Toon posts:

Multi monitor op TUSL2-C geeft reboots

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dit weekeind op de HCC een Asus TUSL2-C gekocht. Deze is ter vervaning van mijn Asus P3B-F. Nu gaat de PC spontaan rebooten als ik een icoon of venster van mijn 1e naar mijn 2e scherm sleep.

Mijn hardware:
Asus TUSL2-C
Intel Celeron 633 @ 1007 (Ook op 633 hetzelfde probleem)
256 MB Major 3RD
Diamond S3 Savage 8MB AGP (Primair) @ iiyama 17"
Matrox Millenium PCI (Secundair) @ Dell 15"
Maxtor D740X-6L ATA-133 40GB
Seagate Medialist ATA-66 28GB
3Com 3C905C-TX
Adaptec AHA2940AU
Soundblaster 64 PCI
Lite On 48x CDROM
Iomega IDE ZIP 100MB
en een 3,5" floppydrive :)

Ik heb een nieuwe installatie uitgevoerd van zowel Windows 2000/SP2 en XP Pro. De nieuwste drivers van internet gehaald en geinstalleerd... allemaal zonder verbeterende resultaten.

Dezelfde setup als hierboven, maar dan met de P3B-F en Windows 2000 werkte altijd prima. (Zie sig)

Tips, oplossingen en suggesties zijn van harte welkom!
Wie heeft er 2 videokaarten in een TUSL2-C werken gekregen???

Verwijderd

Probeer eens in het bios: Primary VGA bios op AGP te zetten.

(Ik zeg maar wat; weet het ook niet, eigenlijk.)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, heb ik al op AGP staan.
Die optie stond eerst op PCI, dan geeft hij de bios-post en windows start scherm op het andere beeldscherm.

De twee drivers kan ik overigens zonder problemen installeren. ook geen problemen in de device manager.

Het beeld van het 2e scherm is ook niet helemaal super: strepen door de iconen en als ik er een window heen kan slepen, zonder dat die reboot. laat ie de helft van het beeld staan. Ik hoop dat ik zo het een beetje uit kan legen... :)

iig bedankt voor je snelle reactie!

Verwijderd

Heej! In welk PCI slot zit die VGA kaart. Misschien van slot verwisselen. PCI 1 is shared met het AGP.

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Staan er in je event viewer system failure messages? Als Win2K/XP spontaan reboot, dan betekent dat vaak dat er een failure is. De standaard instelling is om bij failures spontaan te herstarten. Die instelling kun je veranderen in de properties van my computer, advanced tabblad, startup en recovery door het vinkje voor 'automatically restart' te verwijderen.

Mocht er na het veranderen van die instelling een failure plaats vinden, dan krijg je een mooi blauw scherm met daarop de stop code, die je dan weer kunt opzoeken in de knowledgebase van Microsoft.

• JungleJim
  • Nu online
Op maandag 26 november 2001 16:09 schreef Michaeltjuh het volgende:
Heej! In welk PCI slot zit die VGA kaart. Misschien van slot verwisselen. PCI 1 is shared met het AGP.
Da's dus niet waar voor de TUSL2-C. Volgens de handleiding delen PCI 1 en 5 een interrupt request. Het AGP slot heeft z'n eigen interrupt request, en zal er dus nooit een met een andere kaart delen.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, stom dat ik dat niet vermeld heb...
PCI slot 1 en 6 is gigantisch leeg. Ik ken dat irq-sharing gedoe.
Ik heb ook de PnP OS optie in de bios een keer uit gezet en elk slot een eigen irq gegeven. Ook geen effect, helaas.
Ook al eens de Matrox in een ander slot gezet (verwisseld met de geluidskaart.. geen effect.

Ik zag een nieuwe beta bios op de ftp-site van asus, ik kan alleen niet achterhalen wat daarin is gewijzigd.
Ik heb nu bios versie 1010. Op ftp staat 1011 beta 4...

Dat is geloof ik alles wat ik heb geprobeerd. Ik zou nog eens kunnen kijken of die AGP misschien op 1x moet staan. Zo'n snelle kaart is die A200 niet. :P

Dus... nog meer tips... ?

• JungleJim
  • Nu online
Ja: heb je al in je Event Log gekeken? Misschien dat daar meer info staat.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt !!!

Die eventlog's zijn leeg... als een pc spontaan reboot, heeft ie echt geen tijd om iets in de eventlog te schrijven... :)

Ik heb in de BIOS de Primary VGA voor de gein eens op PCI gezet... nu start de BIOS-post vanaf de PCI kaart. en geen problemen meer!!!
Als ik die instelling terug zet, is het beeld op die PCI kaart helemaal vertekend, alsof het een schilderij van picasso is.. :?

Ik vind het wel raar dat ik het niet anders kan.. maar ja.. ik zal ASUS wel eens een mailtje sturen of ze de BIOS niet aan kunnen passen.. :P

Ondankst deze opstart problemen een perfect board... me Celly draait nu al op 1007 zonder watercooling!!! (Zie sig)

• JungleJim
  • Nu online
Op dinsdag 27 november 2001 20:49 schreef UnXplained het volgende:
Het is me gelukt !!!
Da's mooi!
Die eventlog's zijn leeg... als een pc spontaan reboot, heeft ie echt geen tijd om iets in de eventlog te schrijven... :)
Da's dus niet altijd waar: vaak is zo'n spontane reboot niets anders dan Windows die de computer reset nadat er een system failure is geweest. Als je dat automatisch herstarten uitzet, dan krijg je een mooi blauw scherm te zien in plaats van een 'spontane reboot'. Automatisch herstarten is namelijk de default instelling.
Pagina: 1