is een stuk stiller (de cpu koeler dan...)

R.